Αν υπάρχει ένα πράγμα που έχουμε μάθει από τις χαμηλές πωλήσεις του Galaxy S9 μέσα στο 2018 και την δραματική μείωση των εκτιμώμενων επιπέδων εσόδων του iPhone για το τέλος του έτος, είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που θέλουν ένα εξαιρετικό smartphone, ήδη το έχουν. Στην επιστολή του στους επενδυτές, ο CEO της Apple, Tim Cook ανέφερε τους λόγους για τους οποίους η εταιρεία του πούλησε λιγότερα iPhones σε σχέση με το αναμενόμενο για το τελευταίο τρίμηνο του 2018. Τους λόγους θα μπορούσαμε να τους συνοψίσουμε σε μια φράση: πολλοί ήδη έχουν πολλά καλά τηλέφωνα. Στην ουσία, οι δηλώσεις αυτές από το αφεντικό του iPhone είναι η παραδοχή του κορεσμού της αγοράς, που αρχίζουν και νιώθουν όλο και περισσότεροι κατασκευαστές για πάνω από ένα χρόνο.

Τα smartphones και ιδιαίτερα το iPhone, βρισκόταν σε μια συνεχή άνοδο. Αλλά όπως συνέβη και με τα desktop PCs, έφθασε η αγορά σε ένα σημείο, όπου κάθε σπίτι που μπορούσε να αγοράσει ένα μέσο PC, είχε ένα τέτοιο μηχάνημα, με αποτέλεσμα η ζήτηση να σταματήσει. Αυτό ακριβώς συνέβη όλα τα προηγούμενα χρόνια και τρεις παράγοντες θεωρούνται υπεύθυνοι:

  • Δεν κερδίζεις πολλά όταν αναβαθμίζεις από μια παλαιότερη συσκευή στο τελευταίο μοντέλο της σειράς
  • Έχει αυξηθεί η μέση τιμή πώλησης
  • Και η απροθυμία να θεωρήσουν το smartphone τους οι χρήστες ως κάτι που πρέπει να απορριφθεί κάθε ένα με δυο χρόνια.

Τον περασμένο Ιούλιο, αναλυτές της IDC τόνισαν ότι ο κορεσμός της αγοράς, σε συνδυασμό με τα αυξημένα ποσοστά διείσδυσης των smartphones καθώς και οι όλο αυξανόμενες τιμές, συνεχίζουν να επηρεάζουν αρνητικά την αγορά συνολικά. Πριν από το 2018, υπήρχαν πάμπολλες επιλογές αναβάθμισης που άξιζαν, από το 4G, σε μια μεγαλύτερη οθόνη και καλύτερη διάρκεια μπαταρίας, στην προσθήκη zoom καμερών, βιομετρικών συστημάτων ταυτοποίησης, ασύρματης φόρτισης και αδιαβροχοποίησης. Αλλά πλέον, που έχουμε πολλοί αυτά τα χαρακτηριστικά, κρατάμε τη συσκευή μας περισσότερο, επειδή κυρίως είμαστε ικανοποιημένοι από αυτό που ήδη έχουμε. Τα δυο premium brands, η Apple και η Samsung έχουν προσπαθήσει να καλύψουν τις μειωμένες πωλήσεις, με την αύξηση της τιμής ανά συσκευή, ωστόσο όμως κάτι τέτοιο φαίνεται ότι διογκώνει το πρόβλημα. Ναι η Apple μπορεί να πουλήσει ένα iPhone των 1.000+ δολαρίων, ωστόσο όμως αυτός ο κάτοχος του iPhone, θα είναι λιγότερο πιθανό να το αναβαθμίσει σε σχέση με εκείνον που θα αναβάθμιζε έχοντας πληρώσει πολύ λιγότερα. Ο ίδιος ο Cook είχε αναφέρει, ότι η αντικατάσταση των μπαταριών επηρεάζουν τις πωλήσεις αρνητικά.

