Ο ισχυρισμός της ΕΕΤΤ ότι η μελέτη της Rewheel δεν είναι αντιπροσωπευτική της συνήθους χρήσης στην Ελλάδα είναι γενικά αβάσιμος. Η μεθοδολογία της Rewheel που χρησιμοποιήθηκε σε αυτήν τη μελέτη εξέτασε τις τιμές συνδεσιμότητας κινητών δεδομένων των καταναλωτικών μεταπληρωμένων και προπληρωμένων μηνιαίων κυλιόμενων προγραμμάτων που ήταν διαθέσιμα σε όλους τους καταναλωτές λαμβάνοντας υπόψη όλες τις επιλέξιμες εκπτώσεις. Ενώ η μεθοδολογία του ΟΟΣΑ, η οποία χρησιμοποιείται στις συγκριτικές μελέτες σύγκρισης ευρυζωνικών δικτύων κινητής τηλεφωνίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δεν λαμβάνει υπόψη τις μηνιαίες εκπτώσεις για τα συμβόλαια μεγαλύτερης ισχύος, η μεθοδολογία της Rewheel λαμβάνει υπόψη τις εκπτώσεις (καταγράφουμε την κατώτερη διαθέσιμη τιμή που θα μπορούσε να πληρώσει ο καταναλωτής ανεξάρτητα από τη διάρκεια της σύμβασης).

Το γεγονός είναι ότι, ανεξάρτητα από τη διάρκεια της σύμβασης, οι ελληνικές τιμές συνδεσιμότητας κινητών δεδομένων είναι οι πιο υψηλές μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ των 28. Τόσο για συμβάσεις βραχείας διάρκειας, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όσο και για συμβάσεις μεγαλύτερης, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Rewheel.

ε) Απάντηση στον ισχυρισμό της Capital.gr ‘Έκθεση-φωτιά για κινητή τηλεφωνία και… ανεξάρτητες Αρχές’ μη κατονομαζόμενων πηγών του κλάδου στην Ελλάδα “…πλην κύκλοι σημείωναν πως πολλές φορές έχει επισημανθεί πως η μεθοδολογία των φορέων που παρακολουθούν τις τιμές στην Ευρώπη στηρίζεται στις ονομαστικές τιμές, ενώ στην Ελλάδα υπάρχει το παράδοξο επί των ονομαστικών τιμών να υπάρχουν υψηλότατες εκπτώσεις, κάτι που αποδεικνύεται από το ότι το μέσο έσοδο ανά πελάτη στην Ελλάδα σε σχέση με όλη την υπόλοιπη Ευρώπη είναι από τα χαμηλότερα.”

“Tο μέσο έσοδο ανά πελάτη” δηλ. το μέσο έσοδο ανά χρήστη-ΜΕΑΧ (ARPU) στη λιανική αγορά κινητής τηλεφωνίας αναφερόταν στον Ψηφιακό Πίνακα Αποτελεσμάτων (Digital Digital Score Board) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, βλ. διάγραμμα κατωτέρω. Η Ελλάδα κατατασσόταν στον Πίνακα ως η χώρα της ΕΕ με το 10ο χαμηλότεροA το 2015 (με την Ιταλία στη χαμηλότερη 13ηθέση της αντίστοιχης κατάταξης για το 2015). Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συγκέντρωσε τα δεδομένα ARPU διαιρώντας τα αναφερθέντα (από τις ρυθμιστικές αρχές του τομέα) έσοδα λιανικής κινητής τηλεφωνίας με τον αναφερθέντα αριθμό χρηστών κινητής τηλεφωνίας (δηλ. καρτώνSIM).

