Η ταυτότητά μας θα προσδιορίζεται πλέον από έναν αριθμό και πιο συγκεκριμένα, τον προσωπικό αριθμό πολίτη. Θα είναι ο μοναδικός που θα χρειαζόμαστε για τις συναλλαγές μας με το δημόσιο ωστόσο όμως υπάρχουν κάποια πράγματα που θα πρέπει να γνωρίζεις.

  • Ο προσωπικός μέχρι τις 5 Σεπτεμβρίου θα μπορεί να εκδωθεί από κάθε πολίτη με τον ίδιο να μπορεί να τον επιλέξει προσωπικά.
  • Στη συνέχεια θα ακολουθήσει αυτοματοποιημένη έκδοσή του σε όλους τους πολίτες ανεξαιρέτως αν το επιθυμούν ή όχι.

Google TV και Android TV σε μια νέα εποχή – 64-bit εφαρμογές

Οι κατηγορίες των πολιτών οι οποίοι θα πάρουν αυτόματα προσωπικό αρθμό:

  • ο Προσωπικός Αριθμός πολίτη εκδίδεται αυτόματα σε πολίτες που έχουν επιβεβαιώσει τα στοιχεία τους αλλά δεν ολοκλήρωσαν την αίτηση για Π.Α.
  • Σε πολίτες των οποίων τα προσωπικά στοιχεία (όνομα, επώνυμο, ημερομηνία γέννησης κ.ά.) ταιριάζουν ακριβώς με αυτά του Φορολογικού Μητρώου .
  • Σε νεογέννητα παιδιά μετά από συγκεκριμένη ημερομηνία, εφόσον έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία απόδοσης σε αυτά Α.Φ.Μ.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Η θεσμοθέτηση του Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.) στην Ελλάδα, με ενσωμάτωση του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.), εγείρει σοβαρά ζητήματα νομιμότητας ως προς την προστασία προσωπικών δεδομένων. Ο Α.Φ.Μ., αρχικώς θεσπισμένος για φορολογικούς σκοπούς, καθίσταται μέσω του Π.Α. άμεσα διαθέσιμος σε ένα ευρύ φάσμα συναλλαγών, γεγονός που συνιστά δυσανάλογη επέκταση του σκοπού συλλογής και παραβίαση του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (Κανονισμός ΕΕ 2016/679 – GDPR). Καταρχάς, παραβιάζεται η αρχή της ελαχιστοποίησης (άρθρο 5 §1(c) GDPR), σύμφωνα με την οποία τα δεδομένα πρέπει να είναι κατάλληλα, συναφή και περιορισμένα στο απολύτως αναγκαίο. Η ενσωμάτωση του Α.Φ.Μ. στον Π.Α. καθιστά το φορολογικό αναγνωριστικό προσβάσιμο σε διαδικασίες άσχετες με τη φορολογία, εκθέτοντας τον πολίτη χωρίς εύλογη αιτία. Δεύτερον, παραβιάζεται η αρχή του περιορισμού του σκοπού (άρθρο 5 §1(b) GDPR). Ο Α.Φ.Μ. συλλέγεται για συγκεκριμένο σκοπό (φορολογική διοίκηση) και η περαιτέρω χρήση του για την ταυτοποίηση σε ευρύτερο διοικητικό ή ιδιωτικό πλαίσιο συνιστά δευτερογενή επεξεργασία χωρίς σαφή νομική βάση. Επιπλέον, τίθεται ζήτημα νομιμότητας κατά το άρθρο 6 GDPR, καθώς η χρήση ενός φορολογικού αριθμού ως δομικού στοιχείου ενός εθνικού αναγνωριστικού υπερβαίνει τον σκοπό της αρχικής χορήγησής του. Η εν λόγω πρακτική δεν τεκμηριώνεται ως αναγκαία και αναλογική, όπως απαιτείται. Παράλληλα, παραβιάζεται η αρχή της ασφάλειας (άρθρο 32 GDPR), αφού η άμεση αποκάλυψη του Α.Φ.Μ. μέσω του Π.Α. αυξάνει τον κίνδυνο υποκλοπής ταυτότητας, απάτης ή παράνομης χρήσης σε οικονομικές συναλλαγές. Ο Π.Α., αντί να προστατεύει τον πολίτη, δημιουργεί νέα τρωτά σημεία. Σύμφωνα με τον Ν. 4624/2019 (άρθρα 25-30), η επεξεργασία που ενέχει υψηλό κίνδυνο για τα δικαιώματα των φυσικών προσώπων απαιτεί εκτίμηση αντικτύπου (DPIA). Η ενσωμάτωση του Α.Φ.Μ. στον Π.Α. προφανώς συνιστά τέτοια περίπτωση, πλην όμως δεν προκύπτει συμμόρφωση με την αρχή της αναγκαιότητας. Κατόπιν τούτων, προτείνεται η κατάργηση της μορφής του Π.Α. που περιέχει τον Α.Φ.Μ. και η αντικατάστασή του από έναν ουδέτερο, τυχαίο και μοναδικό αριθμό, μη συνδεόμενο με άλλα αναγνωριστικά. Η λύση αυτή συνάδει με τον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ (άρθρο 8) και προστατεύει τον πολίτη από αδικαιολόγητη έκθεση. Η διατήρηση του υφιστάμενου σχεδιασμού εκθέτει την Ελλάδα σε σοβαρούς κινδύνους συμμόρφωσης, ενδεχόμενες κυρώσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και υπονόμευση της εμπιστοσύνης των πολιτών προς τη διοίκηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.