Οι ΗΠΑ πρόσφατα επέβαλαν νέους δασμούς για τα ηλεκτρικά οχήματα που έρχονται από την Κίνα, ενώ η Ευρώπη κάνει έρευνα σχετικά με τις επιδοτήσεις που ισχύουν και για τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όμως η Κίνα, όντας η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου με μεγάλη διαφορά, έρχεται να απαντήσει και να δείξει τα δόντια της.
Σύμφωνα με το X Insiders, το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας θα απαντήσει και εκείνο με δασμούς στις εισαγωγές προϊόντων από την Ευρώπη. Συγκεκριμένα, η Κίνα είναι έτοιμη για δασμούς μέχρι και 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα από Ευρώπη και ΗΠΑ. Οι δασμού θα έχουν τεράστιο αντίκτυπο στις πωλήσεις αυτοκινήτων από Ευρώπη και ΗΠΑ στην Κίνα, ενώ θα επηρεάσουν δραματικά και της σχέσεις με την Ε. Ε.
Με την προθεσμία της ανακοίνωσης από την Ε.Ε. για τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με τις επιδοτήσεις της Κίνας για ηλεκτρικά οχήματα, η Κίνα αυξάνει τις απειλές. Η Ευρώπη πρέπει να ενημερώσει τους Κινέζους εξαγωγείς εάν προτίθεται να επιβάλει δασμούς μέχρι τις αρχές Ιουνίου, σύμφωνα με την Eurasia Group.
Η ένταση στις σχέσεις Ε.Ε. και Κίνας έχουν φτάσει στα ύψη από την στιγμή που η Ευρώπη ανακοίνωσε έρευνα για τα ηλεκτρικά οχήματα. Η επίσκεψη του προέδρου της Κίνας στην Ευρώπη δεν ήταν αρκετή για να πέσουν οι τόνοι. Ο Πρόεδρος της Κίνας προσπάθησε να αποτρέψει την Ε.Ε. από το να ακολουθήσει τις εντολές των ΗΠΑ, που έχουν στόχο να επιβαρύνουν τις εισαγωγές από την Κίνα.
“Τα αντίποινα των εμπορικών ερευνών και οι προειδοποιήσεις της Κίνας δεν αποτρέπουν την ΕΕ”, έγραψαν οι αναλυτές της Eurasia Group σε σημείωμά τους. “Οι Βρυξέλλες είναι πρόθυμες να στείλουν ένα ισχυρό μήνυμα στο Πεκίνο με τη διερεύνηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ότι η ΕΕ θα αντιμετωπίσει τις κινεζικές επιδοτήσεις και την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα”.
Το κινεζικό επιμελητήριο αναφέρθηκε σε συνέντευξη που δημοσίευσε η εφημερίδα Global Times του κυβερνώντος Κομμουνιστικού Κόμματος, στην οποία ο Liu Bin, επικεφαλής εμπειρογνώμονας του China Automotive Technology & Research Center, ζήτησε να αυξηθεί προσωρινά ο δασμολογικός συντελεστής για τα αυτοκίνητα με κινητήρες μεγαλύτερους από 2,5 λίτρα.
Το πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι πως η Ευρώπη έχει περισσότερο ανάγκη την Κίνα, από ότι η Κίνα την Ευρώπη, καθώς οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες αυτοκίνητων βασίζονται πάρα πολύ στην Κίνα για τα εξαρτήματα των οχημάτων τους. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που θα επηρεαστούν περισσότερο θα είναι η Toyota, η Mercedes–Benz και η BMW, δήλωσε ο Daniel Kollar, επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας Intralink για την αυτοκινητοβιομηχανία και την κινητικότητα.
Αν η Κίνα επιβάλει δασμούς για όλες τις χώρες και όχι μόνο σε ΗΠΑ και Ευρώπη, τότε όλη η βιομηχανία αυτοκινήτων κινδυνεύει με εκτόξευση τιμών. Την ίδια στιγμή η Κίνα ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος της εφοδιαστικής αλυσίδας σε μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα, που είναι απαραίτητη για την ηλεκτροκίνηση.
Όλες οι συσκευές που είναι συμβατές με το δίκτυο 5G της Cosmote: Τι κάνεις στις μη υποστηρίζομενες
Την ίδια στιγμή η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία εξήγαγε 1.55 εκατομμύρι ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με το 40% να είναι στην Ευρώπη. Στην περίπτωση δασμών από την Ε.Ε., οι τιμές των κινέζικων αυτοκινήτων θα εκτοξευτούν και κάτι μας λέει πως θα έχουμε την ίδια κατάσταση που είχαμε και με τα smartphones, στην αρχή του εμπορικού πολέμου με τις ΗΠΑ, που οι τιμές όλων των εταιριών εκτοξεύτηκαν και δεν επέστρεψαν ποτέ σε φυσιολογικά επίπεδα.
Κάποια στιγμή η Ευρώπη θα πρέπει να σταματήσει να ακολουθεί τις προσταγές των ΗΠΑ, καθώς αυτή η κατάσταση με τον εμπορικό πόλεμο, επηρεάζει δραματικά το πορτοφόλι του Ευρωπαίου πολίτη σε μια πληθώρα προϊόντων. Την ίδια στιγμή θα μπει φρένο στην πράσινη ανάπτυξη που τόσο πολύ προσπαθεί η Ευρώπη να πετύχει, μέσω των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.