Η Google μόλις πριν από λίγες ημέρες, παρουσίασε τα Google pixel 3A και Google Pixel 3A XL, ενώ η OnePlus θα ακολουθήσει σε λίγες ημέρες με μια νέα στρατηγική, δηλαδή το ένα flagship, γίνονται πλέον δυο, με την προσθήκη ενός flagship Pro μοντέλου. Ξεκινώντας από διαφορετικές κατευθύνσεις, οι δυο εταιρείες καταλήγουν στον ίδιο προορισμό, με μια premium έκδοση και ένα πιο απλοποιημένο sub flagship. Η σειρά Pixel της Google ξεκίνησε από την κατηγορία premium και πλέον προσφέρει τα πλεονεκτήματα της Google κάμερα σε πιο οικονομική τιμή, ενώ η OnePlus ακολουθεί την εντελώς αντίθετη πορεία, προσπαθώντας να πάει τις συσκευές της σε πιο ακριβά επίπεδα, αφότου ξεκίνησε προσφέροντας συσκευές flagship killer σε οικονομικά επίπεδα.

Μια φορά και έναν καιρό, υπήρχε μόλις ένα iPhone. Υπήρχε μόνο ένα Samsung Galaxy flagship smartphone, αλλά πλέον μπορείτε να το έχετε σε μεσαίο και μεγάλο μέγεθος, με και χωρίς 5G ή σε μια οικονομική έκδοση. H Apple έχει το iPhone XS και iPhone XR, η Huawei έχει τα Pro και τα μη Pro flagships και γενικώς ολόκληρη η βιομηχανία των smartphone συσκευών, φαίνεται ότι μετακινείται σε μια στρατηγική, η οποία περιλαμβάνει πολλές και διαφορετικές εκδόσεις του ίδιου flagship. Πριν το τέλος αυτού του μήνα, η μετάβαση από τα αποκαλούμενα “senior” στα junior flagships τελικά θα πραγματοποιηθεί.

 Η Google αποτελεί τον συγγραφέα του Android και εξακολουθεί να βαρύνεται με τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες ενός σοβαρού κατασκευαστή hardware.  Η OnePlus αποτελεί μια εταιρεία η οποία βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα ενός γίγαντα, που περιλαμβάνει επίσης τα Oppo και Vivo brands. Έχει επιβιώσει σαν ένα μικρός παίκτης στην αγορά, με χαμηλού κόστους συσκευές, επειδή είχε πρόσβαση σε πόρους πολύ περισσότερους από έναν τυπικό budget κατασκευαστή. Αλλά κάθε επιχειρηματικό εγχείρημα πρέπει να μπορέσει να διατηρηθεί και έτσι, και το τμήμα υλικού της Google και της OnePlus φθάνουν σε ένα επίπεδο πλέον, όπου δεν μπορούν να αποτελούν τις εναλλακτικές. Πρέπει να γίνουν σαν την Samsung, για παράδειγμα.

Για την Google, το Pixel 3A αποτελεί την παραδοχή, ότι η πώληση απλά premium συσκευών σε υψηλές τιμές, δεν αποτελεί πλέον μια μακροχρόνια στρατηγική. Ακόμη και η Apple, η οποία έχει κάνει τα περισσότερα κέρδη από τον σχεδιασμό και την πώληση τηλεφώνων στην ιστορία, δημιουργεί μια λιγότερο premium έκδοση των flagship smartphones της. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν αλλάζουν την συσκευή τους κάθε χρόνο. Επομένως, σε μια προσπάθεια να κάνει τους ανθρώπους να αγοράσουν ακόμη μια συσκευή, η Google πρέπει κάπως να παρακινήσει τους αγοραστές και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος από τη μείωση του κόστους. Το Pixel 3A θα διατηρήσει τις δυνατότητες της Pixel camera, ενώ ταυτόχρονα θα διαθέτει χαμηλή τιμή, δυο παράγοντες που θα κάνουν τους ανθρώπους να το αγοράσουν.

Η κατηγορία του junior flagship είναι μια λογική αντίδραση στις τιμές των συσκευών που όλο και αυξάνονται τα τελευταία χρόνια. Για την OnePlus, ένα OnePlus 7 Pro φαντάζει απόλυτα λογικό, επειδή συνεχώς η εταιρεία προωθεί και παρουσιάζει τον εαυτό της σαν έναν κορυφαίο κατασκευαστή. Χρειάζεται όμως και λίγο πιο ακριβές τιμές στα flagship smartphones της, αν θέλει να διατηρήσει αυτά τα χαρακτηριστικά. Ο ίδιος ο CEO της OnePlus, είχε αναφέρει ότι ξοδεύει τρεις φορές περισσότερα χρήματα στην οθόνη του OnePlus 7 Pro, σε σχέση με την βασική έκδοση. Όπως η Nokia με το πενταπλό σύστημα κάμερας, όπως η Huawei και η Oppo με την periscope camera και όπως και η LG με την οθόνη που παράγει ήχο, η OnePlus ψάχνει μοναδικά χαρακτηριστικά να το εξοπλίσει. Και αυτά κοστίζουν χρήματα. Από την άλλη, δεν μπορεί να εγκαταλείψει την συνήθη βάση χρηστών της και αυτός είναι ο λόγος που το απλό OnePlus 7 θα παίξει τον ρόλο του junior flagship.

Ο βασικός ορισμός του junior flagship, είναι ότι διατηρεί το όνομα και τα βασικά πλεονεκτήματα του κορυφαίου μοντέλου, εγκαταλείπει όμως ορισμένες πολυτέλειες για χάρη της χαμηλής τιμής. Είναι διαφορετικό εντελώς από το να έχεις ένα flagship, midrange ή και ακόμη μια entry level συσκευή. Το junior flagship είναι μια φυσική και απολύτως λογική αντίδραση στην τάση που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, οι εταιρείες να σπρώχνουν τις τιμές σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.