Η Κίνα θέλει να κάνει προσιτά όλα τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και η BYD κάνει ακριβώς αυτό. Η εταιρία που ήρθε στην χώρα μας πρόσφατα, ανακοίνωσε το BYD Seagull, ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο με κόστος μόλις €10.000 και αυτονομία 400 χιλιομέτρων. Η εταιρία σκοπεύει να φέρει το BYD Seagull στην Ευρώπη, μέσα στο 2025.

Και για να προλάβω τα σχόλια, η BYD εκτός από αυτοκίνητα, είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο.

Η τιμή των €10.000 είναι για την αγορά της Κίνας, ενώ στην Ευρώπη, αν βάλουμε και τους δασμούς, θα μείνει κάτω από τα €20.000, πράγμα που σημαίνει πως δεν θα έχει ανταγωνισμό, με τιμή φθηνότερη από άλλο ηλεκτροκίνητο αυτής της κατηγορίας. Μιλάμε για χιλιάδες ευρώ χαμηλότερη τιμή, από κάθε άλλο πενταθέσιο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητό, ευρωπαϊκής εταιρίας.

Η επικείμενη άφιξη του αυτοκινήτου στην Ευρώπη, προφανώς αποτελεί μεγάλη απειλή για την αυτοκινητοβιομηχανία όλης της Ευρώπης, εντείνοντας την πίεση για χαμηλότερες τιμές, σε μια ταχέος αναπτυσσόμενη βιομηχανία.

«Εξετάζουμε πολύ προσεκτικά αυτό το μοντέλο και άλλα που προέρχονται από κινέζους κατασκευαστές EV», δήλωσε ο Martin Sander , επικεφαλής της ευρωπαϊκής επιχείρησης EV της Ford Motor Co. «Φυσικά, είμαστε νευρικοί όταν έρχεται νέος ανταγωνισμός στην αγορά».

Το BYD Seagull έχει ήδη κερδίζει επαίνους για την ποιότητα κατασκευής τους, τον σχεδιασμό του και την τεχνολογία που ενσωματώνει, σε μια ιδιαίτερα χαμηλή τιμή. Την ίδια στιγμή ακούμε για πλάνα της εταιρίας να παρουσιάσει αυτοκίνητο στην μεγαλύτερη κατηγορία, με τιμή μέχρι €25.000, όπως δήλωσε ο Ευρωπαίος Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας, Micharl Shu. Παράλληλα, ετοιμάζει δύο νέα εργοστάσια στην Ευρώπη, ώστε να αποφύγει τυχόν δασμούς που θα μπουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, για να ανακόψουν την επέλαση της Κίνας.

Το αυτοκίνητο ήδη έχει κάνει πάταγο στο Μεξικό, με άλλο όνομα, το BYD Dolphin Mini. Εκεί έχει κόστος $19.780 περίπου και από την κυκλοφορία του τον Φεβρουάριο, υπάρχει ήδη μεγάλη αναμονή για την απόκτησή του.

Η BYD έχει ήδη τον έλεγχο της κινέζικης αγοράς ηλεκτροκίνητων και τώρα έχει βάλει στόχο τον υπόλοιπο πλανήτη. Ο Elon Musk δήλωσε ήδη πως αν δεν δημιουργηθούν εμπορικοί φραγμοί για την BYD, θα κατεδαφίσει τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες.

BYD seagull

Ο Biden, εν μέσω εμπορικού πολέμου με την Κίνα, έχει τετραπλασιάσει τους δασμούς, κλείνοντας έτσι την πόρτα στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα. Όμως στην Ευρώπη τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης εξαρτώνται περισσότερο από την Κινέζικη αγορά, σε σχέση με αυτές των ΗΠΑ, κάτι που τις κάνει πολύ ευάλωτες σε αντίποινα. Μάλιστα, το Πεκίνο δήλωσε την περασμένη Τετάρτη, πως θα επιβάλει δασμούς μέχρι και 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες, κάτι που θα έπληττε σκληρά αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW και η Mercedes-Benz.

Η Ευρώπη θέλει σταδιακά να καταργήσει τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ ταυτόχρονα απαιτεί φθηνότερα ηλεκτροκίνητα, ώστε να τονώσει την αγορά. Η Ε.Ε. έχει ήδη ξεκινήσει διερεύνηση της κινέζικης βιομηχανίας οχημάτων και πλησιάζει σε απόφαση για την αύξηση φόρων, όμως αρκετά στελέχη του κλάδου και ειδικοί, δεν συμφωνούν με αυτή τη στάση.

«Τα τιμολόγια δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για να προστατεύσουν τους κορυφαίους κατασκευαστές μας από ουσιαστικό ανταγωνισμό», δήλωσε η Τζούλια Πολισκάνοβα, ανώτερη διευθύντρια για οχήματα και αλυσίδες εφοδιασμού ηλεκτροκίνησης στον όμιλο λόμπι Transport & Environment. «Αυτό που έχει σημασία πέρα ​​από τους κλιματικούς στόχους, που είναι κρίσιμοι, είναι στην πραγματικότητα να υπάρχουν τοπικές θέσεις εργασίας και η απεξάρτηση από τον άνθρακα να μην έχει ως αποτέλεσμα την από-βιομηχανοποίηση».

Η BYD δεν είναι κάποια χθεσινή εταιρία. Ιδρύθηκε το 1995 και αρχικά έφτιαχνε μπαταρίες, πριν επεκταθεί στα αυτοκίνητα το 2003. Στην Ευρώπη ήρθε πριν από τρία χρόνια και έκανε πάταγο στις εκθέσεις αυτοκινήτων του Παρισιού και του Μονάχου.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον προσπαθούν να κάνουν νέες συμμαχίες για να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό. Η Renault ήδη συνεργάζεται με κινέζικες εταιρίες, για να μειώσει το κόστος στην πλατφόρμα της για τα μικρά αυτοκίνητα. Η Stellantis τον Σεπτέμβριο ξεκινάει τις πωλήσεις αυτοκινήτων που κατασκευάζονται μέσω της κοινοπραξίας με την κινεζική Zhejiang Leapmotor Technologies Ltd.

«Δεν έχουμε καμία πρόθεση να αφήσουμε αυτό το εύρος τιμών να ανοίξει για τους Κινέζους ανταγωνιστές μας», δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, σχετικά με τον ερχομό του Seagull στην Ευρώπη. «Δεν πιστεύουμε ότι ο προστατευτισμός θα μας δώσει μακροπρόθεσμη διέξοδο από αυτόν τον ανταγωνισμό».

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ωραίο αμαξάκι και προσιτό στην τιμή σε σχέση π.χ με ένα Ford Mustang Mach-E αλλά μένει μέχρι εκεί στην τιμή δλδ…

  2. To dacia spring ειναι ΗΔΗ αρκετα φθηνοτερο απο το οποιοδηποτε κινεζικο αυτοκινητο πολης

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.