Το Atari 2600 ήταν η πρώτη μου κονσόλα, αν και χρόνια μετά πρώτη του κυκλοφορία το 1977, ήρθε στα χέρια μου το 1990 και ήταν τα πρώτα μου βήματα στο gaming της εποχής. Μια κονσόλα επαναστατική μεν για την εποχή της, όμως όχι και τόσο δυνατή. Το 1979 όμως, κυκλοφόρησε το Video Chess, ένα παιχνίδι σκακιού για την Amiga και τώρα στήθηκε το πεδίο της μάχης ανάμεσα στο παλιό και το νέο.
Χρησιμοποιώντας έναν εξομοιωτή λογισμικού για να τρέχει το Video Chess της Atari, ο μηχανικός της Citrix, Robert Caruso, κατάφερε να δημιουργήσει έναν αγώνα σκακιού ανάμεσα στο ChatGPT και στο 46 ετών παιχνίδι. Όμως τα πράγματα δεν πήγαν καλά για το ChatGPT.
«Το ChatGPT μπέρδεψε τους πύργους με τους αξιωματικούς, έχασε τα πιρούνια πιονιών [στρατηγική στο σκάκι] και έχασε επανειλημμένα την αίσθηση του πού βρίσκονταν τα πιόνια — αρχικά κατηγορώντας τα εικονίδια της Atari ως πολύ αφηρημένα, και στη συνέχεια δεν τα πήγε καλύτερα ακόμη και μετά τη μετάβαση σε τυπικές σημειώσεις σκακιού», έγραψε ο Caruso σε μια ανάρτηση στο LinkedIn.
Και όλα αυτά παίζοντας σε επίπεδο αρχάριου, το ευκολότερο του παιχνιδιού.
«Έκανε αρκετά λάθη για να γίνει αντικείμενο γελοιοποίησης από μια ομάδα σκακιού τρίτης δημοτικού», είπε ο Carouso. «Το ChatGPT κατέρρευσε εντελώς σε επίπεδο αρχαρίων».
To ChatGPT έχανε επανειλημμένα για 90 λεπτά και αρκετές φορές ζητούσε να ξεκινήσει ο αγώνας από την αρχή. Την ίδια στιγμή ο Carouso βοηθούσε το ChatGPT, αποτρέποντάς το να κάνει καταστροφικές κινήσεις, μπας και σωθεί η περηφάνια του. Τελικά η τεχνητή νοημοσύνη δέχθηκε την ήττα της.
Πώς αυτές οι δημοφιλείς εφαρμογές για γυναίκες στο κινητό μπορούν να τις θέσουν σε κινδύνους
Το πείραμα του Carouso δείχνει με τον καλύτερο τρόπο πως η τεχνητή νοημοσύνη δε τα πηγαίνει καλά στο να έχει κριτική σκέψη, στρατηγική και ικανότητες στην επίλυση προβλημάτων. Θα περίμενε κανείς πως έχοντας βουτήξει τα πάντα από το διαδίκτυο, θα μπορούσε να κερδίσει σε έναν αγώνα αρχάριων, όμως ακόμα και το πιο δυνατό του μοντέλο, το ChatGPT 4o δεν ήταν ικανό να κερδίσει ένα παιχνίδι που έτρεχε σε έναν υπολογιστή πριν 47 χρόνια.
Αρκετοί το αντιμετωπίζουν χιουμοριστικά, όμως το πείραμα δείχνει πως η τεχνητή νοημοσύνη είναι ακόμα αρκετά πίσω σε επίπεδο νόησης. Είναι σαν έναν μαθητή που παπαγαλίζει όσα διαβάζει, αλλά στην πράξη δε μπορεί να εφαρμόσει τίποτα και αντίστοιχες είναι πολλές φορές και οι απαντήσεις που δίνει.
Πρέπει να βρω που έχω το παλιό μου Atari 2600…
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.