Τον τελευταίο καιρό, η ΕΕ έχει υιοθετήσει αυστηρή στάση όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες χειρίζονται τα δεδομένα των πολιτών της, με αποτέλεσμα σημαντικές αλλαγές για τεχνολογικούς κολοσσούς όπως η Meta (πρώην Facebook) και η TikTok.

Οι εταιρείες αυτές αναγκάστηκαν να εφαρμόσουν σημαντικές τροποποιήσεις στις δραστηριότητές τους για να ευθυγραμμιστούν με τους αυστηρούς κανονισμούς και τις πολιτικές που εισήγαγαν οι ευρωπαϊκές αρχές. Μία από τις σημαντικές επιπτώσεις αυτών των κανονισμών είναι ο περιορισμός της χρήσης στοχευμένων διαφημίσεων από εταιρείες που δραστηριοποιούνται εντός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ).

Εδώ και χρόνια, πλατφόρμες όπως οι μηχανές αναζήτησης, οι ιστότοποι κοινής χρήσης βίντεο και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης βασίζονται στη συλλογή δεδομένων χρηστών για την παροχή εξατομικευμένων διαφημίσεων. Συλλέγοντας πληροφορίες σχετικά με τις συνήθειες των χρηστών, οι εταιρείες αυτές μπορούν να προσαρμόζουν το διαφημιστικό τους περιεχόμενο ώστε να ευθυγραμμίζεται με τις ατομικές προτιμήσεις.

Με αυτόν τον τρόπο αυξάνουν την πιθανότητα εμπλοκής των χρηστών στη διαδικασία δημιουργίας εσόδων από την επιλογή διαφημίσεων και ενδεχομένως των προϊόντων που προωθούν. Ωστόσο, η ΕΕ έχει παρέμβει, αμφισβητώντας αυτή τη μακροχρόνια πρακτική – Facebook, Instagram και άλλων – και επιβάλλοντας κυρώσεις στις μεγάλες εταιρείες που συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται τα δεδομένα των χρηστών.

Το TikTok, για παράδειγμα, έχει προσαρμοστεί στους νέους κανονισμούς προσφέροντας στους χρήστες στην Ευρώπη την επιλογή της χρονολογικής ροής, μια λειτουργία που έχει σχεδιαστεί για να σέβεται την ιδιωτικότητα των χρηστών. Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί την απομάκρυνση από τις αλγοριθμικά επιμελημένες ροές βίντεο, οι οποίες δημιουργούνται με τη χρήση συλλεγμένων δεδομένων χρηστών.

Σημαντικό πλήγμα δέχθηκε η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram. Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων της Νορβηγίας (DPA) εξέδωσε προσωρινή απαγόρευση της χρήσης των δεδομένων των χρηστών για στοχευμένη διαφήμιση στις εν λόγω πλατφόρμες.

Αν και η Meta ανέμενε ότι η απαγόρευση θα αρθεί, η κατάσταση κλιμακώθηκε όταν η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας (DPC) όχι μόνο επέκτεινε την απαγόρευση, αλλά και το πεδίο εφαρμογής της ώστε να καλύπτει ολόκληρο τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο, μαζί με έθνη όπως η Νορβηγία, η Ισλανδία και το Λιχτενστάιν.

Ως απάντηση σε αυτούς τους αυστηρούς κανονισμούς, η Meta, η οποία ιστορικά υπερασπίζεται την ιδέα ενός διαδικτύου που υποστηρίζεται από διαφημίσεις, αναγκάστηκε να αλλάξει την επιχειρηματική της στρατηγική, τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram.

Η εταιρεία εισήγαγε μια συνδρομητική υπηρεσία ειδικά προσαρμοσμένη για τους Ευρωπαίους χρήστες, επιτρέποντάς τους να επιλέξουν μια εμπειρία χωρίς διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram. Για να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτή την υπηρεσία, οι χρήστες μπορούν να εγγραφούν μέσω του διαδικτύου για 9,99 ευρώ/μήνα ή μέσω της εφαρμογής για 12,99 ευρώ/μήνα.

Η κίνηση αυτή της Meta υπογραμμίζει τις προκλήσεις που θέτουν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί, ωθώντας την εταιρεία να διερευνήσει εναλλακτικές πηγές εσόδων μπροστά στις περιορισμένες δυνατότητες διαφήμισης. Αν και οι αλλαγές αυτές αφορούν ειδικά την ευρωπαϊκή αγορά, υπογραμμίζουν την παγκόσμια τάση για μεγαλύτερη προστασία της ιδιωτικής ζωής και των χρηστών. Έτσι προτρέπει τις εταιρείες παγκοσμίως να επανεκτιμήσουν τις πρακτικές χρήσης των δεδομένων τους ως απάντηση στο εξελισσόμενο ρυθμιστικό τοπίο.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.