Οι αγορές από καταστήματα της Κίνας έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα συμφέρουσες, ειδικά εν καιρό κρίσης. Κατά καιρούς έχουμε ξεθάψει πολύ δυνατές προσφορές και δεν είστε λίγοι που έχετε πάρε συσκευές με χαρακτηριστικά ναυαρχίδας, σε τιμές κάτω των €300 ή ακόμα και των €200. Όμως τελευταία έχουν παρουσιαστεί πολλά κρούσματα με δέματα που σταματάνε στο τελωνείο και έρχονται φουσκωμένα με φόρους και κόστος εκτελωνισμού.
Τα κινέζικα καταστήματα όμως δεν αφήνουν την χώρα μας στα χέρια των εκτελωνιστών και φυσικά δεν θέλουν να χάσουν την αγορά της Ελλάδας, που λόγω της κρίσης έχει στραφεί προς την ανατολή.
Μετά από επικοινωνία μας με καταστήματα και αναζήτηση σε forums και Facebook Groups, ήρθε η ώρα να ετοιμάσουμε έναν οδηγό για πιο ασφαλή αγορές από την Κίνα.
Αρχικά να σας πούμε πως έχουμε ήδη δοκιμάσει τα GearBest, Banggood, TomTop, Geekbuying, Vickmall και Everbuying, ενώ κατά καιρούς έχουμε συνεργαστεί μαζί τα τα περισσότερα από αυτά. Όλα τα καταστήματα είναι αρκετά έμπιστα στο ότι θα στείλουν την συσκευή, όμως ο τρόπος αποστολής μπορεί να σας κοστίσει τα έξοδα τελωνείου. Από τα παραπάνω καταστήματα το GearBest και το Bangood υποστηρίζουν τριγωνικές συναλλαγές (Priority Line), ενώ το TomTop μας έχει πει πως αναλαμβάνει τα έξοδα σε περίπτωση που περάσει το δέμα από τελωνείο. Στη περίπτωση του TomTop αναγνώστης μας πήρε πίσω τα χρήματα του τελωνείου, όμως δεν έχουμε δει κάτι ρητά, ώστε να το θεωρήσουμε δεδομένο και σίγουρο.
Στην περίπτωση του GearBest και του Banggood, το Priority Line δούλεψε όπως έπρεπε στις παραγγελίες μας, όμως έχουμε διαβάσει για περιστατικά με το Banggood που το δέμα πέρασε από τελωνείο, παρά το έξτρα κόστος αποστολής.
Επειδή θέλω να ψάξω παραπάνω το θέμα Banggood και γιατί τα δέματα σταμάτησαν τελωνείο ενώ ήρθαν μέσω ΕΕ και αν ήταν λάθος του καταστήματος. Έτσι για σήμερα θα επικεντρωθούμε στο GearBest και εν καιρό θα συμπληρωθεί το άρθρο με νέες πληροφορίες.
Τι συμβαίνει με τα τελωνεία και τι χρεώσει έχουν;
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή λοιπόν. Από τον Ιούλιο “ανακαλύφθηκε” μια μεγάλη τρύπα στα έσοδα των τελωνείων. Έχουν ακουστεί φήμες για εμπλοκή εταιρίας που έχανε πωλήσεις από τα καταστήματα της Κίνας, όμως τίποτα επιβεβαιωμένο. Έτσι λοιπόν βγήκε απόφαση πως όλα τα δέματα εκτός Ε.Ε. θα περνάνε από τελωνείο. Έτσι τέλη εκτελωνισμού θα τα βρείτε στον παρακάτω πίνακα, ανάλογα με την αξία του δέματος.
Εκτός από τα τέλη όμως, προστίθεται στην τιμή και το ΦΠΑ, με βάση την τιμή του προϊόντος. Μέχρι στιγμής τουλάχιστον τα πολύ φθηνά δέματα παίρνουν απαλλαγή, όμως αν ελεγχθούν έχουν κόστος ελέγχου €3.