Η μεγαλύτερη καινοτομία στο χώρο του mobile τα προηγούμενα χρόνια, ήταν το Night Sight της Google. Ένα λογισμικό. Η Google διένειμε το Night Sight με τη μορφή ενημέρωσης σε κάθε Google Pixel smartphone, εξαλείφοντας στην ουσία την ανάγκη αγοράς ενός καινούργιου μοντέλου. Και εδώ διαφαίνεται μια τάση η οποία έχει πολύ μεγάλη σημασία. Η εμπειρία του χρήστη, βελτιώνεται μέσω software updates και όχι τόσο μέσω βελτιώσεων στο hardware. Εξάλλου, υπάρχει και ένα όριο στο πόσο επακριβής ως προς το χρώμα μπορεί να γίνει μια Samsung OLED οθόνη, ή πόσα modules RAM ένας κατασκευαστής μπορεί να χωρέσει στο εσωτερικό του smartphone. Αλλά, όπως έχει δείξει η Google, αυτοί οι φυσικοί περιορισμοί, δεν περιορίζουν το τι μπορεί να επιτευχθεί στο χώρο της μηχανικής μάθησης.

Με την Κίνα να αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως, βρέθηκε στο επίκεντρο της επιστολής που είχε στείλει ο Cook στους επενδυτές. Τονίζει, ότι η ευρύτερη οικονομική επιβράδυνση της Κίνας, οφείλεται για τις κακές επιδόσεις της Apple και σίγουρα υπάρχει μια δόση αλήθειας σε αυτό. Το αρχικό iPhone έκανε το ντεμπούτο του το 2007 και μετά την οικονομική κρίση του 2008, η Apple και οι κατασκευαστές της πουλούσαν τις συσκευές τους σε μια οικονομία η οποία σημείωνε προόδους. Οι επιδόσεις της μέχρι τώρα συμβάδιζαν με την μακροοικονομική ανάπτυξη, όπως ακριβώς τώρα παίρνουν την κάτω βόλτα, λόγω των αλλαγών των συνθηκών της αγοράς στη Κίνα.

Αλλά η Samsung και η Apple, έχουν πιο σοβαρά προβλήματα στη Κίνα. Το Wechat είναι στην ουσία ένα λειτουργικό σύστημα στη Κίνα, επομένως το iOS και App Store δεν θεωρούνται τίποτα εκεί, ενώ η Samsung προσπαθεί να συμβαδίσει με τους άλλους ντόπιους κατασκευαστές. Οι Κινέζοι, εξυπηρετούνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, από εταιρείες όπως η Huawei, η Oppo και η Vivo και επεκτείνουν την παρουσία τους στην Ινδία, μια άλλη ευκαιρία γρήγορης ανάπτυξης μεριδίου, μέσω της επιθετικής τιμολόγησης. Τη προηγούμενη δεκαετία, η Nokia και η Blackberry έσβησαν από το χάρτη, εξαιτίας των Samsung και Apple, και πλέον βλέπουμε με την Xiaomi και Huawei να απειλούν τις δυο προηγούμενες. Ο ανταγωνισμός θα αυξηθεί δραματικά τα επόμενα χρόνια, με τον κάθε κατασκευαστή να ψάχνει να βρει ένα μερίδιο από την πίτα.

Όσο το τι θα κάνει τις πωλήσεις να αυξηθούν; Η Qualcomm θα σου πει ότι το 5G είναι αυτό που θα προκαλέσει κύμα αναβαθμίσεων, όπως και τα foldable smartphones. Κάθε οδός διαφοροποίησης του hardware θα εξερευνηθεί. Οι αγορές των smartphones κινούνται πτωτικά, κυρίως επειδή πέτυχαν το στόχο τους. Θέλαμε τηλέφωνα με υπέροχες οθόνες, γρήγορη συνδεσιμότητα, μπαταρία μιας ημέρας. Όταν ο επόμενος σημαντικός λόγος αναβάθμισης βρεθεί στον ορίζοντα, οι χρήστες θα δώσουν τα χρήματά τους ξανά. Αλλά μέχρι τότε, τα πράγματα είναι δύσκολα, πολύ δύσκολα, ακόμη και για εκείνους που βρίσκονται στην κορυφή …

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.