Τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά τους ισχυρισμούς διάφορων εταιρειών, δεν είναι ακόμη έτοιμα να φθάσουν στο δρόμο. Ωστόσο, ήδη ερευνητές προτείνουν τη χρήση ενός νέου χρώματος, για ένα ασφαλές μέλλον. Σύμφωνα με μια ομάδα του πολιτειακού Πανεπιστημίου της Βόρεια Καρολίνας, μια λύση θα είναι η δημιουργία ενός νέου χρώματος για τα φανάρια.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το χρώμα των φαναριών αυτή τη στιγμή, κόκκινο, κίτρινο και πράσινο είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένα από το 1931.

Πέρυσι, μια ομάδα ερευνητών με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή  Ali Hajbabaie δημιούργησαν ένα υπολογιστικό μοντέλο για τα πρότυπα μετακίνησης στην πόλη, το οποίο έδειξε ότι η καθημερινή οδήγηση θα μπορούσε μια μέρα να βελτιωθεί από μια σημαντική εισροή οχημάτων αυτόνομης οδήγησης.

Μοιράζοντας τις άφθονες πληροφορίες των αισθητήρων σε πραγματικό χρόνο μεταξύ τους, ο Hajbabaie και οι συνάδελφοί του πιστεύουν ότι αυτά τα οχήματα θα μπορούσαν υποθετικά να συντονιστούν πολύ πέρα από τις απλές αλλαγές στις διασταυρώσεις για να προσαρμόσουν μεταβλητές όπως η ταχύτητα και οι χρόνοι που θα σταματούν. Και αυτό θα το πετύχουν με ένα ακόμη χρώμα στα φανάρια, που η έρευνα προτείνει το άσπρο αν και οι ρυθμιστικές αρχές μπουν στο παιχνίδι και αποφασίσουν κάτι πιο σαφές.

Σε αυτό το σενάριο, το λευκό χρώμα θα ενεργοποιείται κάθε φορά που αρκετά διασυνδεδεμένα οχήματα αυτόνομης οδήγησης θα πλησιάζουν σε μια διασταύρωση. Μόλις ανάψει, το φανάρι, θα υποδεικνύει ότι οι οδηγοί που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση πρέπει απλώς να ακολουθούν το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά τους, αντί να προσπαθούν να προβλέψουν κάτι σαν το χρόνο μετάβασης ενός κίτρινου φωτεινού σηματοδότη στο κόκκινο. Επιπλέον, μια τέτοια διασύνδεση θα μπορούσε να επικοινωνεί με τα συστήματα σηματοδότησης της κυκλοφορίας για να καθορίσει πότε είναι καλύτερο να υπάρχουν φωτεινές ενδείξεις για πεζούς προκειμένου να ξεκινήσουν ή να σταματήσουν.

 Με βάση τη μοντελοποίησή τους, φάνηκε ότι μια τέτοια αλλαγή θα μπορούσε να μειώσει τη συμφόρηση των διασταυρώσεων κατά τουλάχιστον 40% σε σύγκριση με το σημερινό λογισμικό βελτιστοποίησης του συστήματος κυκλοφορίας. Με τον τρόπο αυτό, αυτό θα μπορούσε να βελτιώσει τους συνολικούς χρόνους ταξιδιού, την οικονομία των καυσίμων και την ασφάλεια.

Βέβαια, η ιδέα τους έχει έναν σαφή περιορισμό. Δεν έλαβαν υπόψη τους πεζούς στο πρώτο τους μοντέλο πριν από ένα χρόνο.  Από τότε όμως ενημέρωσαν τους υπολογισμούς τους για να λάβουν υπόψη και αυτή τη παράμετρο, τονίζοντας ότι ακόμη και με τους πεζούς ένα τέταρτο φανάρι θα μπορούσε να μειώσει τις καθυστερήσεις στις διασταυρώσεις ως και 25%.

Πιστεύουμε ότι αυτή η ιδέα θα μπορούσε επίσης να λειτουργήσει με οχήματα που διαθέτουν προσαρμοζόμενο cruise control ή μια λειτουργία διατήρησης λωρίδας αναφέρουν οι ερευνητές. Εξαιτίας, αυτού, πιστεύουμε ότι θα χρειαζόμασταν περισσότερους αισθητήρες στην περιοχή της διασταύρωσης για να μπορούμε να παρατηρούμε τη θέση των οχημάτων, ιδιαίτερα για τις περιπτώσεις οχημάτων που δεν είναι εξοπλισμένα με όλους τους αισθητήρες με τους οποίους θα είναι εξοπλισμένα τα έξυπνα αυτοκίνητα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.