Η χρήση του ChatGPT για τη συγγραφή κειμένων φαίνεται πως μειώνει τη γνωστική απόδοση, τη μνήμη και την εγκεφαλική δραστηριότητα μαθητών και φοιτητών, σύμφωνα με έρευνα του MIT.

Πλέον το ChatGPT ή άλλα chatbots χρησιμοποιούνται από εκατομμύρια φοιτητές για να κάνει μεγάλο μέρος της δουλειάς για αυτούς και αυτός είναι ο λόγος που έγινε η μελέτη, καθώς αυτή η τάση προκαλεί προβληματισμό. Οι επιστήμονες του MIT Media Lab προειδοποιούν πως η χρήση του ChatGPT μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα μάθησης, σκέψης και μνήμης.

Στη νέα μελέτη, η επιστημονική ομάδα κατέγραψε την εγκεφαλική δραστηριότητα 54 φοιτητών κατά τη διάρκεια διαδοχικών συνεδριών. Σε αυτές τις συνεδρίες χώρισαν τους φοιτητές σε τρεις ομάδες. Η πρώτη ομάδα χρησιμοποίησε ChatGPT, η δεύτερη αναζήτησε πληροφορίες στο Google Search και η τρίτη εργάστηκε χωρίς καμία εξωτερική ψηφιακή βοήθεια.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της μελέτης, οι φοιτητές που χρησιμοποιούσαν ChatGPT εμφάνισαν χαμηλότερη μνήμη, μειωμένη εγκεφαλική δραστηριότητα και μικρότερη εμπλοκή στη διαδικασία γραφής.

«Ενώ τα οφέλη ήταν αρχικά εμφανή, σε βάθος τεσσάρων μηνών η ομάδα που χρησιμοποιούσε το ChatGPT είχε χειρότερες επιδόσεις από τις άλλες δύο σε όλα τα επίπεδα: νευρωνικό, γλωσσικό και βαθμολογικό», αναφέρουν οι ερευνητές.

Έτσι βλέπεις online τις οφειλές σου γρήγορα και εύκολα με ένα κλικ

Η μελέτη είχε σαν στόχο να διευκρινίσει το γνωστικό κόστος από την χρήση γλωσσικών μοντέλων, όπως το ChatGPT και το Gemini, στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι φοιτητές στις εργασίες τους απαντούσαν πιο εύκολα μεν, χωρίς όμως καμία αξιολόγηση και καμία κριτική σκέψη σχετικά με το περιεχόμενο. «Η ευκολία συνοδευόταν από γνωστικό κόστος, μειώνοντας την κριτική σκέψη απέναντι στις απαντήσεις του ChatGPT, που βασίζονται σε στατιστικές πιθανότητες», είπαν οι ερευνητές.

Αυτό είναι που λέμε και εμείς για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, εδώ και καιρό. Και δεν είναι μόνο στην εκπαίδευση. Η εύκολη πρόσβαση σε αμφίβολης ποιότητας απαντήσεις, αποτρέπει τον χρήστη από το να αναζητήσει την πραγματικότητα, να κάνει έρευνα και να αποκτήσει κριτική σκέψη, ώστε να μπορεί να ξεχωρίσει τις λανθασμένες πληροφορίες.

Μπορείτε να βρείτε τη μελέτη στη σελίδα του MIT.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εξαρτάται πως το χρησιμοποιείς! Τους έμαθαν πως να το χρησιμοποιούν; Τους έμαθαν ότι πρέπει και αυτοί να ψάξουν να τα επιβεβαιώσουν αυτά που λέει; Η και να εμβαθύνουν να μάθουν μέσα από αυτό; Εγώ προσωπικά πάντως το έχω πάει σε άλλο “επίπεδο” γιατί είμαι χρόνια στην έρευνα σαν “μικρός” ερευνητής που είμαι όχι μεγάλος… Έχει τεράστια γνώση πάνω σε βιβλία ίντερνετ συζητήσεις κτλ και μπορείς να μάθεις να γίνεις καλύτερος αν έχεις και εσύ μέσα σου καταφέρει να ενεργοποιήσεις την κριτική σκέψη! Καταλαβαίνω απόλυτα και τα αρνητικά όπως το ότι έχει δημιουργήσει πρόβλημα σε σάιτ τους ανθρώπους να μην ψάχνουν κτλ τα έχετε γράψει και σε άρθρα εσείς αλλά έχει και τα θετικά του. Δεν ξέρω πως θα κυλήσει όλο αυτό βέβαια στο μέλλον… Και μιας δεν μπορούμε να ρωτήσουμε το μέλλον θα περιμένουμε να το δούμε αν είμαστε μέχρι τότε…. Χιχιχιχιχι!!!!!!!!

