God-of-War-Banner

God of War, το όνομα σίγουρα δεν σας ειναι άγνωστο! Οι περιπέτειες του Kratos συνεχίζονται για τέταρτη φορά, (δύο παιχνίδια στο PS2 και το God of War 3 για το PS3) με το God of War Ascension.

Το παιχνίδι έφτασε στα χέρια μας την Παρασκευή και από τότε παίζουμε συνέχεια για να το τερματίσουμε και να σας προσφέρουμε ένα αναλυτικό review (άλλο που δε θέλουμε!) για πρώτη φορά στη κατηγορία των games λίγο πριν κυκλοφορήσει το παιχνίδι τη Τρίτη 12/03/2013.

Ο συγκεκριμένος τίτλος φέρει ένα βαρύ όνομα και θα εξετάσουμε αν συνεχίζει να είναι ο Βασιλιάς των video games στο Playstation. Επίσης θα πρέπει να ξέρετε πως για πρώτη φορά το παιχνίδι είναι μεταφρασμένο στα Ελληνικά εξ ολοκλήρου όχι μόνο από πλευράς μενού αλλά και από μεριάς διαλόγων. Έτσι θα μπορέσετε να απολαύσετε πλήρως της ιστορίες του Kratos στα Ελληνικά.

Single Player Campaign

Υπόθεση

Το σενάριο μας τοποθετεί 10 χρόνια πριν από το πρώτο παιχνίδι και 6 μήνες αφού ο Kratos έχει σκοτώσει τη γυναίκα του και το παιδί του. Οι τρείς ερινύες λοιπόν κυνηγάνε τον Ήρωα γιατί έσπασε τον όρκο με το θεό του Πολέμου, Άρη. Θα σας ταλαιπωρήσουν λοιπόν σε ένα 8ωρο campaign μέσα σε ναούς, πόλεις , ερείπια, μηχανικά φίδια και σε διάφορα κατασκευάσματα φτιαγμένα από τον Αρχιμήδη.

BY8gV3i

Είδαμε έναν Kratos διαφορετικό από αυτόν που είχαμε συνηθίσει, έναν Kratos που δεν σκοτώνει όποιον βρει μπροστά του αλλά μάλλον έναν με μια πιο ανθρώπινη προσέγγιση.

Στα προηγούμενα παιχνίδια έπρεπε να αντιμετωπίσουμε Τιτάνες και θεούς, εδώ δυστυχώς αντιμετωπίζουμε μόνον έναν και μάλιστα νεκρό! Είναι ουσιαστικά το πρώτο boss fight όπου μια εκ των ερινυών, η Μέγαιρα ΄κολλάει΄ στον Τιτάνα πράσινα παράσιτα και αυτός ζωντανεύει. Είναι μια από τις πιο εντυπωσιακές σκηνές αφού όλο το περιβάλλον καταρρέει γύρω μας και εμείς πρέπει να σκοτώσουμε αυτό το θηρίο. Βέβαια τέτοιου είδους σκηνές έπρεπε να είναι κοντά στον τερματισμό γιατί θα δούμε ότι από κει και πέρα το παιχνίδι παραμένει σε πιο ήπιων τόνων μάχες αρχηγών.

Gameplay – Fights

Σε πιο μετά επίπεδα το παιχνίδι κάνει κοιλιά και αρκείται σε λύσιμο γρίφων, αποφυγή παγίδων, σκότωμα μικρών εχθρών και γενικά σε ένα μοτίβο που φαίνεται να επαναλαμβάνεται.

ipXb9ZxedmXbc

Η μάχη αυτού κάθε αυτού παραμένει σε υποδειγματικά επίπεδα και μπορούμε να πούμε πως είναι βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο God of War. Αν και δεν θα δούμε το πλήθος των όπλων που είχαμε συνηθίσει, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα. Ο Kratos διαθέτει μόνο τις Λεπίδες του Χάους ( Blades of Chaos ) μιας και δεν έχει γίνει ακόμα ο πολεμιστής που ξέρουμε. Μέσα στο παιχνίδι θα βρίσκετε διάφορα orbs (κόκκινα) με τα οποία αναβαθμίζετε και ανεβάζετε επίπεδο στα όπλα σας και κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού θα τα εμπλουτίσετε με νέες δυνάμεις όπως ηλεκτρισμό, πάγο, φωτιά και άλλα. Τα πράσινα orbs τώρα θα γεμίζουν τη ζωή σας ενώ τέλος τα μπλε θα σας εμπλουτίζουν τη μαγεία (aka mana). Να πούμε επίσης ότι θα μπορείτε να μαζεύετε και όπλα από το πεδίο της μάχης (ασπίδες, κοντάρια και άλλα) και να τα χρησιμοποιείτε προς όφελος σας.