Αν για παράδειγμα πάρουμε ένα Xiaomi Redmi Note 4 στα €130 από Κίνα, με Register ή Unregistered αποστολή, τότε θα μας έρθει καπέλο €15+€31,2 (ΦΠΑ)= €45,2, που και πάλι είναι χαμηλότερα από την τιμή της Ελληνικής αγοράς, αλλά θα περιμένουμε σχεδόν ένα μήνα να μας έρθει, ενώ το τελωνείο μπορεί να βάλει σαν ονομαστική τιμή ότι του καπνίσει.
Ποτέ μην επιλέξετε Expedited Shipping με DHL, γιατί όχι μόνο θα περάσει τελωνείο, αλλά και η DHL θα πάρει προμήθεια για τον εκτελωνισμό, αυξάνοντας πολύ τους φόρους.
Αγορά από Κίνα χωρίς τελωνείο
Ορισμένα κινέζικα καταστήματα απάντησαν σε αυτό άμεσα. Το GearBest διαθέτει αποστολή με Priority Line, με ένα έξτρα κόστος 15-25 ευρώ. Στην ουσία το δέμα αποστέλλεται σε κάποια χώρα της Ε.Ε., όπου γίνεται φθηνότερος εκτελωνισμός, και μετά εκ νέου αποστέλλεται από την εν λόγω χώρα σε εμάς, με courier.
Για το GearBest συγκεκριμένα, το κατάστημα μας επισήμανε να επιλέγουμε αποστολή με Priority Line και EU Express που δεν είχε κανένα πρόβλημα μέχρι σήμερα, έχοντας πραγματοποιήσει εκατοντάδες χιλιάδες αποστολές με αυτόν τον τρόπο.
Τι κερδίζουμε με αυτόν τον τρόπο και τι χάνουμε όμως; Πως μπορούμε να το κάνουμε ακόμα πιο οικονομικό;
Αρχικά γλιτώνουμε τα πολύ παραπάνω έξοδα από ΦΠΑ και κόστη εκτελωνισμού. Όπως είδαμε παραπάνω, ακόμα και για συσκευές των €130, το κόστος του τελωνείου είναι αρκετά παραπάνω από τα 15-25 ευρώ.
Το δεύτερο και βασικότερο είναι ο χρόνος που χρειάζεται για να έρθει το δέμα σε εμάς. Προσωπικά το Xiaomi Mi 6 μου ήρθε σε 6 μόλις μέρες, ενώ το OnePlus 5 μου ήρθε σε 18, σαφώς γρηγορότερα από τις 46 μέρες που έκαναν να μου έρθουν οι αντιστάσεις του ηλεκτρονικού μου τσιγάρου, με απλή registered αποστολή (τώρα που περνάνε όλα τα δέματα εκτός ΕΕ από τελωνείο, το φόρτο εργασίας είναι τεράστιο και έχουμε μεγάλες καθυστερήσεις).
Τέλος μπορείτε να κάνετε κοινή παραγγελία με φίλους ή μέλη της οικογενείας σας, ώστε να μοιραστείτε το κόστος της αποστολής με EU Express. Με EU Express μπορείτε να στείλετε δέματα μέχρι 30 κιλά.
Πρόσφατα το GearBest έβαλε αυτόν τον τρόπο αποστολής σε περισσότερες αποθήκες, οπότε πλέον σχεδόν όλες οι συσκευές έχουν αυτή τη δυνατότητα.
Φυσικά τα καταστήματα έχουν και αποθήκες σε χώρες της Ε.Ε., οπότε καλό είναι να δείτε αν το προϊόν που θέλετε είναι διαθέσιμο εκεί. Αν είναι θα σας το βγάζει σαν επιλογή στο σημείο που επιλέγεται αποθήκη. Δυστυχώς ακόμα οι ευρωπαϊκές αποθήκες έχουν περιορισμένες γκάμα συσκευών, όμως ενδέχεται σύντομα να έχουμε αλλαγές σε αυτό.
