Υπάρχουν παιχνίδια που σε συναρπάζουν, άλλα που σε ευχαριστούν και άλλα που σε χαλαρώνουν. Ελάχιστα είναι όμως αυτά που καταφέρνουν να σε ταξιδεύουν.
Τι είναι τα Soulsborne παιχνίδια και τι είναι αυτό που προσφέρουν στον παίκτη; Η προσαρμοστικότητα, το να μην το βάζεις κάτω στις πιο δύσκολες καταστάσεις, η παρατηρητικότητα, το αίσθημα της ανακάλυψης, τα πολλά λάθη και οι απλές νίκες που στα μάτια του παίκτη φαίνονται σαν το απόλυτο αποκορύφωμα της προσπάθειάς του, είναι στοιχεία που καθορίζουν το Dark Souls 3 αλλά και την ζωή στο σύνολό της, δεν συμφωνείτε; Το τελευταίο δημιούργημα της From Software δικαιολογεί απόλυτα την φήμη του ως ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα παιχνίδια του 2016 και σίγουρα ολοκληρώνει με τον πιο άξιο τρόπο την τριλογία που δημιούργησε ο Hidetaka Miyazaki.
Σε αυτό το review θα αναλύσουμε το τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο της σειράς Dark Souls. Φορέστε λοιπόν την πανοπλία σας, γεμίστε το Estus Flask σας και πάμε να ανακαλύψουμε μαζί το DARK SOULS 3!
Ιστορία
Όσοι έχουν ασχοληθεί έστω και με ένα Soulsborne παιχνίδι θα γνωρίζουν πολύ καλά ότι η πλοκή του παιχνιδιού δεν εξιστορείται άμεσα, αλλά μέσα από τις περιγραφές των αντικειμένων και από τις ιστορίες των ηρώων (NPCs) που θα βρεθούν στον δρόμο σας καθώς θα περιπλανιέστε στους επικίνδυνους δρόμους του Lothric. Είναι καθαρά στα χέρια του παίκτη μέσα από τον χαρακτήρα του να ερμηνεύσει τις πληροφορίες που εξιστορούνται στο παιχνίδι και να σχηματίσει την δική του προσωπική γνώμη για τα γεγονότα που συμβαίνουν και συνέβησαν στο Lothric και στα βασίλεια που υπήρξαν πριν και μετά από αυτό. Για να σας εισάγουμε στον κόσμο του Dark Souls, στα δύο προηγούμενα παιχνίδια της σειράς ήσασταν ένας απέθαντος (Undead) που μοίρα του ήταν να αναζωπυρώσει την φωτιά (Kindle the Fire) και να στεφθεί Lord Of Cinder. Με κάθε αναζωπύρωση ο κόσμος έμπαινε σε νέο κύκλο ζωής και ένα νέο βασίλειο δημιουργούνταν.
Στο Dark Souls 3 όμως οι προηγούμενοι Lords Of Cinder έχουν φύγει από τους αιώνιους τάφους και για να αναζωπυρωθεί η φωτιά εκ νέου θα πρέπει να τους φέρετε στους αρχαίους τους θρόνους, αλλιώς ο κόσμος θα μεταβεί σε αυτό που στο παιχνίδι ονομάζεται Age of Darkness (Εποχή του Σκότους).
Σε σύγκριση με τα προηγούμενα παιχνίδια, το DS3 πληροφορεί τον παίκτη πιο εύκολα μέσω των πλούσιων περιγραφών των αντικειμένων, ενώ οι NPCs είναι πολλοί περισσότεροι (περίπου 30 στο σύνολο) και πιο ομιλητικοί και κατανοητοί από ποτέ (αν εξαιρέσουμε μερικούς που μιλάνε κάπως καθαρεύουσα αγγλική).
