Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε την επιβολή των δασμών προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έρχονται από την Κίνα. Το ύψος των δασμών δεν είναι το ίδιο για όλες τις μάρκες και διαμορφώνονται ανάλογα με τη συνεργασία που έδειξε η κάθε εταιρεία και το πόσο υψηλή επιδότηση έχει λάβει από το κινεζικό κράτος.
Οι δασμοί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έρχονται από την Κίνα ξεκινούν από το 7,8% και φτάνουν μέχρι το 35,3%. Τα παραπάνω ποσοστά έρχονται να προστεθούν στον φόρο επί των εισαγωγών που υπήρχε ήδη ύψους 10%. Επίσης, έχουν διαμορφωθεί διάφορες κατηγορίες, με διαφορετικά ποσοστά δασμών ανάμεσα στις διάφορες μάρκες και τους διαφορετικούς ομίλους που φέρνουν ηλεκτρικά από την Κίνα στην Ευρώπη.
Οι μάρκες που θα δεχτούν δασμούς σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα τους είναι οι ΑΙΤΟ, BYD, Ecocar, LEVC, Lynk & Co, Maxus, MG, Seres, Smart, Voyah και Xpeng. Οι μάρκες που συνεργάστηκαν με την ΕΕ αλλά δεν γίνεται ειδική αναφορά σε αυτές, θα έχουν δασμούς 20,7%, ενώ οι κατασκευαστές που δεν συνεργάστηκαν καθόλου με την Ευρωπαϊκή Ένωση θα έχουν δασμούς 35,3%.
Ο Google Chrome αποκτά νέα εργαλεία για καλύτερη απόδοση!
Οι δασμοί αφορούν κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που παράγεται στην Κίνα και εισάγεται στην Ευρώπη, άσχετα από την εθνικότητα της μάρκας. Ακόμη, τα κινεζικά αυτοκίνητα που δεν είναι ηλεκτρικά, δεν επιβαρύνονται με δασμούς. Οι δασμοί της ΕΕ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα θα έχουν διάρκεια 5 χρόνια. Παρ όλα αυτά, αν βρεθεί κάποια εναλλακτική λύση αυτό μπορεί να αλλάξει. Για να αντιμετωπίσουν τους δασμούς, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν να δημιουργήσουν εργοστάσια στην Ευρώπη ή σε περιφερειακές χώρες γύρω από αυτή.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.
Οι Κινέζοι θα βρουν τον τρόπο και θα κρατήσουν τις τιμές τους χαμηλά στην Ευρώπη. Στην Κίνα όμως οι ευρωπαϊκές εταιρείες πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο, αν η Κίνα επιβάλει δασμούς για αντιποινα δεν τους βλέπω καλά. Συν του ότι BMW, VW κλπ θα αυξήσουν και άλλο τις τιμές τους στην Ευρώπη για να αντισταθμισουν τα πράγματα, όπως έχουν ήδη κάνει τα τελευταία χρόνια.
Η λύση είναι να δημιουργηθούν εργοστάσια στην Ευρώπη από τις Κινέζικες εταιρείες . Με αυτόν τον τρόπο και δεν θα έχουν δασμούς και θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας. Ήδη η κυβέρνηση της Κίνας πρότεινε στις εταιρείες να δημιουρήσουν εργοστάσια σε χώρες οι οποίες δεν προωθούσαν τους υπέρογκους φορους. Σίγουρα θα ανέβει και το κόστος αλλά και πάλι θα είναι λιγότερο από τους δασμούς.