Μπορεί η Google να συνδέεται με πλήθος προϊόντων που χρησιμοποιούμε στη καθημερινή μας ζωή, όπως για παράδειγμα τον Chrome, το Android, τα Pixel smartphones, ωστόσο ένα σημαντικό μέρος της επιχειρηματικής της δραστηριότητας είναι η διαφήμιση.
Τα έσοδα από την εμπορική της δραστηριότητα στο χώρο των διαφημίσεων αγγίζουν τα 225 δισεκατομμύρια δολάρια, που είναι σχεδόν το 80% των ετήσιων εσόδων της εταιρείας. Η ΕΕ θεωρεί ότι αυτά τα νούμερα είναι αδικαιολόγητα υψηλά και παραβιάζει τη κυρίαρχη θέση της.
Η Κομισιόν υπέβαλε επίσημη καταγγελία για ύποπτες παραβιάσεις των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕE. Θα δοθεί προθεσμία στη Google να εξετάσει τις κατηγορίες και να ετοιμάσει την απολογία της, να παρουσιάσει τα στοιχεία της προς υπεράσπιση της θέσης της.
Η Κομισιόν επισημαίνει ότι από το 2014, η Google έχει εκμεταλλευθεί την κυρίαρχη θέση της με πολλούς τρόπους. Αποτελεί τον κυρίαρχο προμηθευτή τεχνολογίας που αφορούν τις διαφημίσεις, χρεώνοντας υψηλά ποσά και εμποδίζοντας άλλα ad exchanges να εισέλθουν και να λειτουργήσουν στην αγορά.
Όπως σημειώνει το Bloomberg, η Google ήδη έχει πληρώσει αρκετά μεγάλα πρόστιμα στην ΕΕ ύψους 8.6 δισεκατομμυρίων. Η Google ελέγχει κάθε τομέα της διαφήμισης, από την αγορά μέχρι την τελική προβολή στο χρήστη και ίσως της επιβάλλει υποχρεωτική έξοδο από κάποια αγορά.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.