Ο Zuckerberg θυμάται μια εποχή που γράφαμε στο Facebook για τις αγαπημένες μας ταινίες, που μοιραζόμασταν τα νέα μας παπούτσια και αναδημοσιεύαμε τα ενδιαφέροντα νέα που βρίσκαμε στο διαδίκτυο, χωρίς να θεωρούμε το Facebook σαν αυτομαστίγωμα. Για αυτό θέλει να ξεχάσουμε την τωρινή εποχή που το Facebook μας έκανε να το μισήσουμε, επιμένοντας πως έχει σχέδιο.

Το Facebook είχε ένα πολύ άσχημο 2024, τόσο με το κοινό, όσο και με πολιτικούς, σελίδες και εταιρίες. Παρόλα αυτά, το Facebook είδε αύξηση στους χρήστες και στην τιμή της μετοχή. O Zuckerberg όμως, πέρασε την χρονιά του ταξιδεύοντας στις ΗΠΑ και κοιτάζοντας τι γνώμη έχει ο κόσμος για την πλατφόρμα του. Αυτά που είδε όμως, δεν ταίριαζαν με αυτά που έβλεπε στο Facebook.

Στην πραγματική ζωή οι άνθρωποι δεν λένε στους συνανθρώπους τους να αυτοκτονήσουν όταν δε συμφωνούν με αυτά που λένε, ούτε αλληλοεπιδρούν άσχημα μεταξύ τους όταν δε γνωρίζονται. Για αυτό θέλει να επαναφέρει το Original Facebook, που ήταν πιο αγνό και πιο αυθεντικό, μακριά από ένα σωρό αλγόριθμους που ελέγχουν το παραμικρό και δεν έχουν ιδέα από την ανθρώπινη συμπεριφορά.

Έγραψε στον τοίχο του στο Facebook:

«Έρευνες δείχνουν ότι η σύσφιξη των σχέσεων μας βελτιώνει την ευημερία και την ευτυχία μας.

Ωστόσο, πρόσφατα λάβαμε σχόλια από την κοινότητά μας ότι το δημόσιο περιεχόμενο —αναρτήσεις από επιχειρήσεις, επωνυμίες και μέσα ενημέρωσης— παραγκωνίζει τις προσωπικές στιγμές που μας οδηγούν να συνδεόμαστε περισσότερο μεταξύ μας.

Είναι εύκολο να καταλάβουμε πώς φτάσαμε εδώ. Το βίντεο και άλλο δημόσιο περιεχόμενο έχουν εκραγεί στο Facebook τα τελευταία δύο χρόνια. Δεδομένου ότι υπάρχει περισσότερο δημόσιο περιεχόμενο από αναρτήσεις από τους φίλους και την οικογένειά σας, η ισορροπία του τι υπάρχει στο News Feed έχει απομακρυνθεί από το πιο σημαντικό πράγμα που μπορεί να κάνει το Facebook — να μας βοηθήσει να συνδεθούμε μεταξύ μας».

facebook zuckerberg παλιό

O Zuckerberg όμως απέφυγε να σχολιάσει πως θα επιστρέψει στο Original Facebook, χωρίς να βασίζεται στην ΑΙ και τους αλγόριθμους για την προβολή περιεχομένου. Ούτε ανέφερε πως το κοινό θα βλέπει περιεχόμενο από τις σελίδες που επέλεξε να ακολουθεί, αντί για άσχετες σελίδες απλά επειδή έκανε like σε μια φωτογραφία μια φορά. Στην παρούσα φάση, το Facebook δεν δείχνει αρκετό περιεχόμενο από τους φίλους μας, ούτε από τις σελίδες ή τα Groups που έχουμε επιλέξει οι ίδιοι να ακολουθούμε. Για παράδειγμα, έκανα μια φορά like σε ένα post ηθοποιού και από τότε το News Feed μου έχει γεμίσει φωτογραφίες του από άσχετες fanpages και groups, που ποτέ δεν επέλεξα να βλέπω. Όμως, την ίδια στιγμή δε βλέπω περιεχόμενο από τεχνολογικές σελίδες που με ενδιαφέρουν και πρέπει να μπω σε κάθε μία ξεχωριστά για να δω τι δημοσίευσαν. Το κοινό δε θέλει να βλέπει άσχετο περιεχόμενο που επέλεξε ένας αλγόριθμος για αυτόν, αλλά περιεχόμενο και ενημερώσεις για τα άτομα, τα μέσα και τις ομάδες που παρακολουθεί και έχει επιλέξει ο ίδιος. Ο Zuckerberg φαίνεται  πως το αναγνωρίζει, το πως θα κινηθεί όμως είναι ένα άλλο θέμα.

