Κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η Apple έριξε νέο φως στο πώς το τέλος βασικής τεχνολογίας (Core Technology Fee – CTF) συμβάλλει στη συμμόρφωσή της με τον νόμο για τις ψηφιακές αγορές. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αναγνώρισε τις ανησυχίες ότι το CTF θα μπορούσε τελικά να καταλήξει να χρεοκοπήσει τους μικρούς προγραμματιστές που έχουν μια δωρεάν εφαρμογή και αυτή γίνει viral.

Η εξήγηση της Apple ήρθε ως απάντηση σε ερώτηση του Riley Testut, δημιουργού της AltStore. Ο Testut εξήγησε ότι στο λύκειο, δημιούργησε μια εφαρμογή – η οποία διανεμήθηκε εκτός του App Store – που έφτασε τις 10 εκατομμύρια λήψεις. Σύμφωνα με τις νέες κατευθυντήριες γραμμές του App Store, ο Testut θα όφειλε στην Apple 5 εκατομμύρια ευρώ λόγω του Core Technology Fee.

Ο Kyle Andeer της Apple εξήγησε ότι η Apple δεν έχει βρει ακόμη λύση σε αυτό το πρόβλημα, αλλά είναι κάτι πάνω στο οποίο συνεχίζει να εργάζεται. Ο Andeer επεσήμανε επίσης ότι, με βάση τα δεδομένα, η Apple “δεν είδε πολλά παραδείγματα” καταστάσεων όπως αυτή του Testut.

Μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω αναλυτικά όσα ειπώθηκαν, όπως τα έχει καταγράψει το Mac Rumors:

Testut:

So my question is if I was in high school today and I released the exact same app outside the App Store and I got the exact same download numbers, would Apple actually charge me and my family 5 million euros knowing it would most likely financially ruin us?

Andeer:

What we are trying to do is tear apart a model that has been integrated for 15 years. And so for 15 years, the way we’ve monetized everything was through the commission. It covered everything from technology to distribution to payment processing, and the beauty of that model is that it allowed developers to take risks. Apple only got paid if the developer got paid, and that was an incredible engine for innovation over the last 15 years. We’ve seen it go from 500 apps to more than 1.5 million.

To your point, we’ve seen kids everywhere from 8-year-olds, 9-year-olds, 10-year-olds, to teenagers come up with some amazing applications and it’s been one of the great success stories of the App Store. In terms of the Core Technology Fee and our business model, we had to change. The mandates of the DMA forced us to tear apart what we had built and price each component individually. And so we now have a fee associated with technology, tools, and services, we now have a fee associated with distribution and the services we provide through the App Store, and then we have a separate fee for payment processing if a developer wants to use it.

To your point – what is the impact on the dreamer, the kid who is just getting started. It could be a kid, it could be an adult, it could be a grandparent. We want to continue to encourage those sorts of developers. We build a store based on individual entrepreneurs, not so much catering to large corporate interests. And so we really wanted to figure out how do we solve for that.

We haven’t figured out that solution here. I fully appreciate that. We looked at the data. We didn’t see many examples of where you had that viral app or an app just took off that incurred huge costs. That said, I don’t care what the data said. We don’t care what the data said. We want people to continue to feel… and not be scared… some parents… hey, I’ve got four kids who play around with this stuff. I don’t have five million euros to pay. This is something we need to figure out, and it is something we’re working on. So I would say on that one, stay tuned.

Ο Andeer δεν είχε τίποτα περισσότερο να μοιραστεί σχετικά με το πώς ακριβώς η Apple μπορεί να λύσει αυτό το πρόβλημα, αλλά η απάντησή του καθιστά σαφές ότι η Apple έχει ακούσει αυτό το σχόλιο από τους προγραμματιστές. Έχετε κάποια ιδέα για το πώς θα μπορούσε η Apple να λύσει αυτό το πρόβλημα; Πείτε μας στα σχόλια.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.