Detroit, έτος 2038.

Η έλευση των ανδροειδών (ρομπότ με ανθρώπινη μορφή) έχει στιγματίσει την ανθρωπότητα, θετικά και αρνητικά. Η αυτοματοποίηση της εργασίας, έχει φέρει εντυπωσιακές οικονομικές και τεχνικές μεταβολές στην ανθρώπινη ζωή, όχι μόνο στο Ντιτρόιτ της Αμερικής, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Αποτέλεσμα αυτής της Νέας Βιομηχανικής Επανάστασης είναι η δημιουργία μιας νέας τάξης πραγμάτων, όπου τα ανδροειδή θα πρέπει να εκτελούν τις εργασίες των δημιουργών τους. Κατοχυρωμένες θέσεις εργασίας χάθηκαν ή θα χαθούν, λόγω της ανεπτυγμένης τεχνητής νοημοσύνης των ανδροειδών, ενώ ταυτόχρονα νέες ευκαιρίες δημιουργούνται, σε έναν φαύλο κύκλο του οποίου τα θεμέλια αρχίζουμε να τα νιώθουμε και στη σημερινή κοινωνία του 2018.

Το Detroit Become Human των David Cage και Adam Williams, παρουσιάζει στο gaming κοινό την δική του εκδοχή των μυθιστορημάτων του Ισαάκ Ασίμωφ (I, Robot, The Complete Robot, The Robots of Dawn). Παίρνοντας παραδείγματα από την ιστορία της ανθρώπινης ύπαρξης, θέτει στον χρήστη τα ζητήματα της σκλαβιάς, της καταπίεσης, του απαρτχάιντ και της καταστρατήγησης δικαιωμάτων, όχι των ανθρώπων αλλά των ανδροειδών.

Έχοντας ως κινητήριο άξονα την άκρως ενδιαφέρουσα, περιπλεκόμενη ιστορία του, το Detroit Become Human θέτει ερωτήματα κυρίως όσον αφορά το gameplay του. Αποτελεί ένα videogame για όλους ή συστήνεται αποκλειστικά σε λάτρεις των επονομαζόμενων διαδραστικών ταινιών/games;

Καλωσήρθατε λοιπόν στο Spoiler Free Review του Detroit: Become Human!

 

Ιστορία

Κεντρικοί πρωταγωνιστές του σεναρίου του Detroit: Become Human είναι τα τρία ανδροειδή: Kara, Connor και Marcus. Έχοντας κατασκευαστεί με ανεπτυγμένες νοητικές δυνατότητες (A.I.), καταφέρνουν να ανταποκριθούν εξαιρετικά στις εργασίες που τους ανατίθενται, αποτελώντας όχι μόνο εργάτες αλλά και εξαίσιοι μιμητές της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Έχοντας πλαστεί κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν των δημιουργών τους, οι τρείς πρωταγωνιστές αρχίζουν να παρεκκλίνουν από τον κώδικά τους, ωθούμενοι από την συναισθηματική φόρτιση των γεγονότων που συμβαίνουν γύρω τους.

Η Γη του 2038 έχει αλλάξει. Η ανθρωπότητα βρίσκεται χωρισμένη ανάμεσα στους προ και τους κατά της ανδροειδούς τεχνολογίας και ανάμεσα στους δύο πόλους βρίσκεται η νέα αυτή ράτσα. Η καταπίεση και η κακία της ανθρώπινης φυλής “ξυπνούν” και στους τρείς πρωταγωνιστές αμφιβολίες για την ζωή την δική τους και των τριγύρω τους, με αποτέλεσμα η επανάσταση να αποτελεί η μόνη λύση.  Στο νέο παιχνίδι της Quantic Dream θα ζήσουμε τις ζωές των τριών αυτών επαναστατών, καθορίζοντας ανάλογα με τις επιλογές που θα κάνουμε, τη μοίρα την δική τους αλλά και της ανθρωπότητας γενικότερα.

Η ιστορία του παιχνιδιού ξεκινά αργά και βαρετά, όπως άλλωστε θα ήταν η ζωή μας αν έπρεπε να καθαρίζουμε 24 ώρες την ημέρα ένα σπίτι, τονίζοντας την καθημερινότητα ενός ανδροειδούς στο σπίτι που ανήκει. Οι απρόβλεπτες συγκυρίες όμως που τίθενται στο δρόμο των ηρώων μας, κεντρίζουν το ενδιαφέρον, ανοίγουν μονοπάτια στη ροή του σεναρίου, ενώ κλειδώνουν άλλα, τα οποία θα ανακαλύψουμε σε άλλα playthrough, φτάνοντας τελικά στην αποκορύφωση στο τέλος του παιχνιδιού.

