Skip to content

Η απλή συνήθεια που αυξάνει το κίνδυνο για 10 διαφορετικούς καρκίνους

Baladis Koumpouras
Baladis Koumpouras
Κοινοποίηση:
Η επιστήμη εγείρει ερωτήματα για την B12 και τη σχέση της με τον καρκίνο

Δεν φαίνεται να υπάρχει ασφαλής ποσότητα κατανάλωσης αλκοόλ όσον αφορά τον κίνδυνο του καρκίνου.

Σε αυτό ακριβώς το συμπέρασμα καταλήγει μία από τις πιο εκτενείς αναλύσεις που έχουν γίνει  ως σήμερα πάνω σε αυτό το ζήτημα.

Η νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Health εξετάζει τη σχέση του αλκοόλ με 20 παθήσεις όσον αφορά την υγεία μας, με τα ευρήματα για τον καρκίνο να ξεχωρίζουν ως ιδιαίτερα ανησυχητικά.

Τι έδειξε η έρευνα;

Η ομάδα του Πανεπιστημίου του Washington ανέλυσε 843 επιστημονικές μελέτες που δημοσιεύτηκαν μεταξύ των ετών 1963 έως και 2023. Για κάθε μία από τις 20 παθήσεις που εξετάστηκαν, αξιολόγησαν την ισχύ της σχέσης με το αλκοόλ, χρησιμοποιώντας μια κλίμακα από το 0-5.

Η υψηλή κατανάλωση αλκοόλ συνδέθηκε με αυξημένο κίνδυνο και για τις 20 παθήσεις που μελετήθηκαν.

Σε αυτές συμπεριλαμβάνονταν ο ζαχαρώδης διαβήτης τύπου 2, η νόσος του Alzheimer, καθώς και πλήθος καρδιαγγειακών παθήσεων και αναπνευστικών λοιμώξεων.

  • Οι μελέτες που εξετάστηκαν κάλυπταν συνολικά 10 μορφές καρκίνου, για τις οποίες διαπιστώθηκε επιβλαβής σύνδεση με την κατανάλωση αλκοόλ. Τα υψηλότερα επίπεδα κατανάλωσης αλκοόλ αντιστοιχούσαν σε υψηλότερο κίνδυνο.
  • Ακόμη και η χαμηλή κατανάλωση, λιγότερο από ένα ποτό την ημέρα συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του φάρυγγα, του παχέος εντέρου, του οισοφάγου, του μαστού, του ήπατος, του παγκρέατος και του προστάτη.

Από την άλλη πλευρά, μια πιο σύνθετη εικόνα επικρατεί όσον αφορά τις νευρολογικές παθήσεις.

Ορισμένες μελέτες υποδηλώνουν μικρή μείωση του κινδύνου για διαβήτη τύπου 2 και Alzheimer σε περιπτώσεις χαμηλής ή μέτριας κατανάλωσης, στοιχεία τα οποία αντιστρέφονται σε υψηλότερα επίπεδα κατανάλωσης.

Γενικότερα, η Emmanuela Gakidou, μία από τις κύρια συγγραφείς της μελέτης, επισημαίνει ότι τα αποτελέσματα αυτά δεν πρέπει να ερμηνεύονται σε καμία περίπτωση ως έγκριση του ποτού, αλλά αντίθετα δείχνει την αποτύπωση μιας σύνθετης εικόνας, όπου ορισμένες αποδείξεις είναι ισχυρές, άλλες αδύναμες και άλλες αντικρουόμενες.

Ουσιαστικά η νέα αυτή έρευνα φαίνεται να έρχεται σε αντίθεση με τη λογική που επικρατεί συχνά από πολλούς από εμάς ότι το μέτρο δεν βλάπτει. Πρόκειται για μια ανασκόπηση 843 μελετών με 60 χρόνια δεδομένων να υπάρχουν μέσα σε αυτές, όπου το μήνυμα που θέλουν να περάσουν οι ερευνητές είναι σαφές. Κανένα επίπεδο κατανάλωσης αλκοόλ δεν φαίνεται να είναι απολύτως ακίνδυνο.

Πηγή: sciencealert

Ακολουθήστε μας

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα, ή προσθέστε μας στον RSS feed reader και στα social media σας.

Baladis Koumpouras

Baladis Koumpouras

Editor in Chief @ techmaniacs.gr με μεγάλη αγάπη για τα κινητά τηλέφωνα και την επιστήμη. Ξεκίνησε το 2018 να εργάζεται στο techmaniacs.gr μετά από ένα σύντομο πέρασμα από myphone.gr και digitallife.gr. Από τότε συνεχίζει μέχρι και σήμερα να κάνει αυτό που αγαπάει. Περισσότερα στο https://baladiskoumpouras.link/

Loading comments...
Loading more stories...
Loading reviews...

Μείνε ενημερωμένος

Ακολούθησέ μας στα social media και πρόσθεσέ μας στις αγαπημένες σου πηγές για να μη χάνεις καμία είδηση.