Τώρα που τα flagship smartphone κοστίζουν χιλιάδες ευρώ, η σωστή φροντίδα των συσκευών μας είναι πιο σημαντική από ποτέ. Όμως, τα ατυχήματα συμβαίνουν σε όλους. Χτυπάμε τις συσκευές κατά λάθος, μας πέφτουν και σπάνε, και κάποια στιγμή ίσως χρειαστούν επισκευή. Ωστόσο, μας σταματάει το κόστος και έτσι μένουμε με σπασμένη οθόνη για καιρό, ακόμη και μέχρι να αγοράσουμε το επόμενο τηλέφωνο.
Οι εταιρείες έπιασαν το νόημα – ή οδήγησαν τους καταναλωτές προς τα εκεί – ότι δύσκολα κάποιος θα αγοράσει νέο smartphone κάθε χρόνο, πόσο μάλιστα ένα flagship με ελάχιστες αναβαθμίσεις από το προηγούμενο μοντέλο. Έτσι, αύξησαν την υποστήριξη λογισμικού μέχρι και τα 7 χρόνια. Ωστόσο, δεν έχει νόημα να αγοράσεις ένα τηλέφωνο με επταετή λήψη update αν δεν μπορείς να διατηρήσεις το hardware σε καλή κατάσταση. Σε αυτό το πλαίσιο, το Android Authority θέλησε μάθει τις απόψεις των αναγνωστών του για τις επισκευές των smartphone.
Σε πρόσφατη δημοσκόπηση του Android Authority, σχετικά με την ερώτηση αν οι αναγνώστες του έχουν πληρώσει ποτέ για επισκευή των smartphone τους, τα αποτελέσματα είναι αποκαλυπτικά. Πάνω από το ένα τρίτο (33,9%) των 6.000+ συμμετεχόντων δεν έχουν χρειαστεί ποτέ υπηρεσίες επισκευής, κάτι που είναι εξαιρετικό δεδομένου πόσο εύθραυστες μπορεί να είναι οι σύγχρονες συσκευές. Ωστόσο, αυτό σημαίνει επίσης ότι τα δύο τρίτα των συμμετεχόντων χρειάστηκαν επισκευή κάποια στιγμή.
Από εκείνους που έστειλαν τις συσκευές τους για επισκευή, λιγότερο από το 20% χρησιμοποίησαν επίσημα κανάλια, ενώ το 26% προτίμησε τρίτους επισκευαστές. Αυτοί οι χρήστες πιθανώς δεν είχαν πρόσβαση σε επίσημα επισκευαστικά κέντρα ή βρήκαν φθηνότερες υπηρεσίες από τρίτους. Όπως και να έχει, το 45,8% των συμμετεχόντων ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν για επισκευές συσκευών.
Ωστόσο, ανησυχητικό είναι το υπόλοιπο ποσοστό. Περίπου ένας στους πέντε συμμετέχοντες δήλωσαν ότι δεν επισκεύασαν ποτέ τις συσκευές τους επειδή ήταν “πολύ ακριβή” η επισκευή. Αυτό υποδηλώνει ότι οι χρήστες προτιμούν να χρησιμοποιούν ένα σπασμένο smartphone ή να το πετούν και να αγοράζουν ένα νέο, παρά να το επισκευάζουν.
Στο μικροσκόπιο των αρχών η Samsung για τις πολιτικές επισκευής των Galaxy συσκευών
Οι αναγνώστες του Android Authority μοιράστηκαν μερικές από τις δυσκολίες τους με τη Samsung. Ένας αναφέρει: “Δεν θα ήταν τόσο κακό αν η Samsung τιμούσε τις εγγυήσεις. Η οθόνη του τηλεφώνου μου (Flip 4) χάλασε χωρίς να φταίω εγώ. Το έστειλα για αντικατάσταση και μου χρέωσαν μια περιουσία επειδή το τηλέφωνο είχε μερικές γρατζουνιές. Εκτός αν το τηλέφωνό σου είναι στο κουτί του από την πρώτη μέρα, θα βρουν τρόπο να αποφύγουν τις δωρεάν επισκευές.”
Ωστόσο, το πρόβλημα της επισκευασιμότητας επεκτείνεται σε όλη τη βιομηχανία, όχι μόνο στη Samsung. Ένας αναγνώστης γράφει: “Η μόνη φορά που έπρεπε να επισκευάσω ένα smartphone ήταν για να αντικαταστήσω την μπαταρία στο OnePlus 7 Pro μου, και αυτό κόστισε περίπου $80 σε ένα τοπικό κατάστημα επισκευών. Όταν έριξα το 9 Pro μου πέρυσι και η οθόνη έγινε κομμάτια, έψαξα να την αντικαταστήσω, αλλά θα κόστιζε σχεδόν όσο να αγοράσω ένα 9 Pro από το Swappa.”
Κάποιοι από τους χρήστες έχουν τους δικούς τους τρόπους για να εξασφαλίσουν ότι δεν θα χρειαστούν επισκευές. Ένας αναφέρει: “Γι’ αυτό αγοράζω μόνο smartphone με αντικαταστάσιμες μπαταρίες. Υπάρχουν ακόμα, ακόμα και από τη Samsung (σειρά Xcover). Τα ‘flagships’ με ενσωματωμένες μπαταρίες είναι απλώς αναλώσιμα τεχνολογικά δείγματα, δεν θα σπαταλήσω τα χρήματά μου σε αυτά.”
Ένας άλλος προτείνει: “Η πρόληψη είναι πάντα καλύτερη. Φθηνές θήκες και προστατευτικά οθόνης αποφεύγουν την ανάγκη για επισκευή. Η χρήση των ορίων φόρτισης της μπαταρίας παρατείνει τη διάρκεια ζωής της.” Πρόκειται για πολύ καλές συμβουλές, που τις βλέπουμε συχνά και τις έχουμε αναφέρει και εμείς εδώ στο Techmaniacs.
Το γεγονός ότι τόσοι πολλοί αναγνώστες θα προτιμούσαν να πετάξουν τις συσκευές τους παρά να τις επισκευάσουν λέει πολλά για τα προβλήματα επισκευασιμότητας της βιομηχανίας. Οι μεγάλες εταιρείες smartphone, όπως η Samsung, πρέπει να αντιμετωπίσουν αυτό το πρόβλημα τα επόμενα χρόνια, όχι μόνο για τους καταναλωτές, αλλά και για το περιβάλλον. Άλλωστε, η ΕΕ πιέζει προς αυτήν την κατεύθυνση.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.