H OpenAI παρουσίασε τον Atlas, τον πρώτο browser της με τεχνητή νοημοσύνη τον Οκτώβριο, όπως επίσης και η Perplexity με τον Comet. Αυτές οι κινήσεις έφεραν ανησυχίες στην Alphabet, την μητρική της Google και τους επενδυτές της, καθώς ο Chrome είναι ένα μεγάλο κομμάτι της εταιρείας και βασικός browser για δισεκατομμύρια χρήστες. Όμως, από ότι φαίνεται, οι browsers τεχνητής νοημοσύνης απέχουν πολύ από το να γίνουν βασική επιλογή των χρηστών και όχι άδικα.
Σύμφωνα με τις πρώτες δοκιμές, ο Atlas και ο Comet παρουσιάζουν πολύ συχνά προβλήματα, ενώ δε μπορούν να πραγματοποιήσουν απλά αιτήματα των χρηστών, όπως συμβαίνει και με κάθε AI Chatbot αυτή τη στιγμή.
Αυτοί οι browsers χρησιμοποιούν τα αντίστοιχα chatbots της εταιρείας που τους δημιούργησε, για την αναζήτηση, υποσχόμενοι ένα agentic browsing. Αυτό σημαίνει πως στη θεωρία μπορούν να πραγματοποιήσουν μια εργασία πολλών βημάτων, όπως την online αγορά προϊόντων ή την πολύπλοκη αναζήτηση από πολλές πηγές, με τα δεδομένα να συνδυάζονται. Όμως, κανένας από τους δύο browsers δεν κατάφερε να ολοκληρώσει με επάρκεια όσα ζητούσαν οι χρήστες.
Μάλιστα, OpenAI και Perplexity απαιτούν συνδρομή επί πληρωμή για να πραγματοποιήσουν τα πιο πολύπλοκα αιτήματα, ενώ ακόμα και με συνδρομή, τα αποτελέσματα εξακολουθούσαν να είναι κατώτερα των περιστάσεων.
Όσο περνάει ο καιρός, οι AI Browsers δείχνουν πως είναι περισσότερο σχεδιασμένοι για να χρησιμοποιούνται από την ίδια την τεχνητή νοημοσύνη, παρά από ανθρώπους. Η ικανότητά τους να σαρώνουν όλο το διαδίκτυο για τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης φαίνεται χρήσιμη για τις ίδιες τις εταιρείες, παρά για τους χρήστες.
Είναι πολύ διαφορετικοί από τις παραδοσιακές εταιρείες του διαδικτύου, όπως η Google και η Microsoft, που προσθέτους AI λειτουργίες στον browser τους. Αυτές, διατηρούν την παραδοσιακή αναζήτηση στον έλεγχο του χρήστη, σε μεγάλο μέρος τους και τουλάχιστον προς το παρόν. Το ίδιο δείχνουν και οι έρευνες, με τους χρήστες να εμπιστεύονται περισσότερο την παραδοσιακή αναζήτηση για τις κρίσιμες αποφάσεις τους, όπως την αγορά προϊόντων, την αγορά εισιτηρίων ή την σύγκριση προϊόντων, όπως επίσης την εύρεση αξιολογήσεων.
O CEO της Mozilla επιβεβαιώνει τις μελέτες, προσθέτοντας πως το 60% των χρηστών αν και νιώθει άνετα με την τεχνητή νοημοσύνη, την χρησιμοποιεί για χρήσεις χαμηλού ρίσκου, όπως τη δημιουργία εικόνων και βίντεο και για τη εύρεση πιο ανούσιων πληροφοριών.
Οι νέοι browsers φέρνουν μια σειρά από απλές δυνατότητες, όπως την περίληψη ενός άρθρου, την σύνοψη ενός βίντεο, απαντήσεις για το περιεχόμενο της οθόνης και αυτόματη συμπλήρωση σε online φόρμες ή έγγραφα. Όμως, ακόμα και σε αυτά, τα αποτελέσματα δεν είναι τα βέλτιστα. Ποτέ και καμία περίληψη δεν παρέχει όλη την πληροφορία. Είναι σα να θεωρούμε πως διαβάσαμε ένα βιβλίο, επειδή διαβάσαμε τη σύνοψη στο οπισθόφυλλο.
Η ΑΙ γενικότερα αντιμετωπίζει προβλήματα με το διαδίκτυο όπως είναι. Οι σελίδες είναι σχεδιασμένες για να μπορούν να τις διαβάσουν και να τις κατανοήσουν κανονικοί άνθρωποι. Δεν σχεδιάσαμε τις σελίδες μας για να τις διαβάζουν robot, κάτι που απαιτεί αρκετά διαφορετική υλοποίηση.
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι ούτε σκέφτεται σαν άνθρωπος. Για αυτό, ακόμα και σε πολύ απλές για έναν άνθρωπο διεργασίες, αρχίζουν να δυσκολεύονται και να καταναλώνουν όλο και παραπάνω πόρους. Τώρα οι εταιρείες προσπαθούν να δημιουργήσουν του AI agents επόμενης γενιάς, που θα μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενο.
H Google σταματάει το Dark Web Report και αυτό είναι κακό
Τα πράγματα όμως δεν είναι απλά. Οι μηνύσεις έχουν αρχίσει να πέφτουν βροχή από τους πραγματικούς δημιουργούν περιεχομένου, που σίγουρα δε βλέπουμε θετικά αυτή τη μετάβαση. Οι New York Times έχουν ήδη καταθέσει αγωγή κατά της Perplexity για παραβίαση πνευματικής ιδιοκτησίας, όπως επίσης και Amazon και Reddit διαμαρτύρονται για την ανεξέλεγκτη χρήση δεδομένων από τις πλατφόρμες τους.
Το μόνο σίγουρο είναι πως η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι σε καμία περίπτωση αξιόπιστη, ακόμα και για απλές διεργασίες. Σίγουρα δεν πρέπει να τις εμπιστευόμαστε για να πάρουν σημαντικές αποφάσεις, πόσο μάλλον για αυτές που συνδέονται με τα χρήματά μας.
Υπάρχουν και ανησυχίες πως ο κάθε AI Agent θα παίρνει αποφάσεις για αγορές βασισμένες στο ποια εταιρεία πληρώνει περισσότερο και αυτό είναι κάτι που είναι πολύ πιθανό να συμβαίνει. Σε μια εποχή που η τεχνητή νοημοσύνη έχει ξοδέψει πάνω από 1 τρις δολάρια για να αναπτυχθεί, ενώ δεν έχει φέρει πίσω κέρδη για τις εταιρείες, οι δημιουργοί της πρέπει να βρουν τρόπους για να φέρει επιτέλους έσοδα. Με το κοινό να μην είναι διατεθειμένο να πληρώσει για συνδρομές σε αυτές, είναι πολύ πιθανό να βλέπουμε σύντομα απαντήσεις με βάση του ποιος πληρώνει.
Όλα αυτά κάνουν την τεχνητή νοημοσύνη αναξιόπιστη. Αν θέλετε να πάρετε μια γεύση, δείτε την αναζήτηση της Google πως έχει γίνει και προσπαθήστε να βρείτε πληροφορίες για το οτιδήποτε. Η κατάσταση δεν έχει καμία σχέση με το πως ήταν μέχρι πρόσφατα και αυτό επειδή η τεχνητή νοημοσύνη έχει αναλάβει την ανάπτυξη του αλγόριθμου.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.












































