Οι ΗΠΑ, η Κίνα, η Ρωσία και η Ινδία σχεδιάζουν να στείλουν αστροναύτες στο φεγγάρι μέσα στην επόμενη δεκαετία. Αυτό έχει οδηγήσει ορισμένους να το συγκρίνουν με τη διαστημική κούρσα της δεκαετίας του 1960, όταν οι ΗΠΑ και η Σοβιετική Ένωση ανταγωνίζονταν για το ποιος θα είναι ο πρώτος που θα προσγειώσει άνθρωπο στο φεγγάρι.

Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες βασικές διαφορές μεταξύ των δύο. Η πρώτη διαστημική κούρσα καθοδηγήθηκε από την αντιπαλότητα του Ψυχρού Πολέμου μεταξύ των ΗΠΑ και της Σοβιετικής Ένωσης. Και οι δύο χώρες ήθελαν να αποδείξουν την τεχνολογική τους υπεροχή έναντι της άλλης. Το σημερινό κύμα προγραμμάτων για το φεγγάρι είναι περισσότερο εσωτερικά εστιασμένο στις οικονομίες. Οι χώρες σπεύδουν να αποκτήσουν τις υπάρχουσες τεχνολογίες που γίνονται προϋπόθεση για την οικονομική ανεξαρτησία και την ευημερία.

Μια άλλη διαφορά είναι ότι η τεχνολογική βάση για όλη αυτή τη δραστηριότητα είναι εντελώς διαφορετική από ό,τι στα μέσα του 20ού αιώνα. Τότε, οι ΗΠΑ και η Σοβιετική Ένωση ανέπτυσσαν την τεχνολογία για να πάνε για πρώτη φορά στο φεγγάρι. Σήμερα, πολλά έθνη, ακόμη και ιδιωτικές εταιρείες, έχουν την τεχνολογική δυνατότητα να στείλουν διαστημόπλοια στο φεγγάρι.

Παρόλο που υπάρχουν κάποιες ανταγωνιστικές πτυχές στα τρέχοντα προγράμματα για τη σελήνη, όπως το ενδεχόμενο να υπάρξουν μάχες για τους περιορισμένους σεληνιακούς πόρους, είναι απίθανο να μετατραπεί σε μια ολοκληρωμένη διαστημική κούρσα. Το διακύβευμα απλώς δεν είναι τόσο υψηλό όσο ήταν κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου.

Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν προτού οι χώρες αρχίσουν να δημιουργούν μια βιώσιμη οικονομία στο φεγγάρι. Μια πρόκληση είναι ποιος θα επιλέξει τι θα κάνουμε με το φεγγάρι. Η Συνθήκη για το Διάστημα του 1967 απαγορεύει στα έθνη να εγείρουν εδαφικές διεκδικήσεις σε ουράνια σώματα, αλλά επιτρέπει τη χρήση των πόρων εκεί. Το αν αυτή η χρήση περιλαμβάνει την εξόρυξη υλικών για να πωληθούν με κέρδος στη Γη είναι λιγότερο σαφές.

Μια άλλη πρόκληση είναι η δυσκολία μετάβασης στο φεγγάρι. Αν και η τεχνολογία έχει βελτιωθεί από τη δεκαετία του 1960, το ταξίδι εξακολουθεί να είναι δύσκολο και δαπανηρό. Έχουμε δει αποστολές να αποτυγχάνουν, όπως η αποστολή Chandrayaan-2 της Ινδίας που συνετρίβη στο φεγγάρι το 2019.

Παρά τις προκλήσεις, το μέλλον της σεληνιακής εξερεύνησης φαίνεται λαμπρό. Με τόσες πολλές χώρες και εταιρείες να συμμετέχουν, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δούμε μια σημαντική αύξηση της ανθρώπινης δραστηριότητας στο φεγγάρι τα επόμενα χρόνια. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέες επιστημονικές ανακαλύψεις, νέες οικονομικές ευκαιρίες, ακόμη και στη δημιουργία μόνιμων ανθρώπινων οικισμών στο φεγγάρι.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Άρα πώς πως πάνε στο φεγγάρι έχω απορία πραγματικά; Ανοίγουν κάποια τρύπα; χαχαχαχα!!!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.