GAMEPLAY
Αν το σενάριο του νέου God of War αποτελεί το Α του παιχνιδιού, τότε το Ω είναι το φαντασμαγορικό gameplay που προσφέρει.
Πολλά είχαν ειπωθεί πριν την τελική παρουσίαση του gameplay του νέου God of War και το σύστημα μάχης του. Και σε αυτήν την περίπτωση το team ανάπτυξης τόλμησε και πέτυχε και με το παραπάνω θα μπορούσαμε να πούμε.
Ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά. Πρώτη διαφορά που θα προσέξει κανείς είναι η αλλαγή της οπτικής γωνίας της κάμερας, η οποία ακολουθεί σε ΟΛΗ την διάρκεια του ταξιδιού τον Kratos. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την σμίκρυνση από την μία των περισσότερων εχθρών, ενώ από την άλλη επιτρέπει μια μεγαλύτερη αμεσότητα με τον χαρακτήρα. Επιπρόσθετα, δανείστηκαν στοιχεία από τα SoulsBorne παιχνίδια εισάγοντας Light και Heavy Attacks με R1 και R2 αντίστοιχα, ασπίδα για προστασία και αποκρούσεις (L1+κατάλληλο συγχρονισμό), Invincibility frames, roll, καθώς και μια μπάρα ζωής αρκετά μικρή. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα και στo Normal επίπεδο δυσκολίας, οι εχθροί, αν δεν αντιμετωπιστούν με προσοχή, να μας κατατροπώνουν με ευκολία.
Το παιχνίδι προσφέρει 4 επίπεδα δυσκολίας με σπουδαιότερο από τα οποία το Give me God of War, όπου οι εχθροί διαθέτουν νέες κινήσεις και δεν σταματόνται εύκολα. Έχοντας τερματίσει το παιχνίδι στο Normal επίπεδο, η συμβουλή μας είναι να ξεκινήσετε από αυτό για να εξοικειωθείτε με το νέο σύστημα μάχης. Το μόνο αρνητικό όσον αφορά τα επίπεδα δυσκολίας είναι η έλλειψη κάποιου achievement ή οποιοδήποτε λαφύρου, μετά την ολοκλήρωση στα μέγιστα επίπεδα αλλά και η απουσία NG+ mode.
Κύριο όπλο μας μέχρι το ήμισυ σχεδόν του παιχνιδιού αποτελεί το Leviathan Axe, φτιαγμένο από τους δημιουργούς του Mjolnir, το Σφυρί του Θωρ. Όπως και στις ταινίες της Marvel, το Leviathan Axe επιστρέφει στο χέρι του κατόχου του κάθε φορά που ριχνόταν στη μάχη. Μέσω του L2 μπορεί ο χρήστης να στοχεύει αδύναμα σημεία εχθρών, είτε παγώνοντας τους, είτε σταματώντας τις επιθέσεις τους. Ταυτόχρονα, το τσεκούρι του Kratos αποτελεί και εργαλείο, καταφέρνοντας να παγώνει γρανάζια στις διάφορες παγίδες που τίθενται μπροστά του. Οι παγίδες και τα γεωγραφικά αινίγματα, δεν έχουν κάποια μεγάλη δυσκολία, αλλά συνδυάζονται έξυπνα με το περιβάλλοντα χώρο, δημιουργώντας έναν τρισδιάστατο χάρτη στο μυαλό του χρήστη, όπως αυτά που συναντάμε στα Souls παιχνίδια.
Επανερχόμενοι στο Leviathan Axe, πέρα από τα light και heavy attacks, προσφέρει και ειδικές επιθέσεις μέσω του συνδυασμού L1+R1 ή L1+R2. Και σε αυτές τις επιθέσεις χρειάζεται κατάλληλος συγχρονισμός και τοποθέτηση ανάλογα με την θέση των εχθρών. Προσοχή όμως γιατί θέλουν κάποια δευτερόλεπτα για να επαναχρησιμοποιηθούν, αλλά προσφέρουν πάντα μια πιο “God of War” εμπειρία, θυμίζοντας το Hack and Slash παρελθόν του ήρωα. Το ίδιο μπορούμε να πούμε για το δεύτερο όπλο που θα εμφανισθεί στο παιχνίδι, φέρνοντας χάος και καταστροφή στις τάξεις των εχθρών του Kratos.
