Τα τελευταία χρόνια, η Samsung έχει κάνει μια συντονισμένη προσπάθεια να δώσει έμφαση στη δυνατότητα επισκευής των συσκευών της, ενώ έχει επεκτείνει την υποστήριξη λογισμικού. Επιπλέον, συνεργάστηκε με την iFixit για να παρέχει δυνατότητα επισκευής από τους ίδιους τους χρήστες, ή ανεξάρτητα service.

Η iFixit είναι μια εταιρεία που ειδικεύεται στη δημιουργία εργαλείων επισκευής, οδηγών και ανταλλακτικών για ένα ευρύ φάσμα ηλεκτρονικών συσκευών, ακόμα και iPhone. Ωστόσο, η συνεργασία της με τη Samsung έληξε πρόσφατα, με την iFixit να κατηγορεί τη Samsung ότι σαμποτάρει τις προσπάθειες να καταστήσει τα ανταλλακτικά επισκευής εύκολα προσβάσιμα.

Σε μια ανάρτηση της, η iFixit δήλωσε ότι αντιμετώπιζε συνεχώς εμπόδια όταν προσπαθούσε να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα για ανταλλακτικά επισκευής συσκευών Samsung. Δυσκολεύονταν να αποκτήσουν ανταλλακτικά σε λογικές τιμές και ποσότητες για τα τοπικά συνεργεία επισκευών, οδηγώντας τελικά πολλούς καταναλωτές να επιλέξουν την αντικατάσταση της συσκευής αντί για την επισκευή. Επιπλέον, ο σχεδιασμός των συσκευών Galaxy της Samsung έκανε δύσκολο για την iFixit να πουλήσει μεμονωμένα εξαρτήματα χωρίς να τα συνδυάσει με αυξημένο κόστος.

Σε συνέντευξή της, η iFixit αποκάλυψε ότι η συμφωνία της με τη Samsung την περιόριζε στην πώληση μόνο επτά εξαρτημάτων ανά πελάτη μέσα σε διάστημα τριών μηνών. Αυτός ο περιορισμός καθιστούσε σχεδόν αδύνατο για τα ανεξάρτητα συνεργεία επισκευών να προμηθεύονται τα απαραίτητα εξαρτήματα. Επιπλέον, το iFixit δεν ήταν σε θέση να πουλήσει ανταλλακτικά για νεότερες συσκευές της Samsung, όπως οι σειρές Galaxy S23 και S24.

Η iFixit ανακοίνωσε ότι η συνεργασία της με τη Samsung θα λήξει επίσημα τον Ιούνιο του 2024. Μετά από αυτό το σημείο, οι περιορισμοί στην πώληση εξαρτημάτων θα αρθούν – ωστόσο, οι νέοι οδηγοί και η πρόσβαση σε εξαρτήματα μέσω της Samsung δεν θα είναι πλέον διαθέσιμες. Παρά το πλήγμα αυτό, οι υπάρχοντες οδηγοί επισκευής θα παραμείνουν προσβάσιμοι στην πλατφόρμα της iFixit.

Φαίνεται ότι ακόμη και οι άμεσες συνεργασίες μεταξύ της Samsung και των ανεξάρτητων συνεργείων επισκευής αντιμετωπίζουν προκλήσεις. Πρόσφατη έκθεση αποκάλυψε ότι τα συμβόλαια της Samsung απαιτούν από τα καταστήματα να αποσυναρμολογούν αμέσως τις συσκευές που περιέχουν εξαρτήματα που δεν προέρχονται από αυτή και να αναφέρουν τις πληροφορίες των πελατών στην εταιρεία.

Η κατάσταση αυτή εγείρει ανησυχίες σχετικά με τη δέσμευση της Samsung να υποστηρίξει τις επισκευές συσκευών τόσο από τους καταναλωτές όσο και από τους ανεξάρτητους τεχνικούς. Οι περιοριστικές πολιτικές που επιβάλλει η εταιρεία υποδηλώνουν έλλειψη προθυμίας να διευκολύνει την εύκολη πρόσβαση σε βασικά εξαρτήματα για επισκευές. Αυτό έρχεται επίσης σε αντίθεση με την προσπάθεια της ΕΕ για εύκολη επισκευασιμότητα και αντικατάσταση της μπαταρίας, ακόμα και από τον ίδιο τον χρήστη.

Καθώς οι καταναλωτές συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τη βιωσιμότητα και τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο, η διαθεσιμότητα προσιτών επιλογών επισκευής είναι ζωτικής σημασίας για την παράταση της διάρκειας ζωής των ηλεκτρονικών συσκευών. Παρεμποδίζοντας τις προσπάθειες για μεγαλύτερη προσβασιμότητα στις επισκευές συσκευών, εταιρείες όπως η Samsung κινδυνεύουν να αποξενώσουν τους πελάτες που εκτιμούν τη μακροζωία και τη βιωσιμότητα στις αγοραστικές τους αποφάσεις.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.