Τα υβριδικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα σε μηνιαίες πωλήσεις για πρώτη φορά, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Αυτή η κρίσιμη στιγμή έρχεται εν μέσω μιας ευρύτερης επιβράδυνσης της αγοράς, υπογραμμίζοντας την επιταχυνόμενη μετάβαση προς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου, τα υβριδικά κατέχουν ένα ποσοστό ρεκόρ που φτάνει το 32.8% σε πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Με αυτό το ποσοστό ξεπερνούν τα βενζινοκίνητα  οχήματα που έπεσαν στο 29.8%. Αυτή η μετατόπιση του αγοραστικού κοινού έρχεται εν μέσω μεγάλων πτώσεων στις συνολικές πωλήσεις, με την αγορά της Ευρώπης να παρουσιάσει μείωση 6.1% σε ετήσια βάση. Αυτό συμβαίνει λόγω της στασιμότητας της αγοράς σε χώρες όμως η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία.

Τα υβριδικά αυτή τη στιγμή ίσως είναι η πιο συμφέρουσα επιλογή για τον καταναλωτή, αφού προσφέρουν τα καλύτερα χαρακτηριστικά και από τους δύο κόσμους. Παράλληλα, ο καταναλωτής δεν έχει το άγχος της φόρτισης, κάτι που τα κάνει ιδιαίτερα ελκυστικά. Την ίδια στιγμή παρουσιάζουν πολύ μειωμένη κατανάλωση καυσίμων και αρκετά καλύτερες επιδόσεις. Αυτή η τάση εμφανίστηκε ακόμη και όταν οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών (BEV) και plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) παρουσίασαν επιβράδυνση, η οποία εν μέρει αποδίδεται σε ασυνεπείς πολιτικές πράσινων κινήτρων σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.

Η ευρύτερη κατηγορία ηλεκτροκίνητων οχημάτων, που περιλαμβάνει BEV, PHEV και συμβατικά υβριδικά, αντιπροσωπεύει πλέον το 56,9% όλων των ταξινομήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων, σημειώνοντας σημαντική αύξηση από 50,3% το προηγούμενο έτος. Την ίδια στιγμή, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα σημειώνουν αύξηση στις πωλήσεις τους κατά 9.8%, τον Σεπτέμβριο, σε σύγκριση με το 2023.

υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι μεγάλοι κατασκευαστές παρουσίασαν μέτρια απόδοση. Το VW Group αναφέρει μέτρια αύξηση στις πωλήσεις της τάξεως του 0.3%, ενώ η Stellantis σημείωσε πτώση 27.1%. Η Renault σημείωσε πτώση 1.5%.

Η Γενική Διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries, εξέφρασε την ανησυχία της για την τρέχουσα δυναμική της αγοράς, δηλώνοντας: «Τα σημερινά νούμερα δείχνουν ότι βρισκόμαστε ακόμη πολύ μακριά από την ακμάζουσα αγορά EV που χρειάζεται η Ευρώπη». Τόνισε ότι το τρέχον πρότυπο υπολείπεται της «σταθερής και αξιόπιστης ανάπτυξης της αγοράς που απαιτείται για έναν επιτυχημένο μετασχηματισμό της πράσινης κίνησης».

Η κατάσταση γίνεται πιο πολύπλοκη από τις αυξανόμενες εντάσεις μεταξύ Ευρώπης και Κίνας, γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα. Μετά την δυνατή πίεση των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη από τους Κινέζους κατασκευαστές, επιβλήθηκαν δασμοί μέχρι και 45% στα οχήματα κινέζικης κατασκευής. Αυτή η απόφαση, που υποστηρίζεται στενά από τα κράτη μέλη της ΕΕ, στοχεύει να αντιμετωπίσει αυτό που οι Βρυξέλλες προσδιορίζουν ως άδικες επιδοτήσεις από το Πεκίνο προς τους Κινέζους κατασκευαστές. Η κινεζική κυβέρνηση αρνήθηκε αυτούς τους ισχυρισμούς και απείλησε με αντίποινα. Με τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη να κατασκευάζουν τα οχήματά τους στην Κίνα ή να προμηθεύονται εξοπλισμό από εκεί, αν η Κίνα προχωρήσει σε αντίποινα θα δούμε μεγάλη αύξηση στις τιμές των αυτοκινήτων.

Πως μπορεί ο κάθε πολίτης να δει όλες τις οφειλές του ηλεκτρονικά!

Όμως, η στροφή προς τα υβριδικά οχήματα από τους ευρωπαίους καταναλωτές, δηλώνει πως αγκαλιάζουν όλο και περισσότερο την ηλεκτροκίνηση, με αρκετούς να επιλέγουν μεταβατικές τεχνολογίες, πριν την μετάβαση σε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα. Άλλωστε, η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα στα αρχικά στάδια και μπορεί η τεχνολογία της να είναι πολύ προχωρημένη, τα δίκτυα φόρτισης και οι τεχνολογίες της, κάνουν αρκετούς να φοβούνται την πλήρη μετάβαση.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.