Θα πρέπει να προσθέσουμε ότι το σύστημα μάχης του game δεν τελειώνει εδώ, διότι καθώς προχωράει η ιστορία και αυξάνονται τα level του εξοπλισμού μας (θα σας μιλήσουμε στη συνέχεια για αυτό), ξεκλειδώνουν και νέες κινήσεις combo, τόσο για τον Kratos, όσο και για τον Atreus. O μικρός αποτελεί αναπόσπαστο “όπλο” στη φαρέτρα του Kratos, καθώς όπως και ο πατέρας του μπορεί να πολεμήσει ακολουθώντας της οδηγίες του. Με το μαγικό του τόξο καταφέρνει να αποσπά την προσοχή των εχθρών, ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που χρειαστήκαμε την πολύτιμη βοήθειά του με τα μαγικά βέλη του.
Το παρελθόν του Κράτος δεν τον ακολουθεί μόνο στο σενάριο του παιχνιδιού, αλλά και στο Gameplay. Μέσω του L3+R3 μπορούμε να απελευθερώσουμε το Spartan Rage, δίνοντας υπερδύναμη στον Κράτος για μερικά δευτερόλεπτα. Στο χρονικό αυτό διάστημα, ο ήρωας με γυμνά χέρια μπορεί να γρονθοκοπεί ανελέητα οποιονδήποτε εχθρό βρεθεί στο διάβα του.
Μερικά στιγμιότυπα του συστήματος μάχης μπορείτε να δείτε στο παρακάτω:
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=sc9OZR3sS30]
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=JqFFtxxgAUk]
Αναφέραμε παραπάνω για την προσθήκη πανοπλιών – gears στο νέο God of War, δίνοντας μια νότα RPG για πρώτη φορά στη σειρά. Οι εξοπλισμοί που μπορεί να φορέσει ο ήρωας εστιάζονται στο θώρακα, χέρια και μέση, μπορούν να φτιαχτούν από τους σιδηρουργούς νάνους ή να ανευρεθούν διάσπαρτα σε μπαούλα. Κάθε πανοπλία προφέρει διάφορα stats στον Kratos, όπως:
- Strength
- Runic
- Defence
- Vitality
- Luck
- Cooldown
Ανάλογα επίσης με τα χαρακτηριστικά τους, οι πανοπλίες χωρίζονται σε Common, Rare, Legendary και Epic, με τα συνηθισμένα χρώματα που έχουμε δει και σε άλλα παιχνίδια του είδους. Αν και αυτή η προσθήκη δεν με ικανοποίησε ιδιαίτερα, αποτελεί έναν τρόπο ανταμοιβής κατά την αναζήτηση θησαυρών και την κατηγοριοποίησή τους. Επιπρόσθετα, κάθε πανοπλία μπορεί να βελτιωθεί με πόρους που ανακαλύπτονται στον κόσμο του Midgard, ενώ μπορούν να περιέχουν μέχρι 3 λίθους (gems) που και αυξάνουν τα stats και προσδίδουν επιπρόσθετες κινήσεις (L1+O). Και ο Atreus μπορεί να φορέσει διάφορες πανοπλίες, οι οποίες όμως έχουν λιγότερο βάθος εξατομίκευσης σε αντιδιαστολή με του Kratos.
Όπως είδατε, οι εχθροί στο νέο God of War, παρά την επαναληψιμότητα τους και το απογοητευτικό reskin τους (μιλάω για τα Trolls), έχουν μια καλοφτιαγμένη Α.Ι. (τεχνητή νοημοσύνη) η οποία εντοπίζει την τοποθέτηση του Kratos και επιτίθεται ανάλογα. Για τον λόγο αυτό, οι εχθροί μειώθηκαν σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια, καθώς αποτελούν, από 3 και πάνω, πρόκληση και για τους πιο βετεράνους της σειράς.
Συμπερασματικά, το νέο σύστημα μάχης αποτελεί μια μετενσάρκωση του Hack and Slash συστήματος της προηγούμενης γενιάς, εξαλείφοντας το Jump button, αλλά προσθέτοντας βάθος και “μυαλό” στο gameplay του Kratos. Αδύναμα σημεία αποτελούν οι περιστασιακές πτώσεις στο frame rate στην απλή έκδοση για PS4 που δοκιμάσαμε, οι οποίες όμως δεν χαλούσαν σχεδόν ποτέ τη συνολική εμπειρία.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.