rsz_9565d36ff382a78a68b8e6317c6de96a13ba6f81

Η μάχη μόλις ξεκίνησε

Στο techmaniacs.gr θα ακολουθήσουν μία σειρά από άρθρα, τα οποία θα αναλύουν όλα όσα είδαμε, παίξαμε και παρακολουθήσαμε στην μεγαλύτερη έκθεση βιντεοπαιχνιδιών της Ευρώπης.

Τα θέματα που θα αναλύσουμε είναι αρκετά και πρέπει να τα βάλουμε σε μία σειρά. Το πρώτο θέμα, με το οποίο θα ασχοληθούμε, νομίζω είναι ένα από τα σημαντικότερα και ενδιαφέρει πάρα πολλούς αναγνώστες. PS4 Vs Xbox One Controller.

Αυτές τις μέρες είχαμε την ευκαιρία να πιάσουμε τα 2 next-gen χειριστήρια, να ασχοληθούμε αρκετά ώστε να έχουμε μία πρώτη εντύπωση.

PS4 Controller

dualshock

Στην έκθεση μας δόθηκε η ευκαιρία να παίξουμε αρκετά με το νέο Controller της Sony και να σχηματίσουμε μία πρώτη άποψη.

Ναι, είναι καλύτερο. Για την ακρίβεια είναι πολύ καλύτερο. Η Sony την προηγούμενη γενιά είχε πολύ σκληρό ανταγωνισμό και ένας από τους τομείς, όπου οι απόψεις διχάζονταν ήταν για το χειριστήριο του PS3.

Σε αυτή τη γενιά, από ότι φαίνεται η Sony βάζει τα πράγματα στη θέση τους. Με το που πιάσεις το χειριστήριο νιώθεις αμέσως, ότι έχει γίνει αρκετά καλή δουλειά. Πλέον οι λαβές αγκαλιάζουν το Controller, κάνοντας έτσι πιο ξεκούραστο το κράτημα. Οι σκανδάλες είναι επιτέλους κυρτές και στο σωστό ύψος, ώστε ο παίκτης να μπορεί άμεσα να μετακινείται από τα L1 και R1 στα L2 και R2.

Οι μοχλοί ήταν ένα σημείο που μου έκανε εντύπωση. Στην αρχή μας φάνηκαν λίγο μικροί και ψάχναμε να βρούμε το λόγο αυτής της διαφοροποίησης. Τελικά το μέγεθος έχει παραμένει σχεδόν ίδιο, απλά λόγω του περιμετρικού εξογκώματος στους μοχλούς, πλέον οι αντίχειρες παραμένουν σταθεροί σε μία θέση και δεν υπάρχει πρόβλημα να γλιστρήσουν, ακόμα και ύστερα από αρκετές ώρες παιχνιδιού, ενώ η αντίσταση είναι σωστά ρυθμισμένη.

Τα κουμπιά start και select έχουν αντικατασταθεί από τα share και options. Δυστυχώς στα demo που παίζαμε το κουμπί share ήταν αδρανές, ενώ το κουμπί options λειτουργούσε σαν απλό start, οπότε δεν γνωρίζουμε πως ακριβώς θα λειτουργούν στην τελική τους μορφή. Επίσης το φωτάκι στο μπροστινό μέρος του χειριστηρίου είναι αρκετά διακριτικό και δεν είναι εμφανές κατά το κράτημα του.

Και τέλος θα ήθελα να αναφέρω τη μεγαλύτερη έκπληξη για εμένα. Την κεντρική touch επιφάνεια. Μία λειτουργία, την οποία θεωρούσα καθαρά gimmick μέχρι να πιάσω στα χέρια μου το controller, άλλαξε δραστικά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Λεία επιφάνια, φοβερή touch αίσθηση και εξαιρετικά ποιοτική επιφάνεια. Ανυπομονώ να δω τους developers να την αξιοποιούν σωστά.

Xbox One Controller

xbox one controller

Εδώ τα πράγματα είναι αρκετά πιο σύνθετα. Το χειριστήριο του Xbox 360 θεωρείται από πολλούς το καλύτερο χειριστήριο της προηγούμενης γενιάς. Από τους μη-συμμετρικούς μοχλούς μέχρι τις εξαιρετικές-κυρτές σκανδάλες, το χειριστήριο του 360 αποτέλεσε παράδειγμα προς μίμηση για αρκετά χειριστήρια, ενώ είδαμε τη Sony να υιοθετεί αρκετά από τα στοιχεία του στο next-gen controller της.

