Πολλοί λένε ότι το μέλλον είναι προκαθορισμένο από τη στιγμή που γεννιόμαστε και τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια της ζωή μας είναι ένα μονοπάτι που είναι γραφτό ότι θα διανύσουμε. Οι επιλογές μας όμως καθορίζουν ποιοι είμαστε και τα “τυχαία” εμπόδια που εμφανίζονται μπροστά μας είναι κομμάτια της πλεκτάνης που ΕΜΕΙΣ πλέκουμε και όχι κάποια θεια δύναμη.

Ζωντανό παράδειγμα αυτής της προσωπικής διαπίστωσης αποτελούν οι περιπέτειες του Kratos, του ημίθεου Σπαρτιάτη που κατάφερε όχι μόνο να ανακηρυχθεί από τους Ολύμπιους ως νέος Θεός του Πολέμου, αλλά και να αλλάξει το πεπρωμένο του.

Κουβαλώντας στις πλάτες του την ύβρις της δολοφονίας Θεών αλλά και της πατροκτονίας, το φάντασμα της ηρωικής τότε Σπάρτης διαβαίνει έναν νέο αχαρτογράφητο, για αυτόν αλλά και για εμάς, δρόμο. Η μεταφορά του Kratos στην Σκανδιναβική μυθολογία σηματοδοτεί για τον ίδιο μια νέα ζωή, ενώ για μας μια νέα τολμηρή πορεία όσον αφορά τον ορισμό των sequels στην gaming βιομηχανία.

Δεδομένου της κυκλοφορίας του παιχνιδιού εδώ και τρείς εβδομάδες (20/4/2018) το παρόν Review αποτελεί μια προσπάθεια κριτικής ανασκόπησης τόσο του νέου αναβαθμισμένου gameplay, του End Game περιεχομένου του God of War και των μικρών προβλημάτων που του αφαιρούν το απόλυτο 10. Για τον λόγο αυτό θα υπάρξουν SPOILERS.

Από τώρα μπορείτε να γνωρίζετε ότι η βαθμολογία είναι 9.8 και ότι αποτελεί ένα από τα Games of The Year για το 2018.

—————————————–SPOILER ALERT ————————————

ΙΣΤΟΡΙΑ

Η ιστορία που διαπραγματεύεται το νέο κεφάλαιο της σειράς God of War, επικεντρώνεται στη σχέση του Kratos με την νέα του οικογένεια. Έχοντας αφήσει πίσω του την ελληνική τραγωδία της προηγούμενης τριλογίας, ο ήρωας μας βρήκε στέγη στην Σκανδιναβική χερσόνησο ή καλύτερα στο Midgard, ένα από τα εννέα βασίλεια της Σκανδιναβικής μυθολογίας. Οι τραγωδίες όμως στην ζωή του αγαπημένου μας ήρωα δεν σταμάτησαν στην Αρχαία Ελλάδα και συνεχίζουν να τον ακολουθούν στη νέα γη. Επόμενο θύμα της μοίρας του Kratos αποτελεί η νέα του γυναίκα, Faye, η οποία θέτει ως τελευταία της επιθυμία, την διασπορά των σταχτών της στην υψηλότερη κορυφή του Midgard.

Με την βοήθεια του υπάκουου (τις περισσότερες φορές)  γιού του, Ατρέα (Atreus), o Kratos θα διαβεί ένα επικίνδυνο ταξίδι που θα τον φέρει αντιμέτωπο τόσο με νέες θεότητες, όσο και με τον εαυτό του. Ο Kratos μεγάλωσε ηλικιακά και πνευματικά, και αυτό αναδεικνύεται από τις αλλεπάλληλες συστάσεις και προτροπές προς το παιδί του (BOY!), όσο και από τις σκέψεις που κάνει κατά την διάρκεια του ταξιδιού.

Το ταξίδι του Kratos στο Midgard ξεκινά ομαλά και αργά, θυμίζοντας τις πρώτες ώρες του The Last of Us και προσπαθώντας να αναδείξει την δυσκολία της σχέσης Πατέρα – Γιού. Ο ίδιος έχει διατηρήσει την εσωστρέφεια που κουβαλούσε στα προηγούμενα κεφάλαια, είτε λόγω της Σπαρτιατικής αγωγής του, είτε λόγω του αφανισμού της πρώην οικογένειάς του, τον οποίο έχει στιγματίσει.