Όσον αφορά τους εχθρούς τώρα, συνήθως δεν χρειάζονται κάποιον ειδικό τρόπο αντιμετώπισης. Όπως ξέρετε και αγαπάτε πατάτε συνδυασμούς των κουμπιών και σκοτώνετε ότι βρεθεί στο δρόμο σας. Φυσικά και θα καβαλάτε Κύκλωπες , θα ξεκοιλιάζετε Κένταυρους και γενικά ότι μπορεί να γίνει με δύο σπαθιά, ορδές από εχθρούς και έναν αιμοδιψή Kratos. (εσάς δε σας υπολογίζουμε, ξέρουμε ότι είστε χειρότεροι από τον Kratos) Υπάρχουν όμως και κάποιοι εχθροί που δεν είναι εύκολο να τους βάλετε κάτω και θα χρειαστούν να τους αφοπλίσετε πρώτα, όπως αυτοί που θα έχουν ασπίδες ή τα golems που πρέπει να τα χτυπάτε με τη σωστή elemental δύναμη.

Αργότερα μέσα στο παιχνίδι θα αποκτήσετε 3 πανίσχυρα αντικείμενα. Το πρώτο θα παγώνει τους αντιπάλους, το δεύτερο θα καλεί ένα κλώνο να παλεύει μαζί σας και το τρίτο θα διαλύει μαγικά εμπόδια. Λόγω του ότι η δύναμη τους αργεί  να φορτώσει θα μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε μια φορά περίπου ανά μάχη.

God-of-War-Ascension

Συνολικά στο κομμάτι των μαχών μπορούμε να πούμε πως σίγουρα είναι διασκεδαστικό και ικανοποιητικό χωρίς να προσφέρει κάτι καινοτόμο, ούτε και αξιόγο Artificial Intelligence (ακόμα και στη μεγαλύτερη δυσκολία) και κρίμα γιατί ο τίτλος φημίζεται ακριβώς για αυτό το κομμάτι.

Τεχνητή νοημοσύνη

Να περάσουμε τώρα στο κομμάτι των πάζλ. Θα βρείτε διάφορες κατηγορίες από αυτά. Κάποια θα απαιτούν σε λίγο χρόνο να συναρμολογήσετε μια κατασκευή ή άλλα θα χρειαστούν τον κλώνο σας έτσι ώστε να κρατάτε ταυτόχρονα δύο μοχλούς. Το μειονέκτημα στα πάζλ του παιχνιδιού είναι ότι δεν είναι τόσο έξυπνα! Δεν θα δυσκολευτείτε καθόλου στο να βρείτε τι πρέπει να κάνετε για να περάσετε στο επόμενο δωμάτιο.

Η τεχνητή νοημοσύνη δυστυχώς δεν είναι στα προτερήματα του παιχνιδιού. Το να αυξήσεστε τη δυσκολία, απλά θα κάνει τους εχθρούς σας να θέλουν παραπάνω χτυπήματα χωρίς να προσφέρει κάτι σε επίπεδο τακτικής τους.

god-of-war-screenshot-1

Ελληνική έκδοση

Όσον αφορά τώρα την ελληνική εκδοχή του παιχνιδιού, πραγματικά να πούμε ένα μπράβο στους συντελεστές που έκατσαν και οργάνωσαν μια τέτοια έκδοση, κάτι που ευχόμαστε να υπήρχε σε όλα τα παιχνίδια ανεξαρτήτου κονσόλας. Το αποτέλεσμα όμως προσωπικά με ξένισε. Πέραν κάποιον συντακτικών λαθών τα οποία ήταν λάθος της μετάφρασης, θα ακούτε μέσα στο παιχνίδι πολλές φορές το όνομα του Kratos να προσφωνείται ως Krate! Το δεύτερο και σημαντικότερο αρνητικό στην ελληνική εκδοχή είναι στις σκηνές που έχουμε ουρλιαχτά μαζί με διάλογο, πραγματικά ακούς κάποιες στριγγλίες χωρίς να μπορέσεις να καταλάβεις τι ειπώθηκε.