Η Ιστορία (lore) του DS3 είναι άμεσα συνδεδεμένη με τα προηγούμενα δύο παιχνίδια, αφήνοντας να εννοηθεί ότι τα γεγονότα που συμβαίνουν στο τρίτο μέρος λαμβάνουν χώρα αιώνες μετά τα συμβάντα των προηγούμενων παιχνιδιών, μετά από πολλούς κύκλους αναζωπύρωσης και πτώσης στο σκοτάδι. Αγαπημένες τοποθεσίες, παλιοί ήρωες και μισητοί εχθροί επιστρέφουν στο νέο Dark Souls και είμαι σίγουρος πως θα σας αφήσουν με ανοιχτό το στόμα! Ανάλογα λοιπόν με τις αποφάσεις που θα πάρετε θα διαμορφώσετε το πεπρωμένο το δικό σας και του κόσμου ολόκληρου, με αποτέλεσμα το παιχνίδι να έχει διαφορετικά τέλη, τα οποία είναι εξίσου μαγευτικά.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=_zDZYrIUgKE]
Gameplay
Αν η ιστορία (lore) είναι η ψυχή του Dark Souls, τότε το Gameplay είναι το σώμα-πυρήνας αυτού του τόσο hardcore για πολλούς game.
Στην αρχή του παιχνιδιού, σας δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας του χαρακτήρα σας, τον οποίο μπορείτε να διαμορφώσετε όπως ακριβώς θέλετε μέσα από τις ποικίλες επιλογές που προσφέρει το ανανεωμένο Ds3, το οποίο βασίζεται στο character creation του Bloodborne. Αυτό που κάνει εντύπωση είναι η λεπτομέρεια που εισήγαγαν, όπως για παράδειγμα η επιλογή του τριχωτού θώρακα, των μεγάλων βλεφαρίδων αλλά και των πολλών τατουάζ που μπορεί να φορέσει ο χαρακτήρας. Όλα αυτά είναι λίγο αχρείαστα καθώς τον περισσότερο χρόνο θα φοράτε πανοπλία και περικεφαλαία. Κατά τα άλλα φαίνεται ξεκάθαρα η βελτίωση στο character creation ειδικά σε σύγκριση με το Demons Souls και DS1.
Τα classes, δηλαδή η κατηγορία στη οποία θα ανήκει αρχικά ο χαρακτήρας σας είναι 10 (Knight, Mercenary, Warrior, Herald, Thief, Assassin, Sorcerer, Pyromancer, Cleric, Deprived) και δεν είναι δεσμευτικά για την πορεία που θα ακολουθήσετε αργότερα καθώς θα αυξάνετε το level του ήρωα σας. Συγκεκριμένα, μπορείτε να ξεκινήσετε ως Knight (ιππότης) και να καταλήξετε στο τέλος ως Mage (μάγος), γιατί ανακαλύψατε ότι σας αρέσουν τα ξόρκια και φοβάστε να προσεγγίσετε τον εχθρό πρόσωπο με πρόσωπο. Διαλέγετε ύστερα και το gift που θέλετε, το οποίο είναι ένα σύνηθες αντικείμενο που θα συναντήσετε πολλές φορές στο game, και ξεκινάτε την περιπέτειά σας στον κόσμο του Lothric.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα attributes, δηλαδή οι ικανότητες του χαρακτήρα είναι: Vigor, Attunement, Endurance, Vitality, Strength , Dexterity , Intelligence , Faith και Luck και μέσω του level up σε καθένα από αυτά θα προστίθενται νέες ικανότητες στον χαρακτήρα, όπως για παράδειγμα η δυνατότητα να χειρίζεται ένα βαρύ όπλο ή να χρησιμοποιεί θαύματα ( miracles). Σε σχέση με το πιο απλουστευμένο σύστημα levelling up του Bloodborne, το DS3 έχει πιο πολλές επιλογές, ενώ περιορίζονται τα “άχρηστα” attributes που είχαμε στα προηγούμενα παιχνίδια, όπως για παράδειγμα στο DS2. Για να ανεβείτε σε level πρέπει να μαζέψετε