Οι πρώτες κάμερες τεχνητής νοημοσύνης μπήκαν στο μετρό της Αθήνας και συγκεκριμένα στη στάση «Ακρόπολη». Πρόκειται για μια πολιτική εφαρμογή για την εγκατάσταση καμερών με χρήση AI, που έχουν στόχο να παρακολουθούν το κοινό για να βρουν όσους επιβάτες είναι χωρίς εισιτήριο.

Την ανακοίνωση έκανε ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Το σύστημα καμερών «θα βλέπει διπλό ή τριπλό πέρασμα σε ακραία περίπτωση από την ίδια διέλευση θα βαράει έναν συναγερμό. Ώστε εκείνην την ώρα να ειδοποιείται και το προσωπικό του σταθμού αλλά και να υπάρχει μια ειδοποίηση στο επιβατικό κοινό ότι οι παραβάτες τους βλέπουμε πλέον και ότι δεν είναι αποδεκτό το 1,20 του εισιτηρίου να μην το πληρώνεις, όπως το πληρώνει ο διπλανός σου».

Την ίδια στιγμή ξεκαθάρισε πως έχει μειωθεί ο χρόνος που μένει ανοιχτή η πύλη που πρέπει να περάσει ο επιβάτης για να μπει στο μετρό, ενώ δήλωσε πως δε θα δούμε αύξηση στην τιμή των εισιτήριων. Παράλληλα όμως, δήλωσε πως έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για παρόμοιες κάμερες τεχνητής νοημοσύνης και για τα λεωφορεία. Ο διαγωνισμός αφορούσε 800 κάμερες, που αυτή τη φορά θα είναι στο εξωτερικό του λεωφορείου, για να παρακολουθούν για οχήματα που θα μπαίνουν ή θα παρκάρουν στην λεοφορειολωρίδα. Οι νέες κάμερες θα μπουν μέσα στο 2026 και οι παραβάτες θα παίρνουν αυτόματα πρόστιμο μέσω του Gov.gr.

Τέλος, δήλωσε πως με το ανάλογο σύστημα για τους δρόμους, την τρέχουσα εβδομάδα έχουν έρθει οι πρώτες 180 κλήσεις σε παραβάτες.

Πως να μειώσετε τα μικροπλαστικά – Τα αντικείμενα που πρέπει να ξεφορτωθείτε

Προσωπικά πάντως, θα προτιμούσα να είχαμε περισσότερα λεωφορεία, ώστε να έχουμε πιο τακτικά δρομολόγια. Έχοντας ταξιδέψει σχεδόν σε όλες τις πρωτεύουσες της Ευρώπης, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο, η χώρα μας έχει σίγουρα ένα από τα χειρότερα συστήματα μέσων μαζικής μεταφοράς, με πολύ λίγα δρομολόγια, ενώ τα ίδια τα οχήματα είναι πολύ παλιά και τις περισσότερες φορές χωρίς κλιματισμό ή θέρμανση, αλλά και λειτουργικά προβλήματα.

Το μετρό μας από την άλλη, μπορεί να είναι από τα καλύτερα στην Ευρώπη, όμως οι γραμμές είναι πολύ λίγες και η επέκταση γίνεται με αργούς ρυθμούς. 21 χρόνια από τότε που το μετρό άνοιξε τις πόρτες τους, θα περίμενε κανείς πως κάθε περιοχή της Αττικής θα είχε στάσεις μετρό, στις περισσότερες γειτονιές. Μήπως θα ήταν πιο σωστή πρακτική να είχαμε άτομα στους σταθμούς να ελέγχουν αν το κοινό χτυπάει εισιτήρια και να επενδύαμε τα χρήματα στο να έχουμε πιο τακτικά δρομολόγια προς περισσότερες περιοχές;

Με πετυχαίνετε και σε περίοδο που διαβάζο το 1984 του Όργουελ και όλα αυτά μου φαίνονται καπως περίεργα…

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.