Γραφικά και περιβάλλον

Ίσως μέχρι στιγμής να έχετε καταλάβει ότι δεν μας άρεσε το παιχνίδι. Το κάθε άλλο! Το ευχαριστηθήκαμε, κολλήσαμε με τις ώρες και τα μάτια μας έκαναν μαύρες σακούλες από το ξενύχτι! Κρατάμε περισσότερο τα αρνητικά γιατί ξέραμε από την αρχή πως το παιχνίδι θα κινούταν υποδειγματικά και το να γράψουμε τα θετικά είναι αυτονόητο. Όλα τρέχουν απροβλημάτιστα. Εκρήξεις, κολύμπι, πανοραμικά πλάνα ακόμα και κοντινά πλάνα δε φαίνεται να κολλάνε το παιχνίδι σε κανένα σημείο. Ειδικά το rendering που έχει γίνει πάνω στο πρόσωπο του Kratos είναι πραγματικά από άλλο πλανήτη!

Αυτό που μου έκανε πραγματικά τη μεγαλύτερη και πιο θετική εντύπωση στο παιχνίδι είναι οτι για πρώτη φορά βλέπουμε μια αμιγώς σκηνοθετική άποψη παιχνιδιού. Τι εννοείς θα με ρωτήσετε; Θα παρατηρήσετε διάχυτα στο παιχνίδι ότι δεν έχουμε μόνο μια κλασσική γραμμική ακολουθία της κάμερας πίσω ή πάνω από τον Kratos. Εδώ έχουμε πολλαπλές λήψεις από διαφορετικές κάμερες, πέρασμα σε περπάτημα με αργή κίνηση, διαλόγους που ακούγονται στο παρασκήνιο και γενικά μια δόμηση στο πως ο παρατηρητής (εσείς και εγώ) ακολουθούμε τον Kratos καθώς κάνει τα κατορθώματά του.

image_god_of_war_ascension-21332-2495_0010

Συμπεράσματα σχετικά με το Campaign

Η Sony μαζί με το Monica στούντιο σίγουρα ξέρουν τη δουλεία τους καλά. Ακόμα και σε σχετικά απαρχαιωμένα hardware που θα βρούμε σε Playstation και Xbox βλέπουμε πως οι προγραμματιστές είναι ακόμα το κύριο ατού μιας εταιρείας που αναπτύσσει βίντεο παιχνίδια και όχι το να διαθέτουμε μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας.

Γνώμη μου είναι οτι ίσως ο λόγος που το παιχνίδι δεν έχει ξεφύγει τόσο από την πεπατημένη είναι πως σε αυτό το τίτλο, η εταιρεία ενσωματώνει για πρώτη φορά, το κομμάτι του multiplayer.

Multiplayer

Προχωράμε λοιπόν στο κομμάτι του multiplayer. Θα βρούμε τα εξής τέσσερα modes :

-Δοκιμασία των Θεών ( 1-2 παίχτες)

-Η εύνοια των Θεών (2-2 ή 4-4 παίχτες)

-Κατέκτησε το Λάβαρο (4-4 παίχτες)

-Ο αγώνας των Πρωταθλητών (από 4 έως 8 παίχτες)

Γενικά μπορούμε να πούμε πως είναι αρκετά καλοδουλεμένο και θα βρούμε πίστες σε διάφορες εκδοχές με την κάμερα να είναι τοποθετημένη σε σταθερό σημείο. (χωρίς δηλαδή να μας ακολουθεί).

gow_multiplayer

Θα ερωτηθείτε στην αρχή με ποια ομάδα Θεού θέλετε να συμμετάσχετε. Υπάρχουν τέσσερις. Δίας, Άρης, Ποσειδώνας και Άδης. Κάθε μια ομάδα εξυπακούεται πως θα διαθέτει και διαφορετικές δυνάμεις. Για παράδειγμα η ομάδα του Ποσειδώνα έχει περισσότερες αντοχές στα χτυπήματα και μπορείτε να παγώσετε τους αντιπάλους ενώ αυτή του Άρη επικεντρώνεται σε μάχες σώμα με σώμα και τη δύναμη της Φωτιάς.

Όσο παίζετε και ανεβάζετε επίπεδο τον παίχτη σας θα είστε σε θέση να αναβαθμίσετε τρείς κατηγορίες, πανοπλία, όπλα και δεξιότητες.

Στην αρχή βέβαια σαν καινούργιοι παίχτες θα έχετε σημαντικά μειονεκτήματα έναντι των υπολοίπων αντιπάλων γιατί θα διαθέτουν ήδη ενισχυμένες δυνάμεις. Οπότε προτείνουμε να αγοράσετε το παιχνίδι σχετικά σύντομα για να μη βρεθείτε πολύ πίσω από τον ανταγωνισμό. Εγώ προσωπικά συνάντησα μια δυσκολία αν και με ελάχιστους παίχτες online (λόγω ότι οι servers δεν έχουν ανοίξει επίσημα) οπότε φαντάζομαι με το επίσημο λανσάρισμα η δυσκολία για τους νέους παίχτες θα ανέβει ακόμα περισσότερο.

