Σε μια εκδήλωση που διοργάνωσε η Ferrari στα κεντρικά της γραφεία στο Μαρανέλο τις Ιταλίας, αποκάλυψε τις πρώτες πληροφορίες για το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα, την Ferrari Elettrica. Το νέο supercar της Ferrari θα κάνει το ντεμπούτο του το 2026. Όμως μας λείπουν ακόμα κάποια βασικά στοιχεία, όπως η εμφάνισή του και μερικά χαρακτηριστικά του.

Αρχικά, η ισχύς είναι ένα βασικό σημείο που εστιάζει κάθε αυτοκίνητο της Ferrari και στην περίπτωση της Elettrica θα έχουμε τετραπλό ηλεκτροκινητήρα που θα παράγει περίπου 1.000 ίππους. Αυτό την φέρνει κοντά στις επιδόσεις της F80, όμως μένει πίσω σε σχέση με άλλα ηλεκτρικά οχήματα, όπως το Xiaomi SU7 Ultra, των 1.548 ίππων.

Μάλιστα, ο επικεφαλής ανάπτυξης προϊόντων της Ferrari, Glanmaria Fulgenzi δήλωσε: «Είναι πολύ εύκολο και απλό να δημιουργήσεις ισχύ σε έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Δεν είναι δύσκολο». Συνέχισε λέγοντας πως το να μπορείς να στρίψεις είναι το παν. Για αυτό χαρακτήρισε τα ηλεκτρικά οχήματα υψηλής απόδοσης, σαν ελέφαντες που κινούνται τρομερά γρήγορα στην ευθεία, αλλά αποτυγχάνουν παταγωδώς στο να είναι ελκυστικά οχήματα στην οδήγηση.

Αυτό είναι και εν μέρη ο λόγος που το Elettrica έρχεται με 4 ηλεκτροκινητήρες, ώστε να μπορεί να διαχειριστεί την πρόσφυση και την ευστάθεια του αυτοκινήτου, ρυθμίζοντας ξεχωριστά την ισχύ σε κάθε λάστιχο ξεχωριστά. Με αυτό τον τρόπο θα μεγιστοποιεί την πρόσφυση αποδοτικά, κάτι που δε μπορούν να κάνουν τα οχήματα που βασίζονται σε 2 ή και 3 ηλεκτροκινητήρες.  Αλλά το θέμα πάει πολύ πιο πέρα. Το Elettrica μπορεί επίσης να κατευθύνει κάθε πίσω τροχό ανεξάρτητα, λίγο πολύ στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό της στροφής για να βοηθήσει στη διαχείριση (ή ίσως ακόμη και στην πρόκληση) της υπερστροφής.

Οι μπροστινοί κινητήρες και ο μετατροπέας της Ferrari Elettrica.

Τέλος, η Ferrari Elettrica θα διαθέτει ενεργεί ανάρτηση, με ένα καινοτόμο νέο τύπου που έκανε το ντεμπούτο του στο SUV Purosangue, που χρησιμοποιείται και στην Ferrari F80. Τα αμορτισέρ της Ferrari αντικαθιστούν τις παραδοσιακές βαλβίδες και το λάδι, με έναν ηλεκτροκινητήρα που παρέχει αντίσταση. Αυτό σημαίνει πως η απόσβεση και το ύψος του οχήματος μπορούν να ρυθμιστούν δυναμικά σε κάθε στροφή, σχεδόν ακαριαία.

Όλα αυτά, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ferrari, Μπενεντέτο Βίνια, «Θα οδηγήσουν σε ένα ηλεκτρικό όχημα που κινείται όπως κανένα άλλο στο δρόμο: Θέλουμε να δείξουμε ότι είμαστε σε θέση να αξιοποιήσουμε οποιαδήποτε τεχνολογία με μοναδικό τρόπο. Η κατασκευή ενός συναρπαστικού ηλεκτρικού οχήματος, ενός τύπου αυτοκινήτου που πολλοί επικρίνουν ως υπερβολικά ομοιογενές, θα ήταν ένας τολμηρός τρόπος για να το πετύχουμε».