Για λόγους που δεν γνωρίζει η Rewheel, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει αναφέρει μετρήσεις ARPU από το 2015 και μετά. Ορθώς, κατά τη γνώμη μας, επειδή η ARPU είναι ένα πολύ αναξιόπιστο σύστημα μέτρησης και δεν αποτελεί μέτρηση λιανικών τιμών. Πιθανώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να έπαψε να αναφέρει τη μέτρηση ARPU όταν άρχισε να διεξάγει ετήσιες συγκριτικές μελέτες τιμών κινητής ευρυζωνικότητας το 2015. Υπάρχουν δύο βασικοί λόγοι για τους οποίους το ARPU είναι ένα πολύ αναξιόπιστο (κενό περιεχομένου) σύστημα μέτρησης. Η διείσδυση χρήστη (κάρτες SIM) διαφέρουν έως και 2,5 φορές μεταξύ των αγορών των 28 κρατών μελών της ΕΕ. Ο δεύτερος λόγος είναι το γεγονός ότι η μέτρηση ARPU (μέσο έσοδοκινητής τηλεφωνίας ανά χρήστη) δεν περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με το μέσο όγκο των συμπεριλαμβανόμενων gigabyte/λεπτά/ SMS (δηλ. τιμές μονάδας)

Το μέσο κατά κεφαλήν λιανικό έσοδο κινητής που πραγματοποίησαν7οι Έλληνες, Ιταλοί και Γάλλοι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας το 2019 ήταν περίπου παρόμοιο (~16 ευρώ στην Ελλάδα και ~17 σε Ιταλία/Γαλλία). Ωστόσο, οι ελληνικές τιμές κινητής τηλεφωνίας απέχουν κατά πολύ από τις τιμές της Ιταλίας και της Γαλλίας. Όπως δείξαμε στην ανατεθείσα από την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΑ) μελέτη, οι περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές δαπανούν 10-20 ευρώ κάθε μήνα για να αγοράσουν πενιχρές παροχές (gigabyte/ λεπτό/SMS), ενώ οι περισσότεροι Ιταλοί και Γάλλοι καταναλωτές δαπανούν παρόμοια ποσά κάθε μήνα για να αγοράσουν πακέτα των 50-60 gigabytes (+ απεριόριστα λεπτά/SMS). Το συμπέρασμα είναι ότι οι υψηλές τιμές συνδεσιμότητας κινητών δεδομένων στην Ελλάδα δεν αποφέρουν υψηλότερα έσοδα από τις υπηρεσίες ανά χρήστη/κεφάλαιο για τους Έλληνες παρόχους κινητής τηλεφωνίας απλώς και μόνο επειδή οι περισσότεροι καταναλωτές δεν είναι διατεθειμένοι να υπερβούν τη μηνιαία δαπάνη των 10-20 ευρώ.

Ωστόσο, οι υψηλές τιμές συνδεσιμότητας κινητών δεδομένων στην Ελλάδα περιορίζουν τη χρήση, δηλ. οι περισσότεροι Έλληνες δαπανούν 10-20 ευρώ το μήνα για να αγοράζουν πακέτα που πενιχρές παροχές gigabytes και, ως εκ τούτου, δεν μπορούν να χρησιμοποιούν τα smartphones τους για περιήγηση στον ιστό, παρακολούθηση βίντεο, τηλεκπαίδευση ή να αγοράζουν προϊόντα διαδικτυακά. Και αυτό φαίνεται από την κατά κεφαλήν χρήση κινητών δεδομένων στην Ελλάδα που ήταν η τρίτη χαμηλότερη μεταξύ των χωρών της ΕΕ και του ΟΟΣΑ το 2018, όπως αποτυπώνεται στο παρακάτω διάγραμμα που αναφέρεται στη διαδικτυακή έρευνα της Rewheel . Η κατά κεφαλή χρήση κινητών δεδομένων στην Ελλάδα ήταν 3 φορές χαμηλότερη από ότι στην Ιταλία και 4 φορές χαμηλότερη από ότι στη Γαλλία το 2018. Και το 2019, η διαφορά διευρύνθηκε περισσότερο.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.