Μόλις οχτώ χρόνια χρειάστηκε η Xiaomi για να γίνει ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο, ωστόσο είναι κάτι περισσότερο από αυτό. Έχει ένα ολόκληρο σύμπαν ηλεκτρονικών συσκευών και αξεσουάρ υπό το brand name της. Αυτό το πολύ μικρό κινεζικό brand, συνεχίζει να μεγαλώνει συνεχώς.Έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες τόσων πολλών εταιρειών, που πλέον μεγάλοι παίκτες του χώρου, που βρίσκονται στην αγορά εδώ και αρκετά χρόνια, φοβούνται. Το σίγουρο είναι, ότι η Xiaomi δεν θα μείνει μόνο στην τέταρτη θέση.

Η Xiaomi ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 2010 σαν κατασκευαστής smartphone συσκευών. Τα προϊόντα της δηλώνουν το παρόν σε περισσότερες από 70 χώρες και περιοχές σε παγκόσμιο επίπεδο.  Σύμφωνα με την IDC, η Xiaomi βρίσκεται στους top 5 κατασκευαστές σε 15 από αυτές τις αγορές.

Η φιλοσοφία της εταιρείας, αποτυπώνεται πλήρως στα λόγια εκπροσώπου της ο οποίος αναφέρει: Είμαστε μια εταιρεία η οποία κατασκευάζει και προωθεί εμπορικά, smartphones, smart TVs, routers και άλλες έξυπνες συσκευές που συνδέονται με μια IoT πλατφόρμα. Η Xiaomi είναι προσηλωμένη, όχι μόνο σε τεχνολογικές καινοτομίες στα προϊόντα της αλλά στο μοντέλο εμπορικής δραστηριότητας. Αυτό βασίζεται σε αυτό που αποκαλούμε εσωτερικά triathlon, δηλαδή hardware (smartphones, routers, smart TVs, smart home συσκευές), e- commerce μέσω της δικής της πλατφόρμας και εκείνων των συνεργατών καθώς και φυσικά καταστήματα και τέλος internet services (cloud και άλλα).

Η Xiaomi δεν ζει μόνο από τα smartphones. Και αν και είναι η αλήθεια, ότι τα smartphones είναι η κύρια πηγή εσόδων, οι υπόλοιπες συσκευές που δημιουργεί και τα αξεσουάρ, ευθύνονται για σημαντικό μέρος των εσόδων και κερδών. Δημιουργεί ηχεία, smart home συσκευές, smart TVs, tablets, ακουστικά, laptops, drones, κάμερες παρακολούθησης, ηλεκτρονικές οδοντόβουρτσες, ποντίκια και πολλά άλλα. Ναι μπορεί να μην χρειάζονται όλα αυτά, αλλά η Xiaomi είναι σαν το κατάστημα της γειτονιάς, όπου έχει τα πάντα και για κάθε budget. Αυτή η πληθώρα των προϊόντων δεν δημιουργεί πονοκεφάλους στο επιχειρηματικό της μοντέλο, αλλά αντίθετα κάνει την εταιρεία ιδιαίτερα δυνατή στην αγορά.

Ας πάμε όμως πίσω στο θέμα των τιμών. Ποιος προσφέρει ένα smartphone για κάτω από 200 δολάρια; Μπορείς να εισάγεις το Redmi 6 και 6A έναντι του ποσού των 150 δολαρίων, που είναι ιδιαίτερα καλό για ένα entry level smartphone αν απλά θέλεις να προβαίνεις στη λήψη μερικών φωτογραφιών (με μια διπλή κάμερα των 12MP). Αν δεν μπορείς να δώσεις περισσότερα γιατί όχι;  Είναι μια πολύ καλή λύση για εφήβους ή για ηλικιωμένους ανθρώπους οι οποίοι δεν απαιτούν επιδόσεις. Και όπως ακριβώς προσφέρει όλων των ειδών τα προϊόντα, τα smartphones της καλύπτουν όλων των ειδών τις ανάγκες. Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι η Xiaomi είναι ιδιαίτερα έξυπνη.