Και τα τρία ανδροειδή έχουν τη δική τους προσωπικότητα, στόχους και συναισθήματα, με αποτέλεσμα να μην ξέρουμε ποιους να υποστηρίξουμε σε μετέπειτα καταστάσεις. Αγαπημένος android αποτέλεσε για μας ο Connor, ο κυνηγός deviant ανδροειδών, ο οποίος συνεργάζεται με την τοπική αστυνομία προκειμένου να βρει τα “χαλασμένα” ανδροειδή και τον λόγο της συμπεριφοράς τους. Ως android detective μαζεύει στοιχεία στους τόπους του εγκλήματος, εξιχνιάζοντας υποθέσεις, οι οποίες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανεύρεση της αλήθειας. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι δεν ήταν λίγες οι φορές που αμφιταλαντευόμασταν στις επιλογές που μας δίνονταν, αμφιβάλλοντας για το μέλλον που πρόκειται να χαράξουμε για τον Connor, την Kara και τον Marcus.

Συμπερασματικά, η ιστορία του Detroit Become Human θα μπορούσε άνετα να προβληθεί σε κάποιον κινηματογράφο, όχι μόνο για τις συναισθηματικά φορτισμένες στιγμές που προβάλει (οι οποίες μάλιστα μπορεί να μην αρέσουν σε μερικούς), αλλά και για τα εξαίσια γραφικά, για τα οποία θα μιλήσουμε αργότερα. Όσοι λατρεύουν τα singleplayer παιχνίδια με μεγάλη έμφαση στο σενάριο, με πολλαπλά τέλη και εναλλασσόμενες σκηνές, το Detroit Become Human είναι αυτό που πάντα ψάχνατε!

Gameplay

Δεν ήταν λίγες οι φορές που επαναλάβαμε παραπάνω την λέξη ΕΠΙΛΟΓΗ. Αυτό διότι το κυρίως gameplay του Detroit Become Human περιστρέφεται γύρω από τα Quick Time Events (QTEs) και τις επιλογές που μας παρουσιάζονται.  Σε κάθε κεφάλαιο της ιστορίας του παιχνιδιού, ελέγχουμε έναν από τους τρείς πρωταγωνιστές, σε τρίτο πρόσωπο, το οποίο μπορεί να κινηθεί μέσα σε καθορισμένα όρια. Ο μελλοντικός κόσμος του Ντιτρόιτ, αν και άριστα δομημένος, δεν αφήνει πολλά όρια εξερεύνησης, με αποτέλεσμα να υπάρχει παντελής έλλειψη open world στοιχείου. Η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον γίνεται σκανάροντάς το (R2 πατημένο) και εστιάζοντας σε σημεία ενδιαφέροντος που υποδεικνύονται με κίτρινο χρώμα.

Θετικό στο χειρισμό των QTEs είναι η δημιουργική εκμετάλλευση των κουμπιών που προσφέρει το Dualshock4. Για παράδειγμα, το παιχνίδι χρησιμοποιεί τον αισθητήρα κίνησης του μοχλού για να μετακινήσουμε βίαια ένα αντικείμενο, το touchpad για να παίξουμε πιάνο ή να ξεφυλλίσουμε μια εφημερίδα, ενώ αναβοσβήνει το χρωματικό LED σε περίπτωση κινδύνου.

Το παιχνίδι προσφέρει δύο επίπεδα δυσκολίας,  Εύκολο και Απαιτητικό, τα οποία επηρεάζουν τον χρόνο που θα έχουμε στη διάθεσή μας για να επιλέξουμε τις απαντήσεις μας και τις κινήσεις του DualShock4. Οι επιλογές μας, όπως προαναφέραμε, επηρεάζουν τη ροή της ιστορίας. Αυτό αντικατοπτρίζεται στα εξής σημεία: Ψυχολογία των συνεργατών μας, την κοινή γνώμη και το κυρίως σενάριο. Για παράδειγμα, αν αποφασίσουμε να διαπράξουμε βιαιοπραγίες, τις οποίες δεν εγκρίνει ένας συνεργάτης, θα χαλάσει η άποψή του για μας, με αποτέλεσμα να τον απομακρύνουμε από τον στόχο μας. Επιπρόσθετα, αν δεν βρούμε κάποια στοιχεία τις ιστορίας δεν θα εμφανισθούν σε μετέπειτα σκηνές, κλειδώνοντάς μας κάποιους διαλόγους ή ολόκληρη πλοκή. Δεν ήταν λίγες οι φορές που χάσαμε κάποιον συνεργάτη, πιστεύοντας πως πράτταμε το καλό…

Το flowchart των επιλογών μας εμφανίζεται στο τέλος του κάθε κεφαλαίου της ιστορίας, όπως μπορείτε να δείτε παραπάνω. Εκεί εμφανίζονται όλες οι επιλογές (λανθασμένες ή μη) που κάναμε, αλλά και τα μονοπάτια που θα μπορούσαμε να διαβούμε. Ως αποτέλεσμα, η επανάληψη κάποιων αποστολών αποτελούν μια ενδιαφέρουσα προσθήκη ΜΕΤΑ την ολοκλήρωση ΟΛΟΥ του παιχνιδιού. Όπως θα σας τονιστεί και στην αρχή του game, το Detroit πρέπει να παιχτεί στην αρχή δίχως τη γνώση των παράλληλων συμβάντων, προκειμένου να δείτε πώς οι επιλογές μας καθορίζουν το μέλλον ανθρώπων… και ανδροειδών.

