Τα νέα αυτοκίνητα, ασχέτως μάρκας, είναι πιο ασφαλή από ποτέ. Αυτό λένε οι αριθμοί και οι στατιστικές και το “δεν τα κάνουν τα αυτοκίνητα όπως παλιά” δεν ισχύει, τουλάχιστον όχι σε θέματα ασφάλειας. Ποια είναι όμως η ασφαλέστερη θέση;

Πριν από 100 χρόνια υπήρχαν περίπου 18 θάνατοι με μηχανοκίνητα οχήματα, ανά 160 εκατομμύρια χιλιόμετρα που διανύονταν. Στα μέσα της δεκαετίας του 1960, την εποχή των Chevy Impalas και των Ford Mustangs, θα μπορούσατε να περιμένετε περίπου 5,5 στην ίδια απόσταση. Σήμερα, ο αριθμός είναι λίγο πάνω από έναν θάνατο ανά 160 εκατομμύρια χιλιόμετρα.

Αν και η βελτίωση είναι μεγάλη, όταν έχει να κάνει με τη ζωή μας ή την ζωή αυτών που αγαπάμε, πάντα μας ενδιαφέρουν οι περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης. Έτσι λοιπόν, το πίσω μεσαίο κάθισμα είναι η ασφαλέστερη θέση για τους περισσότερους επιβάτες, σύμφωνα με τον Lucas Waldenback, συνιδρυτής της Zutobi, μιας πλατφόρμας εκπαίδευσης οδηγών που επικεντρώνεται στην ασφάλεια των οδηγών και τη μείωση του κινδύνου.

Σύμφωνα με μελέτη, οι επιβάτες σε αυτό το κάθισμα έχουν περίπου 46% περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης όταν εμπλέκονται σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, σε σχέση με τους επιβάτες στα μπροστινά καθίσματα. Σε σύγκριση με τα πίσω καθίσματα, η διαφορά στις πιθανότητες επιβίωσης είναι στο 13% περισσότερες αν καθόμαστε στη μέση. Αυτό την κάνει την ασφαλέστερη θέση σε κάθε αυτοκίνητο.

Αυτό συμβαίνει λόγω του σχεδιασμού και αυτό που κάνει τα νεότερα αυτοκίνητα πιο ασφαλή είναι διάφορα χαρακτηριστικά όπως οι ζώνες παραμόρφωσης, δηλαδή τα σημεία του αυτοκινήτου που έχουν σχεδιαστεί να τσαλακώνονται σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, απορροφώντας με αυτό τον τρόπο μεγάλο μέρος της σύγκρουσης. Έτσι, μειώνει τις επιπτώσεις της σύγκρουσης στα σώματα των επιβατών και τις συγκεντρώνουν σε συγκεκριμένα σημεία του αμαξώματος.

ασφαλέστερη θέση

Το μεσαίο πίσω κάθισμα βρίσκεται, πολύ απλά, πιο μακριά από όλες αυτές τις ζώνες παραμόρφωσης – και ως εκ τούτου, πιο μακριά από οποιαδήποτε περιοχή που δέχεται το μεγαλύτερο μέρος της δύναμης της πρόσκρουσης. Αυτό σημαίνει πως βρίσκεται πιο μακριά από τις πίσω, της μετωπικές και τις πλευρικές συγκρούσεις, από οποιαδήποτε άλλη θέση. Για αυτό και σε αυτή τη θέση του αυτοκινήτου παρατηρείται σταθερά το χαμηλότερο ποσοστό σοβαρών τραυματισμών, όταν φυσικά χρησιμοποιούνται τα κατάλληλα συστήματα συγκράτησης, κοινώς οι ζώνες, σύμφωνα με τον Waldenback.

Ωστόσο , η τελευταία συμβουλή είναι κρίσιμη: δεν αρκεί απλώς να κάθεστε στη σωστή θέση, πρέπει να χρησιμοποιείτε όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως προβλέπεται. Σε μια  μελέτη του 2022 που περιελάμβανε επιβάτες χωρίς ασφάλειες – δηλαδή, χωρίς ζώνες ασφαλείας – οι άνθρωποι που κάθονταν πίσω ήταν στην πραγματικότητα πολύ πιο πιθανό να νοσηλευτούν και να υποστούν πιο σοβαρούς τραυματισμούς και υψηλότερα ποσοστά θνησιμότητας από εκείνους που κάθονταν μπροστά. Γιατί; Επειδή στα πίσω καθίσματα, οι άνθρωποι ήταν περίπου πέντε φορές πιο πιθανό να μην φορούν τις ζώνες ασφαλείας τους .

Σύμφωνα με τον Waldenback:

«Δεν υπάρχει «απόλυτα ασφαλής» θέση, μόνο ασφαλέστερες συνήθειες. Κάθε ταξίδι, σύντομο ή μεγάλο, αξίζει την ίδια εστίαση και προετοιμασία. Η ασφαλής οδήγηση ξεκινά με επίγνωση και συνέπεια, όχι με τύχη».

Και οι επιβάτες στις πίσω θέσεις πρέπει να φορούν ζώνη, τόσο για αυτούς, όσο και για τα άτομα που κάθονται στα μπροστινά καθίσματα. Σε περίπτωση σύγκρουσης, οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα από μια ταχύτητα 60χλμ/ώρα για παράδειγμα, σταματούν ακαριαία την κίνησή τους. Αυτό σημαίνει πως εκτοξεύονται με αυτή την ταχύτητα προς τα μπροστινά καθίσματα, που σημαίνει πως παίρνουν στον λαιμό τους και όσους κάθονται στα μπροστινά.

Δεν υπάρχει λοιπόν το “δε με βολεύει η ζώνη”, ούτε σηκώνει “μαγκιές” το θέμα. Πάνω από όλα σεβασμός στον εαυτό μας και τους υπόλοιπους επιβάτες. Προσοχή και σοβαρότητα.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.