Μέσω μιας νέας καμπάνιας, η Τράπεζα της Ελλάδος προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες σε κρίσιμα θέματα ασφαλείας.

15 μέτρα προστασίας από τις ηλεκτρονικές απάτες

1. Ενημερώνομαι διαρκώς για τους κινδύνους και τις νέες μορφές απάτης.

2. Είμαι σε εγρήγορση απέναντι σε μη συνήθεις συμπεριφορές και καταστάσεις (π.χ. ενημέρωση για «μεγάλες ευκαιρίες», αιτήματα για επείγουσα καταβολή χρημάτων, ύποπτη δραστηριότητα στον τραπεζικό λογαριασμό ή την κάρτα)

3. Φροντίζω το λειτουργικό σύστημα του υπολογιστή μου ώστε να είναι ενημερωμένο και να προστατεύεται από antivirus. Επίσης ενημερώνω τον browser που χρησιμοποιώ και διασφαλίζω ότι το λογισμικό που εγκαθιστώ είναι αξιόπιστο και από επίσημο φορέα.

4. Δεν απαντώ σε ύποπτα e-mail,sms, κλήσεις και σε καμιά περίπτωση δεν ακολουθώ links/QR codes, καθώς και δεν ανοίγω συνημμένα αρχεία.

5. Δεν μοιράζομαι τα στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού, κάρτας, κωδικούς μιας χρήσης και ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.

Paypal: Απενεργοποίησε άμεσα αυτή τη ρύθμιση! Πουλάει τα προσωπικά δεδομένα ΟΛΩΝ ΜΑΣ

6. Για να μπω στο site της τράπεζάς μου πληκτρολογώ εγώ την ηλεκτρονική διεύθυνση και δεν ακολουθώ χορηγούμενους συνδέσμους από μηχανές αναζήτησης. Βεβαιώνομαι ότι βρίσκομαι στο πραγματικό site της τράπεζας (ελέγχω ότι είναι το σωστό url και ότι γίνεται η χρήση «http://….» ή ότι εμφανίζεται το σύμβολο του λουκέτου.

7. Είμαι ιδιαίτερα προσεκτικός/ή με τις διαδικτυακές αγορές μου και επιλέγω ηλεκτρονικές πλατφόρμες και καταστήματα εμπιστοσύνης ελέγχοντας και τυχόν αξιολογήσεις που υπάρχουν (ελέγχω ότι είναι το σωστό url και ότι γίνεται η χρήση «http://….» ή ότι εμφανίζεται το σύμβολο του λουκέτου.

8. Ελέγχω πάντα τις ειδοποιήσεις που λαμβάνω από την τράπεζά μου, τα μηνύματα που συνοδεύουν κωδικούς μιας χρήσης ΟΤΡ, ειδοποιήσεις για σύνδεση νέων συσκευών, ψηφιακών πορτοφολιών, υπηρεσιών πληρωμών και επιβεβαιώνω ότι αφορούν δικές μου ενέργειες. Τακτικά ελέγχω τις κινήσεις των λογαριασμών μου.

9. Βεβαιώνομαι ότι ο αποστολές των μηνυμάτων που λαμβάνω είναι ο πραγματικός (ακόμα και αν φαίνεται ότι είναι φιλικό μου πρόσωπο ή επίσημος φορέας).

10. Πριν απαντήσω σε αγγελία εργασίας, ελέγχω τα στοιχεία της εταιρείας που προσφέρει τη θέση. Είμαι πολύ προσεκτικός/ή όταν δημοσιεύω και όταν απαντώ σε αγγελίες άλλων.

11. Έχω υπόψη μου ότι η τράπεζα δεν θα μου ζητήσει ποτέ το pin της κάρτας ή τον κωδικό του e-banking μου.

12. Αποφεύγω να συνδέομαι σε δημόσια και απροστάτευτα δίκτυα wi-fi.

13. Δεν αποθηκεύω τους κωδικούς μου στις συσκευές μου και τους αλλάζω τουλάχιστον κάθε 6 μήνες. Αποφεύγω τη χρήση απλοϊκών ή προβλέψιμων κωδικών.

14. Δεν ανταποκρίνομαι σε αναπάντεχες κλήσεις από υποτιθέμενους παρόχους υπηρεσιών (Microsoft, ΕΛΤΑ, ΔΕΗ,Εφορία κ.α. ) χωρίς να έχει γίνει πρώτα αίτημα από εμένα.

15. Ακόμα και με την υποψία ότι μπορεί να έχω πέσει θύμα απάτης ειδοποιώ την τράπεζά μου. Αν χρειαστεί, επικοινωνώ με την αστυνομία (Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος) και την υπηρεσία μέσα από την οποία πραγματοποίησαν τη συναλλαγή.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.