Σύμφωνα με δελτίο τύπου που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εδώ, αυτό κατέληξε σε συμφωνία με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, όσον αφορά τα χαρακτηριστικά που θα έχουν τα νέα διπλώματα οδήγησης.
Πρόκειται για μια πολύ σημαντική εξέλιξη, καθώς η συμφωνία αυτή που επιτεύχθη την περασμένη Τρίτη, έχει σαν σκοπό τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη, καθώς σημειώνονται περισσότεροι από 20.000 θάνατοι ετησίως.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι ευρωβουλευτές κατάφεραν να έλθουν σε συμφωνία εισάγοντας νέους κανόνες, ώστε οι οδηγοί να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για τους πιθανούς κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσουν στο δρόμο.
Πιο συγκεκριμένα, για να μπορέσουν να πάρουν το δίπλωμα, θα πρέπει να έχουν ακολουθήσει συγκεκριμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης από το οποίο θα ενημερώνονται για τους κινδύνους που προκύπτουν σε περίπτωση απόσπασης της προσοχής τους, τις συνέπειες χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, τα διάφορα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού με τα οποία εξοπλίζονται τα αυτοκίνητα, όπως και τον τρόπο οδήγησης σε ολισθηρές συνθήκες.
Ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης
Με τις νέες ρυθμίσεις εισάγεται το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στα smartphones όλων χάρη στην τεχνολογία του EU-wide digital wallet. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, θα αποτελεί το κύριο format διπλώματος σε όλη την ΕΕ. Τα κράτη μέλη της ΕΕ θα έχουν στη διάθεσή τους έξι χρόνια και έξι μήνες προκειμένου να συμμορφωθούν με τις νέες απαιτήσεις. Από την άλλη πλευρά, πάντως, οι οδηγοί θα μπορούν, εάν το επιθυμούν, να ζητήσουν και να διατηρούν δίπλωμα σε φυσική μορφή.
Για πρώτη φορά ορίζεται περίοδος επιτήρης των νέων οδηγών για 2 έτη, ενώ προβλέπεται πως οι αρχάριοι οδηγοί θα υπόκεινται σε αυστηρότερους κανόνες και κυρώσεις για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και οδήγηση χωρίς τη χρήση ζωνών ασφαλείας ή συστημάτων συγκράτησης παιδιών.
Ρυθμίσεις σχετικά με την ηλικία του οδηγού
Σε μια προσπάθεια να περιοριστεί το φαινόμενο της έλλειψης επαγγελματιών οδηγών, η ελάχιστη ηλικία γα την απόκτηση διπλώματος φορτηγού μειώνεται από τα 21 στα 18 έτη. Ακολούθως, η ελάχιστη ηλικία για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης λεωφορείου μειώνεται από τα 24 στα 21 έτη, με την προϋπόθεση ο αιτών να διαθέτει πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας.
Οι ρυθμίσεις προβλέπουν επίσης το γεγονός ότι κάθε κράτος μέλος θα μπορεί να δώσει άδεια οδήγησης φορτηγού και σε ένα άτομο ηλικίας 17 ετών και μόνο στο έδαφός τους με την προϋπόθεση όμως να συνοδεύεται από έναν συνοδό οδηγό. Το σύστημα θα επεκταθεί αργότερα και στην ΕΕ.
Ισχύς διπλωμάτων και ιατρικοί έλεγχοι
Οι βουλευτές συμφώνησαν στο γεγονός ότι τα διπλώματα οδήγησης θα πρέπει να έχουν διάρκεια 15 έτη, τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τις μοτοσικλέτες. Τα κράτη μέλη της ΕΕ θα μπορούν να μειώσουν την περίοδο αυτή στα δέκα έτη, εφόσον το δίπλωμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν εθνική ταυτότητα, με τις άδειες των λεωφορείων και των επαγγελματικών φορτηγών να πρέπει να ανανεώνονται κάθε πέντε χρόνια. Τέλος, οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν την υποχρέωση να μειώσουν τον χρόνο ισχύος της άδειας οδήγησης ηλικιωμένων οδηγών, ηλικίας 65 και άνω.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.