Από εκεί και πέρα, πως βελτιώνεις ένα τέτοιο χειριστήριο. Η απάντηση είναι, δύσκολα.

Με το που πιάσαμε το χειριστήριο στα χέρια μας, το πρώτο πράγμα που προσπαθήσαμε να κάνουμε ήταν να αγκαλιάσουμε τις λαβές, πράγμα που μέχρι να τελειώσουμε το παιχνίδι δεν είχαμε επιτύχει. Η καμπυλότητα στα χέρια έχει αντικατασταθεί από πιο ευθείες γραμμές, κάνοντας λίγο άβολο το κράτημα. Συνεχώς ανεβοκατεβάζαμε τα δάχτυλα για να μπορέσουμε να βρούμε κάποιο σταθερό σημείο.

Επίσης ένα δεύτερο πρόβλημα ήταν οι μοχλοί. Από τη μία οι αντίχειρες βυθίζονται πολύ ωραία μέσα και παραμένουν σταθεροί, από την άλλη η αντίσταση ήταν ελάχιστη. Δεν γνωρίζουμε κατά πόσο αυτό θα είναι ξεκούραστο στον παίχτη, αλλά προσωπικά μας παρουσίασε πρόβλημα κατά το παιχνίδι.

Στην αντίπερα όχθη βέβαια έχουμε και τα προτερήματα. Οι μη-συμμετρικοί μοχλοί, που θεωρήθηκαν από πολλούς εξαιρετικοί έχουν παραμείνει στη θέση τους και θα ικανοποιήσουν ένα μεγάλο κοινό, το οποίο τον βόλεψε αφάνταστα στη προηγούμενη γενιά.

Πλέον στο πίσω μέρος, το εξόγκωμα της μπαταρίας έχει εξαφανιστεί, κάνοντας το χειριστήριο αρκετά πιο ελαφρύ και ξεκούραστο, ενώ είναι επαναφορτιζόμενο, κάνοντας τη ζωή μας πολύ πιο απλή.

Τελευταίο, αλλά και καίριο προτέρημα του χειριστηρίου του Xbox One είναι η δόνηση. Εδώ η Microsoft έκανε δουλειά και μάλιστα προχώρησε το gameplay ένα βήμα παρακάτω. Πλέον η δόνηση απλώνεται σε όλο το χειριστήριο, ενώ οι σκανδάλες έχουν αποκτήσει ξεχωριστή δόνηση, δίνοντας έτσι ακόμα περισσότερη ρεαλιστικότατα. Σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, η Microsoft έδωσε τεράστια βαρύτητα σε αυτόν τον τομέα και με βρίσκει απολύτως σύμφωνο . Εδώ η Microsoft έχει παραδώσει μία φοβερή λειτουργία στους developers και το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να αδράξουν την ευκαιρία και να την αξιοποιήσουν.

Feedback

Βέβαια στην έκθεση δεν ήμασταν μόνοι μας. Από τη μία έπρεπε να περιμένουμε αρκετές ώρες στην ουρά για να δοκιμάσουμε τους νέους τίτλους, από την άλλη θελήσαμε να εξασκήσουμε και τα γερμανικά μας, οπότε ήταν μία καλή ευκαιρία να ρωτήσουμε διαφόρων ειδών gamers την άποψή τους, πάνω στα next-gen controller.

Οι απόψεις γενικά σύγκλιναν μεταξύ τους, πάνω στα προτερήματα και τα ελαττώματα του κάθε χειριστηρίου. Το προβάδισμα βέβαια ήταν ξεκάθαρο υπέρ του PS4, αλλά μην ξεχνάμε, ότι βρισκόμαστε στη Γερμανία και όχι στην Αμερική και 2ον, ότι πραγματικά είναι εξαιρετικά δύσκολο, ύστερα από λιγοστό χρονικό διάστημα, να βγουν ασφαλή συμπεράσματα για το πώς τελικά θα κάτσει το κάθε χειριστήριο στο χέρι μας.

Το μόνο σίγουρο είναι, ότι τα χειριστήρια αρχίζουν και μοιάζουν εξαιρετικά μεταξύ τους και ο ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο μεγάλος. Το παιχνίδι θα παιχτεί στις λεπτομέρειες και ας νικήσει ο καλύτερος. Περιμένουμε και τα δικά σας σχόλια.

 

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.