Γενικότερα, ο Zuckerberg δήλωσε πως θέλει να δώσει έμφαση στη ροή ειδήσεων και ενημερώσεων στο Facebook, που έχει μεγαλύτερο νόημα για τους χρήστες. Αναφέρει πως θα βλέπουμε λιγότερο περιεχόμενο από εταιρίες και περισσότερο περιεχόμενο που θα ενθαρρύνει τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των χρηστών.

Δεν ξέρουμε τι θα κάνει από όλα αυτά όμως. Εμείς πιστεύουμε πως ο χρήστης πρέπει να μπορεί να επιλέγει τι θα βλέπει στην ροή του. Για παράδειγμα, αν ο χρήστης επιλέγει να παρακολουθεί μια σελίδα, θα πρέπει να βλέπει ενημερώσεις σχετικά με αυτή, αντί για άσχετες σελίδες. Παράλληλα, θα πρέπει φυσικά να βλέπει ενημερώσεις των ατόμων που έχει στη λίστα φίλων του, άλλωστε, αυτός είναι ο λόγος να κάνεις κάποιον φίλο στο Facebook.

Αλλά το Facebook δεν θα επιστρέψει στο παλιό γραμμικό χρονοδιάγραμμα ή τίποτα. Οι αλγόριθμοι θα εξακολουθούν να καθορίζουν τι θα εμφανίζεται, αλλά τώρα η εστίαση μετατοπίζεται σε αλγόριθμους που προωθούν αναρτήσεις με «σημασία». Ο Zuckerbergδεν μπήκε πολύ βαθιά στις λεπτομέρειες του τι έχει νόημα, εκτός από μερικά παραδείγματα:

«Υπάρχουν πολλές δεμένες κοινότητες γύρω από τηλεοπτικές εκπομπές και αθλητικές ομάδες. Έχουμε δει ανθρώπους να αλληλοεπιδρούν πολύ περισσότερο γύρω από τα ζωντανά βίντεο παρά με τα κανονικά. Ορισμένες ειδήσεις βοηθούν στην έναρξη συζητήσεων για σημαντικά θέματα. Αλλά πολύ συχνά σήμερα, η παρακολούθηση βίντεο, η ανάγνωση ειδήσεων ή η ενημέρωση της σελίδας είναι απλώς μια παθητική εμπειρία».

Ο Adam Mosseri, επικεφαλής του News Feed του Facebook, εξέδωσε επίσης μια δήλωση που είπε ότι το κοινωνικό δίκτυο «θα δώσει προτεραιότητα στις αναρτήσεις που πυροδοτούν συνομιλίες» και «Για να το κάνουμε αυτό, θα προβλέψουμε ποιες αναρτήσεις μπορεί να θέλετε να αλληλοεπιδράσετε με τους φίλους σας και να δείξετε αυτές οι αναρτήσεις υψηλότερες σε ροή.” Έγραψε ότι αυτές οι αναρτήσεις θα πρέπει να εμπνέουν συζήτηση και έδωσε παραδείγματα όπως «μια ανάρτηση από έναν φίλο που ζητά συμβουλές, έναν φίλο που ζητά συστάσεις για ένα ταξίδι ή ένα άρθρο ειδήσεων ή ένα βίντεο που προκαλεί πολλές συζητήσεις». Το τελευταίο μέρος μοιάζει απλώς με ειδήσεις και βίντεο.

Τρέξε στο gov.gr: Δίνει 100.000 δωρεάν πιστοποιητικά ηλεκτρονικής υπογραφής

Κοινώς δεν ενδιαφέρονται για τις συζητήσεις και τις αναρτήσεις, αλλά θέλουν να βρουν έναν τρόπο να περνάει ο χρήστης περισσότερο χρόνο στην πλατφόρμα του Facebook. Για αυτό θα προωθεί περιεχόμενο που έχει πολλά comments και πολλά likes και όχι περιεχόμενο που θα έχει ουσία.

Το πως θα γίνει το νέο Facebook και πως το φαντάζεται ο Zuckerberg μένει να το δούμε, όμως μας λείπουν οι εποχές του παλιού Facebook, που γινόταν ουσιαστικός διάλογος, που μαθαίναμε όλα τα νέα των φίλων μας και που οι σελίδες είχαν δημιουργήσει έναν χώρο σχολιασμού και συζήτησης. Τώρα, έχουμε πήξει σε trash posts και ανόητο περιεχόμενο.

Από την άλλη, το Facebook είναι σαφώς καλύτερο από το γεμάτο με Bots και Trolls Χ (πρώην Twitter) και φυσικά τρομερά ανώτερο από το threads της ίδιας της Meta, που έχει γεμίσει με προώθηση του Only Fans. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποιοι κοινωνικό δίκτυο που να έχει τα άτομα και τα μέσα που να θέλουμε να ακολουθούμε, που να μας ενημερώνει σφαιρικά για όσα θέλουμε να παρακολουθούμε και αυτό είναι κατάντια του διαδικτύου.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.