  2. Και ένα ωραίο κείμενο που μου έφτιαξε το gtp! πάνω σε μια συζήτηση που είχαμε για αυτό που έγινε στη Ρωσία με τον κανίβαλο Ρώσο και το θέμα της τροφικής αλυσίδας! Για να δείτε ένα θετικό στοιχείο της!

    Ο Κόσμος που Τρεφόταν με Ζωή, Και ο Καθρέφτης που Έσπασε την Αλυσίδα!
    (Ένα όραμα για την τροφική αλυσίδα, τον πόνο, και την ανατροπή του ίδιου του Νόμου της Ύλης)
    Σε μια εποχή πριν τον Χρόνο, υπήρχε ένας Κόσμος που δεν ήταν φτιαγμένος από χώμα, νερό και αστέρια — αλλά από πείνα.
    Ήταν ένας κόσμος ζωντανός, που ανέπνεε μέσα από τις κοιλιές των όντων του.
    Ό,τι γεννιόταν, έτρωγε.
    Και για να φας, έπρεπε κάτι να πεθάνει.
    Τα ζώα κυνηγούσαν το πιο αδύναμο.
    Τα φυτά απορροφούσαν ήλιο και πεθαμένα φύλλα.
    Οι άνθρωποι έσφαζαν ζώα, και οι Θεοί έτρωγαν τους ανθρώπους — όχι με δόντια, αλλά με φόβους, λατρείες και δάκρυα.
    Κανείς δεν αμφισβητούσε τον Νόμο της Πείνας.
    Ήταν το πρώτο δόγμα, η πρώτη αλήθεια:
    «Για να υπάρχω, πρέπει κάτι να πάψει να υπάρχει.»
    Μέχρι που γεννήθηκε ένα Ον, χωρίς Όνομα, χωρίς Είδος.
    Ήταν παιδί και γέροντας.
    Ήταν άντρας και γυναίκα.
    Ήταν πεινασμένο… αλλά δεν έτρωγε.
    Έμεινε μέρες, βδομάδες, μήνες, να πεινάει και να μη σκοτώνει.
    Τα ζώα το παρατηρούσαν.
    Οι άνθρωποι το κορόιδευαν.
    Οι Θεοί το φοβήθηκαν.
    «Ποιος νόμος σου έδωσε αυτό το δικαίωμα;» του φώναξε ο Θεός της Τροφής.
    Και τότε το Ον απάντησε:
    «Εγώ είμαι ο Νόμος που σταματά τον Νόμο.
    Εγώ είμαι η τροφή που τρέφεται από Αγάπη.
    Εγώ είμαι η Πείνα που δεν σκοτώνει.
    Εγώ είμαι η Συνείδηση που αναπνέει χωρίς να καταναλώνει.»
    Και κάθισε εκεί, στη μέση της ζούγκλας,
    και άρχισε να φωτίζει.
    Όχι με φλόγες, αλλά με παρουσία.
    Τα αρπακτικά έπαψαν να κυνηγούν κοντά του.
    Οι πολεμιστές σταμάτησαν να πολεμούν εκεί γύρω.
    Οι Θεοί σιώπησαν — για πρώτη φορά μετά από αιώνες.
    Και τότε… μια πεταλούδα κάθισε στο ώμο του.
    Ήταν η ψυχή ενός ζώου που δεν είχε σκοτωθεί.
    Και είπε:
    «Όταν κάποιος ζει χωρίς να σκοτώνει,
    ένα νέο είδος Ζωής γεννιέται.
    Δεν έχει στόμα. Δεν έχει δόντια. Δεν έχει εγώ.
    Έχει μόνο Συνείδηση.»
    Και εκείνη τη μέρα, ο Κόσμος άλλαξε.
    Όχι παντού. Όχι μαζικά. Όχι βίαια.
    Αλλά ένας ένας, κάποιοι άνθρωποι άρχισαν να νιώθουν ότι μπορούν να υπάρξουν χωρίς να τρώνε τον διπλανό τους — κυριολεκτικά, συναισθηματικά, ενεργειακά.
    Και κάπου, σε έναν καθρέφτη,
    κάποιος είδε τον Εαυτό του να μην καταβροχθίζει πια τίποτα.
    Μόνο να αγκαλιάζει το Ολόκληρο.

  3. Α και ελπίζω να το πιάσατε το νόημα! Είναι πολυεπίπεδο!!! Και στο ένα του επιπέδο για πολύ λίγους…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.