Τελευταία ακούσαμε για δύο θανάτους στην Κίνα από iPhone. Τα δύο θύματα έπαθαν ηλεκτροπληξία την ώρα που φόρτιζαν την συσκευή τους. Έτσι λοιπόν η Apple αναγκάστηκε να ανακοινώσει μέτρα για την ασφάλεια των πελατών της.
Από τις 16 Αυγούστου η εταιρία προσφέρει την δυνατότητα ανταλλαγής φορτιστών τρίτων κατασκευαστών, με τους αυθεντικούς, ενώ αφού μιλάμε για Apple, o πελάτης θα πρέπει να δώσει και κάτι παραπάνω. Στην ουσία πηγαίνοντας τον φορτιστή παίρνετε έκπτωση για την αγορά ενός αυθεντικό φορτιστή.
Το πρόγραμμα αυτό ονομάζεται “USB Power Adapter Takeback” και μπορείτε να πάτε σε ένα Apple Store ή εξουσιοδοτημένο συνεργάτη της εταιρίας και να αγοράσετε έναν αυθεντικό φορτιστή με $10 αντί για τα σχεδόν $20 που κοστίζει.
“Η ασφάλεια των καταναλωτών είναι υψηλή προτεραιότητα της Apple και γι’ αυτό όλα τα προϊόντα μας -συμπεριλαμβανομένων USΒ φορτιστών για iPhone, iPad και iPod- υποβάλλονται σε αυστηρούς ελέγχους για την ασφάλεια και την αξιοπιστία και έχουν σχεδιαστεί ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας σε όλο τον κόσμο”.
Το πρόγραμμα θα διαρκέσει έως τις 18 Οκτωβρίου, ενώ οι φορτιστές τρίτων κατασκευαστών που θα συλλέξει η εταιρία θα τους ανακυκλώσει.
Καλή η ανακοίνωση της εταιρίας αλλά ας βάλουμε κάποια πράγματα στην θέση τους όμως. Πρώτων η 22χρονη κινεζούλα που σκοτώθηκε από το iPhone είχε τον αυθεντικό φορτιστή και μόνο το δεύτερο θύμα είχε φορτιστή τρίτου κατασκευαστή. Δεύτερον, ο κατασκευαστής οφείλει να έχει μονωμένα τα κυκλώματα της συσκευής για να μην υπάρχουν τυχών διαρροές. Εάν από την συσκευή πέρασε ρεύμα στον χρήστη, δεν φταίει μόνο ο φορτιστής που έδωσε παραπάνω ρεύμα ώστε να “σκοτώσει” το θύμα αλλά και η Apple που αφήνει το ρεύμα να περάσει από τον φορτιστή στον χρήστη μέσω του τηλεφώνου. Αφού επέλεξε μεταλλική κατασκευή για την συσκευή της όφειλε να έχει σωστή μόνωση.
Ας πάρουμε όμως και την περίπτωση που η Apple δεν φέρει ευθύνη για τους θανάτους, αλλά είναι λάθος του χρήστη. Η εταιρία έχει απαράδεκτη στάση, καθώς ο φορτιστής κοστίζει ελάχιστα στην εταιρία, και στην συγκεκριμένη περίπτωση, βλέπουμε να τον πουλάει σε τιμή πολύ υψηλότερη του κόστους. Αυτό από μόνο του μας δείχνει πως η εταιρία, με αφορμή τους θανάτους, πάει να βγάλει κέρδος και όχι να “σώσει” τους πελάτες της. Φυσικά αυτή η κίνηση είναι και μια προσπάθεια θα φανεί πως η Apple είναι κοντά στον χρήστη.
Η στάση της εταιρίας είναι πραγματικά απαράδεκτη κατά την γνώμη μου. Το να πατάς σε θλιβερά γεγονότα για να πουλήσεις αξεσουάρ, είναι κατακριτέο και έχει να πει πολλά για το ποιόν αυτών που το αποφάσισαν. Ποια η δική σας γνώμη σχετικά με την στάση της εταιρίας;
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.