Στις πρώτες ημέρες των smartphone συσκευών συνηθίζονταν τα flagship smartphones να τιμολογούνται ιδιαίτερα υψηλά (χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη τα πολυτελή). Και υπήρχε ένας καλός λόγος που γίνονταν κάτι τέτοιο, γιατί ήθελαν να δηλώσουν με τον πιο εμφατικό τρόπο ότι έρχονται με το καλύτερο hardware. Στις μέρες μας όμως, έχει αυξηθεί δραματικά το κόστος, ενώ μερικά έχουν σπάσει το φράγμα των 1.000 δολαρίων. Και κάτι τέτοιο εγείρει μια σημαντική ερώτηση. Αξίζουν τελικά (τα flagship smartphones) το κόστος και το hype;

Αυτό κυρίως οφείλεται στην άνοδο των Κινεζικών OEMs που κατά κάποιον τρόπο έχουν καταφέρει να χρησιμοποιούν τα ίδια ή και πολύ ανώτερα hardware specs σε ορισμένες περιπτώσεις, σε πολύ οικονομικές τιμές όμως. Ας λάβουμε για παράδειγμα, το Galaxy Note 9, με τιμή κοντά στο 1.000αρικο. Γνωρίζεις όμως ότι άλλα smartphones διαθέτουν παρόμοια τεχνικά χαρακτηριστικά; Όπως το OnePlus 6T με τη βασική του τιμή να διαμορφώνεται στα 549 δολάρια; Και μην ξεχνάμε το Pocophone F1, το οποίο πλησιάζει στα specs το OnePlus 6T, ωστόσο περιορίζεται στα 300 δολάρια.

 

Από τη στιγμή που τα smartphones τείνουν να μοιραστούν τα ίδια hardware specs, άλλα hardware features και software είναι εκεί που οι εταιρείες προσπαθούν να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό. Στο παράδειγμα του Galaxy Note 9, το τηλέφωνο εξοπλίζεται με iris scanner για βελτιωμένη ασφάλεια και με S Pen stylus. Το Pixel 3 χρησιμοποιεί την AI για την κάμερα προκειμένου να λάβει εξαιρετικές φωτογραφίες όπως και άλλα high-end flagships όπως το Mate 20 Pro.

Τυπικά, τα πιο ακριβά flagships smartphones χρησιμοποιούνται ως πλατφόρμες για να μας παρουσιαστούν νέα hardware features. Αλλά αυτή η τάση έχει αλλάξει τελευταία. Το OnePlus 6T ενσωματώνει σαρωτή εντός οθόνη, ένα feature το οποίο απουσιάζει από τις Samsung, LG, Google, Sony και άλλα κορυφαία brands. Το camera app του Pixel 3 έγινε ported σε άλλες συσκευές, προσφέροντας τις εξαιρετικές επιδόσεις της κάμερας και σε συσκευές που δεν είχαν τόσο καλές επιδόσεις. Στο τέλος της ημέρας, όλα εξαρτώνται από το πως χρησιμοποιείται το smartphone σου. Κάποιος που δεν λαμβάνει φωτογραφίες συχνά, μπορεί να τη βγάλει με μια συσκευή που δεν έχει τριπλό module στο πίσω μέρος. Αν οι επιδόσεις μεταξύ ενός smartphone με 500 δολάρια και ενός με 1.000 δολαρίων είναι τόσο μικρή, αξίζει αυτή τη διαφορά;

Κάτι τέτοιο δεν σημαίνει ότι τα high-end smartphones είναι άχρηστα, αλλά στις μέρες μας όπου οι τιμές αυξάνονται με κάθε γενιά, αρχίζουμε να αισθανόμαστε ότι η premium τιμή σε αυτές τις συσκευές σχετίζεται περισσότερο με το όνομα παρά με το hardware. Και σε αυτή την περίπτωση, η αγορά ενός flagship smartphone  φαίνεται ότι δεν αξίζει πλέον τα χρήματα που με τόσο κόπο κέρδισες.

 

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Πριν μερικά χρόνια η αγορά flagship smartphones ήταν σχεδόν μονόδρομος. Και αυτό διότι τα κινητά εκείνης της εποχής με χαμηλή τιμή είχαν: Λίγη μνήμη Ram, με αποτέλεσμα στο κινητό να “κολλάει”, μικρή μνήμη Rom, επεξεργαστή με χάλια επιδόσεις, “κακές” κάμερες και χάλια υποστήριξη software. Σήμερα όμως πια, κυρίως χάρη σε εταιρείες όπως η Xiaomi (κατά κύριο λόγο) και η Huawei με την θυγατρική της Honor (κατά δεύτερο λόγο), υπάρχουν φτηνά κινητά που δεν έχουν να ζηλέψουν ΣΧΕΔΟΝ τίποτα από τα πανάκριβα flagships. Ουσιαστικά για εμένα, έτσι όπως το βλέπω, τα flagship κινητά που κοστίζουν 1.000 και 1.500 ευρώ απευθύνονται σε ένα καταναλωτικό κοινό που ανήκει σε μία από τις παρακάτω δύο κατηγορίες: Είτε σε ανθρώπους που έχουν πολλά χρήματα, οπότε το να ξοδέψουν 1.000 ευρώ δεν τους απασχολεί και καθόλου, είτε (η μεγάλη πλειοψηφία) σε ανθρώπους που τα 1.000 ευρώ τους φαίνονται δυσβάσταχτα, όμως κάνουν θυσίες και τα διαθέτουν, διότι πιστεύουν ότι εάν αγοράσουν ένα φτηνότερο κινητό και μάλιστα εταιρείας που πριν λίγα χρόνια δεν ήταν πολύ γνωστή εδώ στην Ελλάδα (π.χ Xiaomi, Huawei κτλ), τότε αυτό δεν θα είναι αρκετά καλό. Δηλαδή πιστεύουν στο αναχρονιστικό, λανθασμένο και εν τέλει ξεπερασμένο ρητό που λέει ότι ” ‘Ό,τι πληρώσεις, αυτό θα πάρεις.” Ευτυχώς για τις εταιρείες, υπάρχουν και αυτοί οι καταναλωτές. Γιατί;; Διότι το ΜΕΓΙΣΤΟ κόστος κατασκευής αυτή την στιγμή παγκοσμίως, του ακριβότερου σε κόστος κατασκευής flagship κινητού, σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση δεν υπερβαίνει τα 300 ευρώ. Όταν λοιπόν πουλιέται για 1.770 ευρώ, καταλαβαίνει κανείς το τι τεράστιο κέρδος έχει η εταιρεία κατασκευής. Αντίθετος για όλους εμάς τους υπόλοιπους, ευτυχώς που υπάρχουν εταιρείες όπως η Xiaomi…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.