Συχνές ερωτήσεις
[accordions id=”88886″]
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.
Αφου το άρθρο καταπιάνεται με τις αγορές από Κίνα θα ήθελα να καταθέσω και την δική μου προσωπική εμπειρία. ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ GEARBEST!!!!
Αν και είναι από τις μεγάλες εταιρίες και για αυτό και μόνο το λόγο την θεωρούσα αξιόπιστη τελικά αποδείχθηκε το αντίθετο.
Κατά καιρούς πραγματοποιώ αγορές από Κίνα τα τελευταία 3-4 χρόνια. Κάποια για προσωπική χρήση κάποια για δώρα. Σε καμία συναλλαγή μου δεν είχα το παραμικρό πρόβλημα. Χονδρικά έχω αγοράσει 5 διαφορετικές συσκευές smartphones αλλά και διάφορα άλλα gadget μικρότερης αξίας, από διαφορετικά site συμπεριλαμβανομένων των Aliexpress, Banggood, Geekbuying.
Ειλικρινά είχα μείνει από όλες μου τις αγορές κατευχαριστημένος! Από τον χρόνο παράδοσης που ήταν ακριβής και τις περισσότερες φορές πιο σύντομος του αναμενόμενου, από την κατάσταση που παραλάμβανα κάθε φορά το προϊόν που είχα αγοράσει, από το ότι ήταν κάθε αγορά αυτό που έβλεπα στο site και όχι κάτι παραπλήσιο για παράδειγμα, από το γεγονός ότι σε περίπτωση καθυστέρησης έστω και μιας ή 2 ημερών είχα πλήρη ενημέρωση της προόδου της παραγγελίας κατόπιν φυσικά δικού μου αιτήματος.
Παρ’ όλα αυτά στις 02 Ιουλίου πραγματοποίησα μια αγορά από το gearbest μιας συσκευής Xiaomi mi5s στα 215 ευρώ περίπου, ως η καλύτερη τιμή της αγοράς εκείνη την περίοδο. Για την μεταφορά επέλεξα Registered Air Mail για παράδοση σε10-25 ημέρες, με κόστος 0,00 ευρώ. Θα πρέπει όμως εδώ να πώ ότι το mail επιβεβαίωσης της παραγγελίας μου έγραφε για παράδοση από 7-15 ημέρες. Φυσικά πέρασαν οι 15 ημέρες πέρασαν και οι 25, σκέφτηκα να δώσω λίγο περιθώριο ακόμα.. και όταν πέρασαν και οι 30 ημέρες αποφάσισα να επικοινωνήσω με την εταιρία. Η εταιρία μου απάντησε άμεσα ότι λόγω έκτακτων κολλημάτων θα έπρεπε να περιμένω όπως τα υπολόγισαν οι ίδιοι έως και την 03 Σεπτεμβρίου και σε περίπτωση μη άφιξης του δέματος να επικοινωνήσω μαζί τους για να δούμε τι επιλογές θα είχα.
ΣΗΜΑΙΩΣΗ: Η Gearbest δέχεται αιτήματα επιστροφής χρημάτων μόνον αφού περάσει και η καταληκτική ημερομηνία παράδοσης.