20941MP01

Το mode που λογικά θα παίξετε παραπάνω είναι το Η Εύνοια των Θεών. Σε αυτό, κάθε ομάδα μέσα σε τέσσερις προσπάθειες προσπαθεί να κερδίσει παραπάνω πόντους από την αντίπαλη. Αυτό επιτυγχάνεται με τρείς τρόπους. Ανοίγοντας σεντούκια τα οποία δίνουν λίγους πόντους, σκοτώνοντας τους άλλους παίχτες και τελικώς, κατακτώντας κάποια Ιερά, κάτι που πριμοδοτεί την ομάδα με πάρα πολλούς πόντους.

Φυσικά το fighting στοιχείο είναι το κυρίαρχο εδώ αλλά υπάρχει αρκετό περιθώριο για τακτικές και στρατηγική. Για παράδειγμα διασκορπισμένα στο παιχνίδι είναι παγίδες που σας κάνουν damage από απόσταση. Μπορείτε να πάρετε ένα φλογοβόλο και να περιμένετε σε στρατηγικά σημεία ή να κάνετε άμυνα στα Ιερά με κάτι το οποίο μοιάζει με σημερινό όλμο.

Τα όπλα και οι παγίδες που θα συναντήσετε στην Δοκιμασία των Θεών είναι απίστευτα χρήσιμα εργαλεία. Μαζί με τον συμπαίχτη σας θα αναγκαστείτε να βρείτε την όποια βοήθεια υπάρχει για να εξοντώσετε τις άπειρες ορδές από τέρατα που θα σας επιτεθούν μέσα στο προκαθορισμένο χρόνο.

Στο mode Κατέκτησε το Λάβαρο που ουσιαστικά πρόκειται για ένα Capture the Flag τύπο παιχνιδιού θα βρείτε τα γνωστά χαρακτηριστικά, όποιος έχει το Λάβαρο είναι πιο αργοκίνητος και περισσότερο επιρρεπής σε επιθέσεις (αν και υπάρχουν κάποιες εξτρά κινήσεις για να αποφύγετε τους αντιπάλους). Θα βρείτε εκτός από τα Λάβαρα των αντιπάλων, το Ουδέτερο Λάβαρο που βρίσκεται περίπου στη μέση της κάθε πίστας και αν το πάρετε να κερδίσετε λιγότερους πόντους αλλά με μικρότερο ρίσκο του να πεθάνετε.

Από θέμα lag και γενικά κολλημάτων δεν παρατηρήσαμε κάτι μεμπτό αλλά ακόμα οι servers ήταν σχεδόν άδειοι και άρα δε μπορούμε να εξάγουμε σίγουρα συμπεράσματα.

dseJl

Συμπεράσματα σχετικά με το Multiplayer

Κλείνοντας να πούμε ότι τελικά το Multiplayer δουλεύει καλά. Δεν είναι αυτό στο οποίο θα αφιερώσετε μια ολόκληρη σεζόν για να παίξετε μόνος ή με φίλους σας, αλλά σίγουρα θα σας κρατήσει συντροφιά για μερικούς μήνες.

Τελικά συμπεράσματα

Το God of War Ascension παραμένει ένα πρώτης κλάσεως παιχνίδι, γεμάτο σκηνικά που κόβουν την ανάσα, μάχες που θα κάνουν μικρά παιδιά να τρέξουν κάτω από τα κρεβάτια τους, αλλά χωρίς κάτι ανατρεπτικό σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Είναι ο Kratos που ξέρουμε και αγαπάμε. Αν αγαπήσατε το God of War III, τότε κάντε χώρο στη καρδία σας και για το Ascension. Θα το απολαύσετε και θα παίξετε μέχρι να πονέσουν τα δάχτυλα σας!

Θετικά

  • Γραφίκα και εφέ σε απίστευτα καλό επίπεδο
  • Μάχες με ωμή βία και πολύ αίμα
  • Προσθήκη του Multiplayer για πρώτη φορά

Αρνητικά

  • Υπόθεση όχι τόσο καλοδουλεμένη
  • Λίγες νέες κινήσεις του Kratos
  • Επανάληψη σε μερικά σημεία του παιχνιδιού

ΤΕΛΙΚΟ ΣΚΟΡ

8,5

 

2 ΣΧΟΛΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.