Εδώ και πολύ καιρό γίνεται συζήτηση για το πόσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αντίκτυπο στο περιβάλλον, τόσο στην παραγωγή τους, όσο και στην χρήση τους. Την διαμάχη ανατροφοδοτούν οι δηλώσεις του Akio Toyoda, πρόεδρο της Toyota, που υποστηρίζει πως η κατάσταση δεν είναι αυτή που αναφέρουν οι εταιρείες παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Συγκεκριμένα δήλωσε:

«Όταν ο όρος ουδετερότητα άνθρακα έγινε δημοφιλής, είπαμε ως εταιρεία ότι ο εχθρός είναι ο άνθρακας. Πρέπει να επικεντρωθούμε σε αυτό που μπορούμε να κάνουμε άμεσα για να μειώσουμε το διοξείδιο του άνθρακα. Αυτή είναι η βάση της απόφασής μας. Δεν έχει αλλάξει και δεν πρόκειται να αλλάξει».

«Έχουμε πουλήσει περίπου 27 εκατομμύρια υβριδικά αυτοκίνητα. Αυτά τα υβριδικά είχαν τον ίδιο αντίκτυπο με 9 εκατομμύρια BEV στους δρόμους».

«Αλλά αν είχαμε κατασκευάσει 9 εκατομμύρια BEV στην Ιαπωνία, στην πραγματικότητα θα είχαν αυξηθεί οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, δεν θα είχαν μειωθεί. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Ιαπωνία στηρίζεται στους θερμοηλεκτρικούς σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας».

«Θα πρέπει να εξετάσουμε όλες τις επιλογές και να εργαστούμε προς όλες τις κατευθύνσεις. Ως εταιρεία, είμαστε πολύ συνεπείς όταν λέμε ότι καταπολεμούμε το διοξείδιο του άνθρακα».

Ο ίδιος έχει εκφράσει πολλές φορές την άποψη πως η λύση είναι να βρεθούν εναλλακτικά ήδη καυσίμων, όπως το υδρογόνο, που θα έχουν ελάχιστους ή μηδενικούς ρίπους, ενώ η παραγωγή τους δε θα είναι το ίδιο βλαβερή με αυτή που έχουν τα ηλεκτρικά οχήματα.

υβριδικά

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature ήρθε για να απαντήσει στους ισχυρισμούς του Toyoda, με επιστημονικά δεδομένα. Σύμφωνα με αυτή λοιπόν, τα ηλεκτροκίνητα έχουν χαμηλότερους ρίπους στο 95% του πλανήτη. Υπογραμμίζουν όμως πως η παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχει διπλάσιες εκπομπές ρίπων (11-14 τόνους CO2), σε σχέση με τα θερμικά και υβριδικά, όμως κατά τη διάρκεια της ζωής τους, αυτό αντισταθμίζεται.

Παράλληλα, μια έρευνα του Εθνικού Εργαστηρίου Argonne, αναφέρει πως τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ισορροπούν την παραγωγή άνθρακα της παραγωγής τους, μετά από 31.000-45.000 χιλιόμετρα. Τα στοιχεία των μελετών αναφέρουν πως την ίδια τάση έχουμε και σε περιοχές με όχι και τόσο καθαρή ενέργεια, κοινώς σε περιοχές που καίνε γαιάνθρακες για να παράγουν ρεύμα.

Κατάλογος απαγορευμένων ιστοσελίδων στην Ελλάδα (blacklist)

Ταυτόχρονα, οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές μπαταριών για οχήματα στον κόσμο, η CATL και η BYD, έχουν ξεκινήσει ήδη τη δημιουργία μπαταριών χωρίς κοβάλτιο και νικέλιο, κάτι που μειώνει δραματικά τις εκπομπές ρίπων κατά τη δημιουργία τους.

Βέβαια, θα πρέπει να πούμε πως τα 45.000 χιλιόμετρα δεν είναι λίγα για να φτάσει ένα όχημα να εξισορροπήσει του ρίπους του και αρκετός κόσμος αλλάζει το αυτοκίνητο πριν συμπληρώσει αυτά τα χιλιόμετρα. Ο βασικός παράγοντας για να είναι “καθαρά” τα ηλεκτρικά οχήματα, έχει να κάνει με τις πηγές ενέργειας της κάθε χώρας.

Παράλληλα, η μελέτη βασίστηκε στο ότι πολλοί κάτοχοι υβριδικών δεν φορτίζουν τα οχήματά τους, για να έχουν αυτονομία με μπαταρία. Αυτό είναι αρκετά περίεργη δήλωση, καθώς το όχημα φορτίζει μόνο του όσο κινείται στο δρόμο, ενώ έχει και λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, οπότε πρακτικά δε μένουν από ενέργεια όταν είναι σε μικτή χρήση. Παράλληλα, θα ήταν ανόητο να πληρώσει κάποιος αρκετά χρήματα παραπάνω για να αγοράσει την υβριδική έκδοση ενός οχήματος και στη συνέχεια να μη το φορτίζει ποτέ. Η μελέτη θα πρέπει να αξιολογηθεί από ομότιμους για να θεωρηθεί σωστή και αυτό είναι κάτι που θα δούμε στο μέλλον.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.