Δεν αποτελεί μυστικό ότι η Apple δεν χάνει ευκαιρία να μας υπενθυμίσει σε κάθε ευκαιρία το πόσο πολύ ενδιαφέρεται για την προστασία μας, τόσο όσον αφορά τις συνολικές πολιτικές στη συλλογή προσωπικών δεδομένων, όσο και για τα ενσωματωμένα στο iOS και iPhone χαρακτηριστικά. Η Washington Post σε άρθρο της αναφέρει ότι οι πρακτικές της Apple όσον αφορά την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα των χρηστών αποτελούν απλά ένα άλλοθι για την εξόντωση των ανταγωνιστών.

Οι ισχυρισμοί αυτοί ανέκυψαν σαν μέρος μιας μεγάλης έρευνας η οποία ξεκίνησε πρόσφατα για την συμπεριφορά όλων των μεγάλων Αμερικανικών τεχνολογικών εταιρειών, επικεφαλής των οποίων  είναι ο  Rep. David N. Cicilline (D-R.I.).  Ο ίδιος αναφέρθηκε στις πρόσφατες αλλαγές όσον αφορά την ιδιωτικότητα στο iOS 13, οι οποίες επιτρέπουν στην Apple να συγκαλύψει την μονοπωλιακή συμπεριφορά της.

Η συγκεκριμένη αλλαγή που φαίνεται να εγείρει αυτές τις ανησυχίες είναι οι αλλαγές στα app permissions των τρίτων apps στο iOS 13 που πλέον εμποδίζει τους developers από το να απαιτούν από τους χρήστες να τους επιτρέψουν να παρακολουθούν την τοποθεσία, ακόμη και αν δεν χρησιμοποιούν την εφαρμογή. Παρά όμως αυτούς τους περιορισμούς στα τρίτα apps η Apple μπορεί να παρακολουθεί όταν και όπως θέλει την τοποθεσία των χρηστών, με τους χρήστες να μην μπορούν να απενεργοποιήσουν το tracking από την Apple και τα δικά της first party apps της χωρίς να χρειαστεί να ψάξουν βαθύτερα εντός των iOS settings.

Αν και η Apple ισχυρίζεται ότι η αλλαγή είναι για χάρη της ιδιωτικότητας του χρήστη, εμποδίζοντας τα apps από το να μπορούν να παρακολουθούν τους χρήστες, οι επικεφαλείς της έρευνας ανησυχούν ότι αυτό δίνει στην Apple και στα δικά της apps ένα πλεονέκτημα. Για παράδειγμα, μια από τις εταιρείες που επηρεάζονται από τη νέα πολιτική είναι η Tile, ο κατασκευαστής Bluetooth trackers που βοηθά τον κόσμο να βρει χαμένα αντικείμενα και ένα αξεσουάρ το οποίο μοιάζει έντονα με τα Apple Airtags, τα δικά της Buletooth trackers που ετοιμάζει. Αν η Apple μπορεί να προσφέρει πλεονεκτήματα στα δικά της AirTags που δεν είναι διαθέσιμα στην Tile ή στους άλλους ανταγωνιστές, κάτι τέτοιο εύκολα θεωρείται πρακτική με στόχο την εξόντωση των ανταγωνιστών.

Αντίθετα, τα AirPods της Apple πάντοτε προσέφεραν πλεονεκτήματα σε σχέση με τρίτα Bluetooth headphones, με εύκολο pairing και ενσωματωμένα controls. Ωστόσο, σε αυτήν την περίπτωση, τα AirPods απλά προσφέρουν χαρακτηριστικά που δεν υπήρχαν πριν και δεν έκανε τίποτα για να περιορίσει τι μπορούν να κάνουν τα headphones των ανταγωνιστών.

Η Apple πάντως, συνεχίζει να είναι περήφανη για τις αλλαγές αυτές και τις νέες πολιτικές, υποστηρίζοντας ότι είναι καλύτερες για τους χρήστες, καθώς υπάρχουν εκατομμύρια εφαρμογές στο App Store και συχνά είναι δύσκολο να γνωρίζει ποιος developer παρακολουθεί την τοποθεσία πίσω από την πλάτη των χρηστών. Δεδομένου όλων αυτών, αξιωματούχοι των ΗΠΑ συναντιούνται με μερικούς συνεργάτες της Apple για να συζητήσουν για τις ανησυχίες αυτές από την πρόσφατη αλλαγή της πολιτικής. Μία από τις αλλαγές που εγείρουν έντονες ανησυχίες είναι η πρακτική αλλαγών στο App Store στο όνομα της ιδιωτικότητας που δένουν τα χέρια των developers.

Ένα πιο συγκεκριμένο παράδειγμα, είναι η απαγόρευση των parental control apps που εγείρει έντονες ανησυχίες σε πολλούς developers. Η κίνηση αυτή έκανε πολλούς developers να την κατηγορήσουν ότι στη ουσία τους διώχνει από το App Store για να προωθήσει το δικό της Screen time feature που έκανε το ντεμπούτο του στο iOS 12. Από την μεριά της η Apple υποστηρίζει ότι οι developers εφαρμογών parental controls για χρόνια καταχρώνται ένα feature του iOS  που είχε σχεδιαστεί για εταιρείες και σχολεία για να διαχειριστούν τις συσκευές που είχαν στην κατοχή τους.

Αν και είναι εύκολο να πιστέψουμε το χειρότερο και να θεωρήσουμε ότι μεγάλες εταιρείες όπως η Apple, το Facebook και η Google εμφανίζουν συμπεριφορές με στόχο να πλήξουν τον ανταγωνισμό, δεν είναι καλό και να υπερβάλλουμε. Με σχετικά λίγες εξαιρέσεις, η Apple έχει μηδενικά έσοδα από τα δικά της προεγκατεστημένα apps, όπως το Screen Time, και από την άλλη πλευρά παίρνει 30% ποσοστό από κάθε πώληση τρίτου app. Είναι δύσκολο να φανταστούμε γιατί η Apple θα ήθελε να υποβαθμίσει αυτά τα apps από τα οποία κάνει χρήματα απλά και μόνο για να προωθήσει τις δικές της δωρεάν εφαρμογές.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.