Μια μέρα, όταν τα rovers που έχουμε στον Άρη κοιτάξουν τον ουρανό, ίσως δουν ένα αεροπλάνο να πετάει από πάνω τους. Αυτή τη στιγμή η NASA εργάζεται πάνω σε ένα αεροπλάνο που θα εξερευνάει τον πλανήτη από ψηλά και που θα πρέπει να είναι εντελώς διαφορετικό από αυτά που έχουμε στην Γη. Το εγχείρημα χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Innovative Advanced Concepts (NIAC) της NASA, που ενθαρρύνει ιδέες που θα μπορούσαν να μεταμορφωθούν σε μελλοντικές αποστολές.

Στις αρχές του χρόνου η NASA επέλεξε μια ιδέα που ονομάζεται MAGGIE (συντομογραφία των Mars Aerial and Ground Intelligent Explorer) που θεωρεί πως χρίζει μεγαλύτερης χρηματοδότησης. Τώρα η εταιρία CoFlow Jet, πίσω από την ιδέα, δημοσίευσε ένα εγκεκριμένο βίντεο από την NASA, που δείχνει πως το αεροπλάνο με τα διπλά πτερύγια θα μπορέσει να εκτοξευτεί στον Άρη και πως θα ξεκινήσει τις πτήσεις σε όλο τον Κόκκινο Πλανήτη.

Η αλήθεια είναι πως ένα αεροπλάνο στον Άρη θα έφερνε επανάσταση, είτε αναζητώντας υδάτινους πόρους είτε απλά συλλέγοντας φωτογραφίες, βίντεο και επιστημονικά δεδομένα.

«Παρέχουμε τη δυνατότητα να μετακινούμαστε», είπε ο Zha, ο πρόεδρος και ιδρυτής της CoFlow Jet τον Ιανουάριο. «Δεν υπάρχουν δρόμοι εκεί», πρόσθεσε ο Ζα, ο οποίος είναι επίσης διευθυντής του CFD (Computational Fluid Dynamics) και του Εργαστηρίου Αεροδυναμικής στο Πανεπιστήμιο του Μαϊάμι.

Στο τρίλεπτο βίντεο βλέπουμε πως το MAGGIE μπορεί να εκτοξευτεί στην κορυφή ενός μέγα-πύραυλου της NASA (το πανύψηλο Space Launch System). Στην συνέχεια βλέπουμε την μεταφορά του φορτίου στον Άρη, καλά συσκευασμένο. Αφού βγει στο διάστημα, θα διαχωριστεί από τον πύραυλο και θα χρειαστεί 8 μήνες μέχρι να φτάσει στον Άρη. Όταν φτάσει στον Κόκκινο Πλανήτη, θα ξεκινήσει η διαδικασία ομαλής καθόδου και όταν προσεδαφιστεί θα ανοίξει τα φτερά του και θα είναι έτοιμο για πτήση.

Στην Άρη δεν έχουμε πυκνή ατμόσφαιρα, ούτε μεγάλους διαδρόμους απογείωσης, οπότε το αεροπλάνο θα απογειωθεί σαν ελικόπτερο, κάτι στο οποίο βοηθάνε τα διαφορετικά φτερά του. «Μπορείς να προσγειωθείς σε οποιοδήποτε μέρος νιώθεις ενδιαφέρον», είπε ο Ζα.

Η πτήση στον Άρη έχει πολλές περιβαλλοντικές προκλήσεις, καθώς η ατμόσφαιρα του Άρη είναι πολύ αραιή και συγκεκριμένα η πυκνότητά της είναι στο 1% σε σχέση με την Γη. Αυτό καθιστά πολύ δύσκολη την δημιουργία ανυψωτικής δύναμης που απαιτείται για την πτήση. Για αυτό βλέπουμε και τον περίεργο σχεδιασμό των φτερών, που θα παράγουν πολλές φορές μεγαλύτερη ανύψωση από τα συμβατικά αεροσκάφη της Γης.

Φυσικά έχει σχεδιαστεί για κάθετή απογείωση και προσεδάφιση. Οι έλικές είναι σχεδόν πάντα στραμμένες προς την πρόσοψη του σκάφους, αλλά δίνοντας μια γωνία 90 μοιρών στα φτερά, η ροή αέρα από τις προπέλες δημιουργεί δυνατή ανύψωση. «Αυτό θα ανεβάσει το αεροπλάνο κάθετα», εξήγησε η Ζα.

Τα επόμενα τρία χρόνια ο Ζα και οι ομάδα του θα συνεχίσει να δουλεύει πάνω στην πρότασή τους για την έναρξη της αεροπορίας στον Άρη. Αν όλα πάνε καλά θα προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο χρηματοδότησης από την NASA.

Πως τα πηγαίνει ο πρώτος άνρθωπος που έβαλε chip της Neuralink στον εγκέφαλο; Εξαιρετικά!

Οποιοδήποτε τέτοιο σχέδιο που θα δουλέψει εκτός Γης πρέπει να είναι ρεαλιστικό. Το MAGGIE, για παράδειγμα, έχει σχεδιαστεί επί του παρόντος με άνοιγμα φτερών περίπου 7,85 μέτρα, ώστε να μπορεί να χωράει και να διπλώνει μέσα σε έναν μεγάλο πύραυλο .

«Οτιδήποτε προτείνεται στη NASA πρέπει να είναι πολύ, πολύ καλά μελετημένο», τόνισε ο Ζα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.