Συμπερασματικά, το Detroit Become Human αποτελεί καθαρά ένα  interactive drama action-adventure game, δίχως να απαιτεί πολλές εξεζητημένες κινήσεις από τον χρήστη. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να παιχτεί άνετα και χαλαρά στον καναπέ ή στο κρεβάτι, χωρίς να χρειάζεται μεγάλα επίπεδα προσοχής και εγρήγορσης.

Γραφικά & Ήχος

Ως προς τον οπτικοακουστικό τομέα του παιχνιδιού, το team της Quantic Dream κατάφερε να δώσει ανθρώπινη υπόσταση στα ανδροειδή, έχοντας στο δυναμικό του 250 ηθοποιούς και πάνω από 74.000 animations μέσω της τεχνολογίας motion capture του στούντιο της Sony. Λόγω της έλλειψης του open world στοιχείου, το στούντιο επικεντρώθηκε πρωτίστως στην ρεαλιστική απεικόνιση των πρωταγωνιστών και συμπρωταγωνιστών της ιστορίας, αλλά και του σουρεαλιστικού κόσμου του Ντιτρόιτ. Παραδείγματα μπορείτε να δείτε παρακάτω:

Η απλή έκδοση του παιχνιδιού στο PS4 δείχνει τα δόντια της, εκμεταλλευόμενη στο έπακρο τη δύναμη της κονσόλας. Το γεγονός αυτό αναδεικνύεται, από τη μία, στην πιστή απεικόνιση των προσώπων και των εκφράσεών του, αλλά απ’ την άλλη φέρνει και κάποια αρνητικά. Αρνητικές ατονίες στο Detroit Become Human αποτέλεσαν η σημαντική πτώση των frames σε περιοχές με αυξημένη πυκνότητα χαρακτήρων, σε δύο σκηνές της ιστορίας, καθώς και η αδυναμία της κονσόλας να φορτώσει ορισμένα γραφικά στοιχεία, για παράδειγμα σε τοίχους και δρόμους.

Δεδομένη της φύσης του παιχνιδιού, το άριστα στον ακουστικό τομέα ήταν αναμενόμενο, καθώς δίχως καλούς ηθοποιούς και διαλόγους, δεν γίνεται να παρουσιασθεί ολοκληρωμένα το Detroit Become Human. Οι ηθοποιοί που υποδύονται τους ρόλους των Kara, Connor και Marcus, καθώς και των συμπρωταγωνιστών τους, τα πήγανε περίφημα, δίνοντας την αίσθηση ότι παρακολουθούμε μια Χολιγουντιανή διαδραστική ταινία!

Ως προς τη μουσική, κάθε πρωταγωνιστής έχει την δική του μελωδία που τον συνοδεύει, αλλά και διαφορετικό στιχουργό. Οι Philip Sheppard, Nima Fakhrara και John Paesano δημιουργήσανε διαφορετικές μουσικές αποκρούσεις για τους Kara, Connor και Marcus αντίστοιχα, οι οποίες εναρμονίζονται περίφημα με τα γεγονότα που λαμβάνουν  χώρα.

Θα πρέπει να συγχαρούμε και πάλι την Sony για την άψογη μετάφραση του παιχνιδιού στα ελληνικά, δίνοντας την ευκαιρία σε ανθρώπους που δεν κατέχουν τέλεια την αγγλική να το απολαύσουν με υπότιτλους (οι οποίοι ρυθμίζονται ως προς το μέγεθος).

Διάρκεια & Replayability

Για να ολοκληρώσουμε ένα από τα παρακλάδια της περιπλεκόμενης ιστορίας του Detroit Become Human, χρειαστήκαμε συνολικά 16 περίπου ώρες. Λαμβάνοντας υπόψη τα πολλαπλά μονοπάτια που μπορούμε να διανύσουμε και με τους τρείς χαρακτήρες, επαναλαμβάνοντας αποστολές ή ξεκινώντας το παιχνίδι από την αρχή, το Detroit θα σας κρατήσει απασχολημένους για περίπου 40 ώρες. Κατά αυτόν τον τρόπο αυξάνεται τόσο η συνολική διάρκεια αλλά και το Replayability του παιχνιδιού.

Λόγω της αρχιτεκτονικής του παιχνιδιού, σας συστήνουμε τόσο εμείς όσο και οι developers να παίξετε το Detroit Become Human, δίχως την επανάληψη των κεφαλαίων, ώστε να το ολοκληρώσετε βάση των επιλογών που ΕΣΕΙΣ διαλέξατε.

Θα το επαναλάβω για ακόμη μια φορά: Αυτή είναι η ΔΙΚΙΑ ΣΑΣ ιστορία…

Το Detroit: Become Human παραχωρήθηκε από την Sony Hellas για τις ανάγκες του Review.

Σχολιάστε την είδηση!