souls, τα οποία αποτελούν τα χρήματα του παιχνιδιού και τα αποκτάτε από εχθρούς και αντικείμενα. Η συνταγή λοιπόν παραμένει η ίδια με μόνη διαφορά την χρήση των Embers, τα οποία όταν καταναλωθούν δίνουν στον χαρακτήρα ένα boost 1.3x στο health bar καθώς και τη δυνατότητα να κάνετε summon ή invade άλλους παίκτες (multiplayer λειτουργία). Το σύστημα hollowing άλλαξε τελείως με αποτέλεσμα μόνο αφού μιλήσετε με ένα συγκεκριμένο NPC θα αρχίσετε να μετατρέπεστε σε “ζόμπι” (hollow). Τα σύστημα αναβάθμισης των όπλων και των ασπίδων στηρίζεται στο Upgrade system του DS2 με στοιχεία DS1 και DeS φέρνοντας ένα σύνολο από 15 πιθανά infusions ανάλογα με τον τρόπο παιχνιδιού σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα όπλο που παράγει φωτιά ή κεραυνούς ή να το αναβαθμίσετε προσθέτοντάς του δηλητήριο. Για τα Hexes, τώρα ονομάζονται Dark miracles και χρειάζονται ως attributes τόσο Intelligence όσο και Faith για να λειτουργήσουν. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα να γίνει ανακατανομή των levels μέσα από ένα συγκεκριμένο covenant αλλά και η αλλαγή του φύλου και της εμφάνισης (για πρώτη φορά στα Souls games) έως και 5 φορές σε ένα Playthrough.
Όσον αφορά το σύστημα μάχης, το DS3 παίρνει όλα τα καλά στοιχεία από τα προηγούμενα Soulsborne παιχνίδια, αλλά ταυτόχρονα και προς μεγάλη μας έκπληξη, υποπίπτει πάλι στα ίδια λάθη. Συγκεκριμένα, ο ρυθμός είναι πολύ πιο γρήγορος από το 1 και το 2, και ένα επίπεδο πιο αργό από το Bloodborne στο οποίο η επιθετικότητα του χαρακτήρα ήταν το κλειδί στο παιχνίδι. Στο DS3 θα χρειαστούμε περισσότερη υπομονή και σίγουρα ασπίδα καθώς η stamina πέφτει πολύ πιο γρήγορα απ’ότι στο Bloodborne, ενώ οι εχθροί και ειδικά τα bosses χτυπάνε πολύ πιο δυνατά σε σύγκριση με τα προηγούμενα. Επιπροσθέτως, η προσθήκη των weapon arts κάνει το παιχνίδι πολύ πιο κινηματογραφικό. Ειδικά τα weapon arts κάποιων boss weapons (όπλα που φτιάχνονται από τις ψυχές των bosses και που είχαμε πρωτοδεί στο DS2) και των τόξων. Τα Focus Points FP αποτελούν μια καλή λύση για τα builds που θέλουν να χρησιμοποιήσουν magic και miracles αναδιανέμοντας το σύνολο των estus flasks. Το λάθος, το οποίο είναι απαράδεκτο μετά από πέντε παιχνίδια με το ίδιο στιλ παιχνιδιού είναι η κάμερα, η οποία αποτελεί τον πρωταρχικό εχθρό του παίκτη ειδικά κατά την διάρκεια ενός boss fight. Ενάντια σε ογκώδεις εχθρούς η κάμερα δεν αφήνει περιθώρια να δείτε που ακριβώς είναι ο χαρακτήρας με αποτέλεσμα να πεθαίνετε αρκετές φορές όχι από λάθη δικά σας, αλλά του συστήματος. Δεδομένου της δυσκολίας του παιχνιδιού, το πρόβλημα αυτό, το οποίο συναντήσαμε και στο Bloodborne, θα έπρεπε να είχε επιλυθεί. Επίσης, στην PS4 έκδοση που δοκιμάσαμε εντοπίσαμε μερικές πτώσεις στα fps σε ορισμένα σημεία, τα οποία δεν χαλούσαν την συνολική εμπειρία του παιχνιδιού, ειδικά αν το συγκρίνουμε με τα απαράδεκτα frame drops του DS1.
