Όλοι σίγουρα έχουμε μπει στον πειρασμό να αγοράσουμε κάτι online, αλλά συχνά φοβόμαστε πως η ποιότητα δεν θα είναι αυτή που περιμένουμε, πως το “αντικείμενο του πόθου” μας θα αργήσει να έρθει ή πως θα έχει κάποια ιδιότητα που θα μας κάνει -μελλοντικά- να μετανιώσουμε την αγορά!

reviews1-520x511

Οι περισσότεροι από εμάς βασιζόμαστε στις κριτικές από άλλους χρήστες για να λύσουμε αυτό το πρόβλημα/φόβο που μας μαστίζει…. κριτικές είτε για τον πωλητή, είτε για το ίδιο τον προϊόν!

Συχνά όμως, αφού μην ξεχνάμε πως παίζονται λεφτά εδώ και πολλοί θα έκαναν τα πάντα για τα λεφτά, αυτές οι κριτικές είτε δεν είναι αξιόπιστες, είτε ο online seller τις έχει αγοράσει από κάποιον άλλο, εμπλέκοντας έτσι τον εαυτό του σε ηλεκτρονική απάτη!

Εδώ, λοιπόν, σας έχουμε ένα μικρό οδηγό με τους πιο λογικούς τρόπους για να καταλαβαίνετε πότε μια κριτική είναι ψεύτικη ή αγορασμένη, ώστε να προβείτε με περισσότερη ασφάλεια σε μια online αγορά…

fake-reviews

  1. Πόσο εμπιστεύεστε τον ιστότοπο στον οποίο κάνετε την αγορά;

    Οι περισσότερες ιστοσελίδες που εξειδικεύονται σε online αγορές χρησιμοποιούν συγκεκριμένους τρόπους (ειδικούς αλγόριθμους κλπ.) για να εξασφαλίσουν πως οι κριτικές που φιλοξενούν δεν είναι πλαστές ή αγοραστές. Αν λοιπόν, ο ιστότοπος έχει αξιοπιστία, αυτό είναι ένα βήμα προς τη σωστή απόφαση!
  2. Με τι τρόπο έχουν γραφτεί οι κριτικές;

    Οι κοινοί άνθρωποι, όπως εγώ και εσείς, χρησιμοποιούμε συγκεκριμένη, καθημερινή γλώσσα για να γράψουμε την κριτική σε ένα προϊόν. Αν μια κριτική, όμως, είναι αγορασμένη, συνήθως χρησιμοποιείται γλώσσα marketing, με συγκεκριμένες φράσεις που κανείς εκτός της βιομηχανίας της διαφήμισης δεν θα χρησιμοποιούσε! Επίσης, συχνά σε μια αγορασμένη κριτική, μπορούμε να εντοπίσουμε μια υπέρ του δέοντος χρήση θαυμαστικών, κάτι που στον καθημερινό λόγο θα μας έκανε να αμφισβητήσουμε ως ένα σημείο την ψυχολογία του συνομιλητή μας.
  3. Αρνητικές κριτικές… αλλά όχι και τόσο.

    Ένα ακόμα τέχνασμα marketing, που θα προδώσει πως μια κριτική είναι πιθανότατα αγορασμένη, είναι το γνωστό “Το προϊόν αυτό δεν δουλεύει όπως υποσχέθηκε… ξεπέρασε πολύ τις προσδοκίες που δημιούργησε!” (πχ. ¨Η κάρτα γραφικών υποσχέθηκε 40 frames per second, αλλά τελικά δεν ήταν έτσι. Ήταν 60 frames per second!”).
    Αυτός είναι και ο τρόπος πολλών διαφημιστών στο γνωστό σε όλους word play, το παιχνίδι λέξεων που θα μας κάνει να αγοράσουμε κάτι που ίσως να μην χρειαζόμαστε.
  4. Πολλαπλές κριτικές που είναι πανομοιότυπες μεταξύ τους ή δεν απευθύνονται συγκεκριμένα στο προϊόν. Είτε υπάρχουν πολλές ίδιες κριτικές στο προϊόν, είτε ο χρήστης που έγραψε την κριτική έχει γράψει ακριβώς ίδιο review και σε άλλα προϊόντα, είτε η κριτική είναι γενική και θα μπορούσε να ισχύει για οτιδήποτε… όποια και αν είναι η περίπτωση, η συγκεκριμένη γνώμη δεν είναι αξιόπιστη! Αν κάτι σας φαίνεται ιδιαίτερα γνωστό (μια φράση ή ένα σχήμα λόγου), απλά πραγματοποιήστε μια αναζήτηση με αυτό στο Google, πιθανότητα να το ξανά-πετύχετε πολλές φορές, αν η κριτική είναι αγορασμένη!
  5. Είναι ο χρήστης που έγραψε τις κριτικές υπαρκτό πρόσωπο;

    Πολλές ιστοσελίδες ζητούν από το χρήστη να κάνει εγγραφή πριν αφήσει μια κριτική, ή αντίστοιχα να συνδέσει κάποιο άλλο λογαριασμό του (πχ. Facebook, Twitter κλπ.), ώστε να εξασφαλιστεί πως πρόκειται για ένα φυσικό πρόσωπο και όχι άλλο ένα bot. Εάν όμως έρχεστε αντιμέτωποι με κριτικές που δεν είναι σίγουρα γραμμένες από φυσικά πρόσωπα, με συνδεδεμένο λογαριασμό ή με πληροφορίες επικοινωνίας, τότε είναι πιθανό πως αυτές δεν είναι αξιόπιστες.
    Επίσης, αν το όνομα του χρήστη που έγραψε την κριτική είναι πολύ κοινό ή ακούγεται επινοημένο (πχ. Jane Doe), ή ο χρήστης δεν έχει γράψει άλλες κριτικές στην ιστοσελίδα, τότε ίσως θα έπρεπε να το ξανασκεφτείτε!
  6. Ο χρήστης που αγαπά μόνο μια εταιρεία.
    Είναι συχνό κάποιος να γράφει κριτικές μόνο για μια εταιρεία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι και πρέπει να τον εμπιστευτούμε με κλειστά τα μάτια. Πολλοί χρήστες πληρώνονται από online sellers μόνο και μόνο για να κάνουν αυτή τη δουλεία.
  7. Οι κριτικές έχουν βαθμολογηθεί ως έμπιστες από άλλους χρήστες.
    Τέλος, αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι πως όταν ένας χρήστης γράφει μια κριτική αφήνει τον εαυτό του εκτεθειμένο σε σχόλια από άλλους χρήστες στην κριτική του. Συχνά λοιπόν, άλλοι χρήστες θα τον βαθμολογήσουν ή θα τον ρωτήσουν περαιτέρω πληροφορίες για το review. Αν ο χρήστης απαντήσει με συγκεκριμένο τρόπο, χωρίς αοριστολογίες, τότε πιθανότατα μιλάμε για κάποιον που υποστηρίζει την άποψη του και θέλει να βοηθήσει περαιτέρω την κοινότητα, αντί απλά να αφήσει ένα ανώνυμο σχόλιο και να μην ξανά-ασχοληθεί με όσα αφήνει πίσω του στο διαδίκτυο, κάτι που θα εμπνεύσει εμπιστοσύνη… και για τους σωστούς λόγους!

Καλή επιτυχία λοιπόν στις online αγορές σας, ελπίζουμε να σας βοηθήσαμε όσον αφορά το πότε θα πρέπει να εμπιστεύεστε τις online κριτικές και να σας δώσαμε τα απαραίτητα προσόντα για να αποφεύγετε τα trolls και τα fakes!

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