Ένα βασικό χαρακτηριστικό που θεωρεί η Ferrari πως πρέπει να έχει το όχημα είναι ο μοναδικός ήχος. Οι μηχανικοί της Ferrari πιστεύουν πως το όχημα πρέπει να συνοδεύεται και από τον αυθεντικό ήχο Ferrari. «Δεν δημιουργήσαμε έναν ψεύτικο ήχο, σαν ένα διαστημόπλοιο ή κάτι τέτοιο», είπε ο Fulgenzi. «Θέλαμε να έχουμε ακριβώς τον ήχο του ηλεκτρικού κινητήρα».

Για αυτό η Ferrari βρήκε μια παρόμοια λύση με αυτή που είδαμε στον Porsche Taycan, αλλά την εκτέλεσε με έναν πρωτότυπο τρόπο. Στην Taycan έχουμε ένα remix δειγματοληψίας από ήχους ηλεκτρονικών εξαρτημάτων του οχήματος. Στην Elettrica όμως, η Ferrari εγκαθιστά ένα επιταχυνσιόμετρο μέσα στο περίβλημα των πίσω ηλεκτρικών κινητήρων. Αυτός ο αισθητήρας λαμβάνει τον αρμονικό συντονισμό και τον διοχετεύει μέσω ενός ψηφιακού ενισχυτή για να δημιουργήσει έναν ήχο που δεν είναι δείγμα και στην πραγματικότητα προέρχεται απευθείας από αυτούς τους κινητήρες.

Ferrari Elettrica
Ο πίσω κινητήρας και ο μετατροπέας για τη Ferrari Elettrica.

Ο CEO της Ferrari, παρομοιάζει τον ήχο με έναν ενισχυτή ηλεκτρικής κιθάρας, που συλλαμβάνει κάθε δόνηση των χορδών και την μετατρέπει σε ήχο. Πρόκειται για μια αρκετά φιλόδοξη ιδέα που σίγουρα θα έχει ενδιαφέρον να δούμε στην πράξη.

Η Ferrari δεν έχει δείξει ακόμα σε κανέναν πως θα μοιάζει το επερχόμενο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο, όμως θα είναι λογικό να υποθέσουμε πως δε θα μοιάζει με καμία Ferrari που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Για το αυτοκίνητο η εταιρεία συνεργάζεται με τον σχεδιαστικό οίκο LoveForm, που είναι αυτό που αποκαλούν το σπίτι του Jony Ive, όταν έφυγε από την Apple το 2019. Στη συνέχεια το πούλησε στην OpenAI για 6.5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Νέο σκάνδαλο με την Siri: Υπό έρευνα η Apple στη Γαλλία

H LoveForm έχει εργαστεί σε αρκετά ενδιαφέροντα projects, όμως αυτό θα είναι το πρώτο της αυτοκίνητο. Αν κρίνουμε από το παρελθόν της εταιρείας και φυσικά το παρελθόν του Jony Ive, θα έχουμε ένα μινιμαλιστικό σχεδιασμό.

Τα μόνα που γνωρίζουμε είναι πως η Ferrari Elettrica θα έχει τέσσερις πόρτες και τέσσερα καθίσματα. Οπότε δε θα είναι καθαρά σπορ αυτοκίνητο, μάλλον θα είναι κάτι ανάμεσα σε Grand Tourer ή SUV. Περιμένουμε να έρθει με λίγη πρακτικότητα και άνεση, ικανό να κινείται αθόρυβά και ήρεμα. Με το πάτημα μερικών κουμπιών στο τιμόνι, θα μετατρέπεται σε ένα θηρίο 1.000 ίππων.

Η αυτονομία του θα φτάνει τα 850 χιλιόμετρα, οπότε θα είναι ότι πρέπει και για ταξίδια. Η μπαταρία του θα είναι 122kWh, χωρισμένη σε 15 μονάδες, με κάθε μία να περιέχει 14 κυψέλες NMC. Οι κυψέλες προέρχονται αρχικά από την SK On, αλλά η Ferrari ξεκαθάρισε ότι δεν είναι δεσμευμένη με αυτόν τον προμηθευτή.

Θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε την πρώτη ηλεκτρική Ferrari. Αν όλα πάνε καλά, θα θέσει νέα standards για τα ηλεκτρικά supercars, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό. Αρκεί να καταφέρει να ξεπεράσει τις υπάρχουσες υλοποιήσεις που είναι ήδη πολύ δυνατές.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.