Η δυσκολία των SoulsBorne παιχνιδιών είναι γνωστή σε όλους και μια ερώτηση που τίθεται είναι: πως συγκρίνεται το DS3 με τα προηγούμενα παιχνίδια από θέμα δυσκολίας; Δεδομένου ότι το πρώτο Souls παιχνίδι που παίζετε είναι πάντα το πιο δύσκολο, αν ξεκινήσετε από το DS3 θα τα βρείτε σκούρα στην αρχή μέχρι να προσαρμοστείτε στις απαιτήσεις του game. Για τους βετεράνους της σειράς, το DS3 είναι πιο εύκολο από το 1 και πιο δύσκολο από το 2 και το Bloodborne (χωρίς το DLC γιατί συνήθως η From Software ανεβάζει την δυσκολία εκεί). Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι πιο δίκαιο ειδικά σε περιπτώσεις που έχετε περικυκλωθεί από mobs. Στο 1 αυτό σήμαινε σίγουρος θάνατος, ενώ στο 3 μπορεί να επιβιώσετε πιο εύκολα, αλλά όχι πάντα… Η A.I. των εχθρών, αν εξαιρέσουμε τα πιο απλά ανθρωποειδή, είναι πιο εξελιγμένη, ειδικά οι ιππότες και τα εχθρικά NPCs των οποίων οι κινήσεις μοιάζουν με τις κινήσεις έμπειρων PvP παικτών και δεν είναι τόσο τηλεκατευθυνόμενες όπως στα προηγούμενα Souls. Παρόλα αυτά μπορείς εύκολα να τους ξεγελάσεις είτε με βέλη, είτε τρέχοντας σε μέρη στα οποία δεν είναι προγραμματισμένα να αντιδράνε.
Multiplayer και Covenants
Η Multiplayer λειτουργία που είχε εισαχθεί από το Demons Souls βελτιώθηκε με την πάροδο των παιχνιδιών με κάποια λάθη βέβαια. Στο DS3 η Multiplayer λειτουργία είναι αψεγάδιαστη και πιο δίκαιη από ποτέ. Συγκεκριμένα αντικαταστάθηκε το Souls memory του DS2 με το Souls Level, ενώ επιπρόσθετα τίθενται περιορισμοί στο επίπεδο του όπλου που χρησιμοποιείται. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται η συνεργασία και το invade από over powered χρήστες.
Τα Covenants είναι μέχρι στιγμής 8 (τουλάχιστον αυτά που ανακαλύψαμε μόνοι μας) και είναι επικεντρωμένα εξολοκλήρου στο PvP τομέα. Η πίστη σε κάποιο Covenant δεν απαιτεί να φοράτε κάποιο δακτυλίδι, αλλά υπάρχει ειδικό slot για το Covenant που θέλετε να ανήκετε. Το invading δεν απαιτεί πλέον την ανεύρεση και την κατανάλωση Cracked Red Eye Orbs, αλλά τώρα μπορείτε να κάνετε εισβολές σε άλλους κόσμους όσες φορές θέλετε.
Γραφικά Μουσική και Level design
To DS3 αποτελεί το πιο όμορφο παιχνίδι της σειράς προσθέτοντας γραφικές δυνατότητες τις οποίες απολαύσαμε στο bloodborne και που βελτιώθηκαν στο τρίτο κεφάλαιο της σειράς. Θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε χωρίς υπερβολές το DS3 με ένα πραγματικό έργο τέχνης. Τα ηλιόλουστα τοπία, οι αντανακλάσεις πάνω στους βάλτους των σκοτεινών δασών, στα οποία μόνη πηγή φωτός είναι οι ηλιαχτίδες που διαπερνάνε τα πυκνά φυλλώματά τους και τα χιονισμένα κάστρα σε συνδυασμό με την λεπτομέρεια σε κάθε αντικείμενο και περιβάλλον που θα συναντήσετε, δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό του Dark Souls 3 ως ένα πραγματικό έργο τέχνης. Το παιχνίδι μοιάζει πολύ με το Bloodborne καθώς τρέχει με την ίδια μηχανή γραφικών και αυτό αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο στα επικά Boss Fights, όπου ειδικά στην δεύτερη φάση των μαχών τα ανανεωμένα γραφικά προσδίνουν κινηματογραφικά στοιχεία και εντυπωσιακές κινήσεις.