Εντέλει περίμενα έως και την 03 Σεπτεμβρίου και την επόμενη μέρα επικοινώνησα μαζί τους εκφράζοντας την επιθυμία μου, να μου επιστραφούν τα χρήματα που είχαν δεσμεύσει από τον λογαριασμό μου. Η Gearbest απάντησε ότι ήθελε ξανά τα στοιχεία μου για να επιβεβαιώσει την παραγγελία μου και θα εξέταζε το αίτημα μου προκειμένου να μου απαντήσει (Δηλ μετά από 60 μέρες σχεδόν θα εξέταζε την παραγγελία μου, δεν μπορούσε να το κοιτάξει νωρίτερα, σκέφτομαι τώρα εγω…???). Τελικά η εταιρία μου απάντησε ότι όντως η παραγγελία μου δεν έχει πραγματοποιηθεί, ότι δεν αποτελεί δικό τους λάθος αλλά του εμπόρου με τον οποίο συνεργάζεται και ως δείγμα καλής θέλησης θα μου επέστρεφαν 122 δολάρια δηλ περίπου 104-105 ευρώ. Τους απάντησα με νέο mail ότι δεν με καλύπτει η πρόταση τους και ότι θα επιθυμούσα να μου επιστρέψουν ολόκληρο το ποσό. Εκείνοι τότε στάθηκαν στο γεγονός ότι δεν είχα ασφαλίσει την αγορά μου οπότε δεν είχα δικαίωμα επιστροφής ολόκληρου του ποσού και ότι προτίθενται να μου επιστρέψουν τελικά 144 δολάρια!.
Για να μην σας κουράζω άλλο αυτή τη στιγμή έχω επικοινωνήσει με την τράπεζα μου και διεκδικώ το ποσό που ουσιαστικά μου ΕΚΛΕΨΕ η GEARBEST (βαρύς χαρακτηρισμός.. συμφωνώ αλλά έτσι το αισθάνομαι όταν δίνεις τόσα χρήματα, περιμένεις 2 μήνες για να σου πουν στο τελος ..”Συγνώμη κύριε μου αλλά έγινε κάποιο λάθος …και δεν φταίμε εμείς”!!!
Αυτά είχα να καταθέσω ως προσωπικά εμπειρία οπότε:
ΠΟΤΕ GEARBEST!!!!
Το περίεργο είναι ότι το Gearbest δεν είναι σαν το Aliexpress, καθώς δεν συνεργάζεται με εμπόρους, αλλά είναι ένα μόνο κατάστημα. Είσαι σίγουρος ότι ήταν το gearbest ή κάποιο άλλο site; Αν θέλεις μπες στην επικοινωνία του Site και στείλε τον κωδικό παραγγελίας να δω τι έχει γίνει και αν είναι όντως θέμα του Gearbest. Επίσης μαζί με την παραγγελία σου έχουν δώσει ένα tracking για να βλέπεις που είναι, βάλε και αυτό στο μήνυμα.
Απο eudirect υπαρχει πιθανοτητα να πεσω τελωνειο??
Μπορειτε να μου πειτε τι ρολο παιζει η Pay pal Λογικα ο εμπορος παει το τιμολογιο καθως και αποδειξη Αποστολης του προιοντος στο ονομα του παραληπτη Και τοτε μονον ο εμπορος μπορει να παρει τα χρηματα του Στην αγορα η συναλλαγη αυτη λεγεται <Against documents is payment term? μονον ετσι μπορει να γινει μια σωστη αγορα Γιατι το γραφω την επαθα οπως και η Εfraim me με την δικαιολογια οτι δεν το ειχα ασφαλισει και χαθηκε το προιον κατα την μεταφορα ΣΕ συνεχομενα παραπονα μου στην Pay pal ποτε δεν πηρα απαντηση Δεν καταλαβαινω εντος 20 ημερων ο εμπορος δεν πηγε αποδεικτικα στοιχεια η pay pal οφειλε να πιστωση τον πελατης ολοκληρο το ποσον
Θελω να αγορασω το καινουργιο xiaomi κινητο καθως και τηλοραση xiami ομως η pay pal δεν με διασφαλιζει
Παρακαλω θα ηθελα να μαθω το εξης…
Απο που θα μπορουσα να αγορασω οθονη για το Huawei P20 pro χωρις τελωνειο και φπα;
Εδω την βρισκω γυρω στα 250 και στο aliexpress γυρω στα 80 αλλα περναει τελωνειο με
οτι αυτο συνεπαγεται….Στο Banggood δεν την βρισκω ωστε να παραγγειλω απο Ευρωπαικη αποθηκη…