Περνώντας από χίλια κύματα, η σχέση του Κράτους με τον Ατρέα γίνεται όλο και πιο δεμένη, καταφέρνοντας να αναδείξει πόσο δύσκολο είναι να μεγαλώνεις ένα έφηβο παιδί, που πρόσφατα έχασε την μητέρα του. Τα εμπόδια που ανευρίσκονται στον δρόμο των δύο ηρώων, είτε με την μορφή επαναλαμβανόμενων (δυστυχώς) mini-boss fights, είτε επικών μαχών με αθάνατους θεούς και τέρατα, καταφέρνουν να δώσουν ανθρώπινη υπόσταση σε έναν μονοδιάστατο χαρακτήρα όπως ο Κράτος της προηγούμενης τριλογίας, προκαλώντας στον χρήστη έντονα και ανάμεικτα συναισθήματα.

Την ιστορία όμως του God of War δεν αποτελεί μόνο η σχέση των δύο πρωταγωνιστών, αλλά και η μυθολογία της εκάστοτε θεότητας που πρόκειται να συναντήσουμε. Με την βοήθεια του Mimir – o Σύμβουλος των Θεών του Asgard – αλλά και των διάσπαρτων βωμών, πληροφορούμαστε για  γεγονότα και πλάσματα που υπήρξαν, υπάρχουν και θα υπάρξουν στο τωρινό και ίσως (;) στα επόμενα God of War. Από το Ragnarok και τον Odin μέχρι και το Yggdrasil και το Bifrost, τo Lore της Σκανδιναβικής μυθολογίας είναι πλούσιο και ίσως πιο περίπλοκο από το δικό μας. Αν σας ενδιαφέρουν οι μύθοι και οι θρύλοι της μυθολογίας, το God of War αποτελεί ένα από τα λίγα παιχνίδια που μπορεί να σας τους παρουσιάσει με τον πιο δημιουργικό τρόπο.

Θα πρέπει να σας τονίσουμε ότι η ιστορία του God of War είναι αρκετά γραμμική, επιτρέποντας βέβαια την εξερεύνηση για την ολοκλήρωση των side quests, ενώ προετοιμάζει με ένα δυνατό teaser στο τέλος της, την συνέχεια των επομένων κεφαλαίων.

Πέραν του main campaign, το GoW προσφέρει στο τέλος του ένα ικανοποιητικό αριθμό δραστηριοτήτων. Τα side quests του παιχνιδιού περιλαμβάνουν την απελευθέρωση δράκων, την ολοκλήρωση αποστολών των Νάνων και των φαντασμάτων του Midgard, την εξολόθρευση των βαλκυριών, καθώς και την ολοκλήρωση δοκιμασιών στα βασίλεια των Muspelheim και Niflheim. Το αρνητικό σε αυτά τα δύο βασίλεια είναι η έλλειψη πραγματικής εξερεύνησης, καθώς και η αποκοπή τους από το κυρίως game του παιχνιδιού και την βασική ιστορία του.

Μια άλλη ερώτηση που θα μπορούσε να κάνει κάποιος πριν ξεκινήσει το God of War είναι αν χρειάζονται τα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς για να απολαύσει τον  συγκεκριμένο τίτλο. Η απάντηση είναι: Εξαρτάται! Οι άνθρωποι της Santa Monica, κατάφεραν σεναριακά να φτιάξουν μια απλή ιστορία που από την μία ολοκληρώνεται τέλεια, ενώ από την άλλη ωθεί τον χρήστη να αναζητήσει περισσότερα για το ένδοξο-τραγικό παρελθόν του πρώην Θεού του Πολέμου. Προσωπικά δεν θα χάσετε τίποτα αν παίξετε τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς ή τα δείτε σε μορφή ταινιών.

Συμπερασματικά, αυτό το Soft-Reboot Sequel του God of War ανακαλύπτει και πάλι τον τροχό θέτοντας νέα όρια όσον αφορά τα linear singleplayer παιχνίδια, γρονθοκοπώντας (ο Kratos δεν είναι για απλά χαστούκια) τους υποστηρικτές των “ξεπερασμένων singleplayer παιχνιδιών”. Ταυτόχρονα, όπως και το πρώτο κεφάλαιο του 2005, συγκρατεί ορισμένα στοιχεία για μετέπειτα, δημιουργώντας την επιθυμία στον χρήστη για ακόμα περισσότερη δράση. Εξάλλου τα καλά videogames, όπως και τα καλά βιβλία, είναι αυτά που όταν τελειώνουν σου αφήνουν ένα ανυπέρβλητο κενό…

(Συνεχίστε στην επόμενη σελίδα για Gameplay, Γραφικά, Ήχος και Διάρκεια)

Σχολιάστε την είδηση!