Αυτό όμως που κλέβει την παράσταση στο παιχνίδι είναι η καταπληκτική (και λίγα λέω) μουσική υπόκρουση, η οποία θυμίζει πολλά από τα μουσικά κομμάτια του Lord of the Rings! Αν σας αρέσει η epic μουσική και η opera σίγουρα το Dark Souls 3 θα σας εξιτάρει. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε κανένα σημείο του παιχνιδιού δεν συναντήσαμε επαναλαμβανόμενα κομμάτια και η ίδια η σιωπή εναρμονιζόταν με τον πιο κατάλληλο τρόπο στις περιστάσεις.
Ένας παράγοντας που απασχολούσε πολλούς fans της σειράς ήταν το level design (δηλαδή πως είναι διαμορφωμένο δομικά το DS3) και η δυνατότητα τηλεμεταφοράς ανάμεσα στα bonfires. Η δουλειά λοιπόν που έγινε στο παιχνίδι όσον αφορά το design είναι αρκετά καλή, διορθώνοντας ό,τι έκανε λάθος το πιο ευθύγραμμο DS2, περιλαμβάνοντας στοιχεία από το DS1. Κάθε περιοχή λοιπόν συνδέεται με την προηγούμενη όπως στο DS2 αλλά εκτείνεται όχι μόνο οριζόντια, αλλά και κάθετα αποκαλύπτοντας νέες μυστικές περιοχές και εχθρούς. Το μόνο αρνητικό είναι η ύπαρξη αρκετών bonfires τα οποία θα μπορούσαν να παραλειφθούν, ενώ η τηλεμεταφορά-warping αν και απαραίτητη, ακυρώνει αυτομάτως μερικές περιοχές με αποτέλεσμα ο παίκτης να μην δένεται με αυτές.
Παρακάτω μπορείτε να απολαύσετε τα soundtracks του παιχνιδιού:
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=pCZD-chz8ak]
Replayability και Διάρκεια
Όταν τερματίσετε το Dark Souls 3 θα θέλετε να το ξαναπαίξετε από την αρχή, για να πεθάνετε για ακόμη μια φορά. Εδώ πάλι έχετε την επιλογή στο τέλος του game να επιλέξετε να μεταβείτε στο New Game+ και όχι αυτόματα (δηλαδή να ξεκινήσετε το παιχνίδι εκ νέου με τις ικανότητές σας και τα αντικείμενα που έχετε αποκτήσει, ενώ ταυτόχρονα το παιχνίδι γίνεται πιο δύσκολο). Στο NG+ το παιχνίδι προσθέτει, όπως και στο 2, νέους εχθρούς, ενώ θα μπορείτε να ανακαλύψετε κρυμμένες περιοχές που στη πρώτη σας προσπάθεια δεν βρήκατε. Η διάρκεια του παιχνιδιού είναι μικρότερη από τα DS1 και DS2 και σαφώς μεγαλύτερη διάρκεια από το Bloodborne. Εμείς χρειαστήκαμε γύρω στις 55 ώρες για να ολοκληρώσουμε το παιχνίδι, παραλείποντας optional περιοχές και bosses. Ειδικά όμως αν είστε πρωτάρηδες σε αυτό το είδος, η διάρκεια του παιχνιδιού αυξάνεται αρκετά καθώς θα χρειαστείτε πολλές ώρες και να πεθάνετε αρκετές φορές μέχρι να κατανοήσετε τα βασικά του παιχνιδιού. Όσον αφορά λοιπόν τη σχέση χρήματος-χρόνου παιχνιδιού, το Dark Souls 3 θα αξίζει κάθε ευρώ που θα ξοδέψετε.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.
Τώρα θέλω και εγώ ps4 και όλη την σειρά DS μπράβο σπουδαίο άρθρο περιεκτικότητα χωρίς να κουράζει.