Σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα της Meta, τον περασμένο χρόνο κέρδισε περίπου το 10% των ετήσιων εσόδων της από διαφημίσεις σε απάτες και απαγορευμένα αγαθά. Αυτό το ποσό φτάνει τα 16 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το Reuters εξέτασε μια συλλογή εγγράφων που έφτασαν στα χέρια τους και που δεν είχαν αναφερθεί πουθενά προηγουμένως. Σε αυτά φαίνεται πως ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης “απέτυχε” για τουλάχιστον τρία χρόνια να εντοπίσει και να σταματήσει τις χιλιάδες διαφημίσεις για απάτες, που είχαν στόχο την κλοπή χρημάτων των χρηστών.

Κατά μέσο όρο, η Meta δείχνει στους χρήστες περίπου 15 δισεκατομμύρια διαφημίσεις για απάτες υψηλού κινδύνου, κάθε μέρα! Οι διαφημίσεις εμφανίζονταν τόσο στο Facebook, όσο και στο Instagram και το WhatsApp, όπως επίσης και στον Messenger.  Η Meta κερδίζει περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια έσοδα από αυτήν την κατηγορία διαφημίσεων απάτης κάθε χρόνο, αναφέρει ένα άλλο έγγραφο του τέλους του 2024.

Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των διαφημίσεων, προέρχεται από καταστήματα που ενεργούσαν κακόβουλα αρκετά, ώστε να τους καταχωρήσει η Meta σαν απατηλά καταστήματα. Δυστυχώς όμως η Meta μπλοκάρει τους διαφημιζόμενους μόνο όταν η τεχνητή νοημοσύνη της είναι 95% σίγουρη πως πρόκειται για απάτη, σύμφωνα με τα έγγραφα. Στην περίπτωση που το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο, η Meta χαρακτηρίζει τον διαφημιζόμενο ως πιθανή απάτη και απλά του χρεώνει μεγαλύτερα ποσά για να διαφημιστεί, σαν ποινή. Η ιδέα είναι να αποτρέψει τους ύποπτους διαφημιστές από την τοποθέτηση διαφημίσεων. Εμείς που έχουμε εμπειρία με την AI της Meta για την διαχείριση αναρτήσεων, έχουμε να πούμε πως απλά είναι πέταμα. Αναγνωρίζει απλές αναρτήσεις για spam, ενώ έχει τύχει να αναγνωρίσει ανάρτησή μας για ανακοίνωση συσκευή, σαν παιδική κακοποίηση, κάτι που προφανώς δεν είχε την παραμικρή σχέση με την πραγματικότητα.

Meta απάτες

Το πρόβλημα γίνεται χειρότερο όμως, καθώς οι χρήστες που θα πατήσουν πάνω σε μια διαφήμιση απάτη, είναι πιθανό να λαμβάνουν περισσότερες διαφημίσεις για απάτες στη συνέχεια, με το σύστημα εξατομικευμένων διαφημίσεων να αναλαμβάνει.

Οι λεπτομέρειες της εμπιστευτικής αυτοαξιολόγησης της Meta προέρχονται από έγγραφα που δημιουργήθηκαν μεταξύ 2021 και φέτος στα τμήματα οικονομικών, λόμπινγκ, μηχανικής και ασφάλειας της Meta. Μαζί, αντικατοπτρίζουν τις προσπάθειες της Meta να ποσοτικοποιήσει την κλίμακα της κατάχρησης στις πλατφόρμες της – και τη διστακτικότητα της εταιρείας να λάβει μέτρα που θα μπορούσαν να βλάψουν τα επιχειρηματικά της συμφέροντα.

Βέβαια, εδώ και χρόνια πάντα κάνουμε report στην Meta τις αναρτήσεις που βλέπουμε πως είναι ξεκάθαρα απάτες και ούτε μία φορά τα συστήματα της Meta δεν έχουν κατεβάσει αυτές τις αναρτήσεις. Αυτό μας δείχνει πως η Meta ίσως απλά δε θέλει να αποχωριστεί τα έσοδα από αυτές τις διαφημίσεις, γνωρίζοντας πως βλάπτει τους χρήστες της σε οικονομικό επίπεδο.

Η αποδοχή εσόδων από τη Meta από πηγές που υποψιάζεται ότι διαπράττουν απάτη υπογραμμίζει την έλλειψη κανονιστικής εποπτείας του κλάδου της διαφήμισης, δήλωσε ο Sandeep Abraham, εξεταστής απάτης και πρώην ερευνητής ασφάλειας της Meta, ο οποίος τώρα διευθύνει μια συμβουλευτική εταιρεία που ονομάζεται Risky Business Solutions.

«Εάν οι ρυθμιστικές αρχές δεν ανέχονται τις τράπεζες να επωφελούνται από την απάτη, δεν θα έπρεπε να την ανέχονται και στον τομέα της τεχνολογίας», δήλωσε στο Reuters.

Το Gemini έφτασε στο Android Auto και κάνει το αυτοκίνητο πιο έξυπνο!

Φυσικά η Meta αρνείται πως το ποσοστό επιβλαβών διαφημίσεων που περνάνε είναι το 10%. Χαρακτήρισε αυτό το ποσοστό πολύ πρόχειρη εκτίμηση και περιλαμβάνει νόμιμες διαφημίσεις που χαρακτηρίστηκαν απάτη λανθασμένα. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Andy Stone, ανέφερε ότι «τους τελευταίους 18 μήνες, οι αναφορές χρηστών για διαφημίσεις απάτης έχουν μειωθεί κατά 58% παγκοσμίως» και ότι μόνο το 2025 η Meta έχει αφαιρέσει «πάνω από 134 εκατομμύρια παραπλανητικές διαφημίσεις».

Η Meta έχει επίσης θέσει περιορισμούς στο πόσα έσοδα είναι διατεθειμένη να χάσει από την ανάληψη δράσης εναντίον ύποπτων διαφημιζόμενων, αναφέρουν τα έγγραφα. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, αναφέρει ένα έγγραφο του Φεβρουαρίου, η ομάδα που ήταν υπεύθυνη για τον έλεγχο αμφισβητήσιμων διαφημιζόμενων δεν είχε το δικαίωμα να προβεί σε ενέργειες που θα μπορούσαν να κοστίσουν στην Meta περισσότερο από το 0,15% των συνολικών εσόδων της εταιρείας.

Κάποια στιγμή οι νομοθέτες παγκοσμίως θα πρέπει να λάβουν μέτρα για να προστατεύσουν τους χρήστες από την ασυδοσία των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας. Ακόμα και σήμερα φαίνεται πως οι κινήσεις για τον περιορισμό τους είναι πολύ ήπιες. Τα πρόστιμα που έχουν πέσει για επιβλαβείς πρακτικές από τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, είναι ψίχουλα σε σχέση με τα καθαρά τους κέρδη και σίγουρα δεν είναι αρκετά για να τις κάνουν να σοβαρευτούν και να λειτουργήσουν για το γενικό καλό.

Το να γνωρίζει η Meta πως ένα ποσοστό των κερδών της προέρχονται από παράνομες δραστηριότητες είναι απλά απαράδεκτο και οι αρχές θα πρέπει να επέμβουν. Όσο δεν παίρνονται μέτρα, οι απάτες θα συνεχίζονται, οι χρήστες θα χάνουν χρήματα και η Meta θα βγάζει όλο και περισσότερα χρήματα, εις βάρος των χρηστών.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.