Για πάνω από 200 δολάρια, μπορείς να βρεις συσκευές μεσαίου κόστους. Smartphones όπως το Xiaomi Mi A2 και η Lite έκδοση αυτού είναι διαθέσιμες έναντι του ποσού των 275 δολαρίων με διπλή κάμερα των 20MP + 12MP και Snapdragon 660. Αν ψάχνεις κάποια ακόμη καλύτερη συσκευή, τότε τα Mi MIX 2 και MIX 2S είναι τα ιδανικότερα. Πωλούνται λίγο υψηλότερα στα 450 δολάρια. Οι επιδόσεις τους είναι συγκρίσιμες με άλλα flagships από μεγαλύτερα brands που περιλαμβάνουν 18:9 full screen οθόνη με μικρά bezels, κεραμική κατασκευή και Snapdragon 845. Το Xiaomi Mi 8 είναι το πραγματικό flagship smartphone εδώ και μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα. Η τιμή του στο Amazon είναι στα 455 δολάρια.

Η Xiaomi δεν ζει αποκλειστικά από τις αντιγραφές

Ναι, ένα από εκείνα τα στοιχεία που κάνουν ένα κινεζικό brand επιτυχημένο είναι η αντιγραφή του design ενός γνωστού κατασκευαστή που πουλάει, η υιοθέτησή του σε μια νέα συσκευή που θα πωλείται πολύ χαμηλά. Και ναι, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τις αποδείξεις. Πολλά Xiaomi smartphones αποτελούν αντιγραφές των iPhone, έστω και σε μικρό βαθμό, όπως το Mi 8, που καταφθάνει με εγκοπή και σύστημα διπλής κάμερας πίσω.

Η κατάκτηση της Δύσης

Η Xiaomi συνεχίζει και επεκτείνει την εμπορική της δραστηριότητα στην Ευρώπη και δεν θα μπορούσε να τα πάει καλύτερα. Σε μόλις 6 μήνες, η Xiaomi έλαβε την τρίτη θέση στην αγορά της Ισπανίας, ξεπερνώντας την Apple και τώρα βρίσκεται πίσω από τις Samsung και την Huawei. Μέχρι το τέλος του χρόνου, θα έχει 12 καταστήματα στην Ισπανία. Και μετά την Ισπανία, η Xiaomi θέλει να επεκταθεί και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Το brand έχει ένα κατάστημα στην Ιταλία και στην Γαλλία, χώρες με μεγάλη αγοραστική δύναμη. Τι συμβαίνει όμως για την υπόλοιπη Ευρώπη και τις ΗΠΑ; Η εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει κάποια επίσημα σχέδια αλλά επιμένει ότι θέλει να ανοιχθεί και άλλο.

Ωστόσο, χωρίς αμφιβολία, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κινεζικός κατασκευαστής, είναι η πιστοποίηση. Και αυτό γιατί, οι απαιτήσεις στην Ασία είναι πολύ διαφορετικές από τις ΗΠΑ ή την Ευρώπη. Αν η Xiaomi έπρεπε να προσαρμόσει τα standards των συσκευών της στις δυτικές αγορές, αναπόφευκτα οι τιμές των προϊόντων της θα αυξάνονταν, κάτι που ίσως θα ανέκοπτε την έλξη νέων καταναλωτών, ιδίως για εκείνους που θέλουν να αγοράσουν flagships.

Σε μια χρονιά, που οι ηγετικές δυνάμεις της αγοράς, δεν έχουν φθάσει τους στόχους των πωλήσεων, όπως τα Samsung Galaxy S9 και S9 Plus και όπου τα iPhone X και Huawei P20 Pro θεωρούνται trendy αλλά δεν έχουν φέρει την επανάσταση, η Xiaomi διατηρεί τη θέση της και συνεχίζει να μεγαλώνει.

Η Xiaomi συνεχίζει να λειτουργεί σαν ομπρέλα για άλλα brands. Ας μην ξεχνάμε ότι έρχεται το POCO brand. Και ποιος είναι ο στόχος αυτού του subbrand; Η κατάκτηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μεριδίου. Υπάρχουν και άλλα όμως, όπως τα Ninebot, Yi (κάμερες παρακολούθησης), Yeelight (που έχει τα πάντα σχετικά με φωτισμό) και η σειρά Mi series, με αξεσουάρ και έξυπνες συσκευές. Και αυτό είναι μόνο η αρχή …

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.