Οι περισσότεροι έχουν επικεντρωθεί στο μεγάλο redesign του Chrome και αγνοούν ότι η Google πρόσθεσε στον browser μια νέα αμφιλεγόμενη διαφημιστική πλατφόρμα που ονομάζεται “Privacy Sandbox”. Αυτή η πλατφόρμα καταγράφει τις ιστοσελίδες που επισκέπτεστε και δημιουργεί μια λίστα θεμάτων διαφήμισης που θα μοιράζεται με ιστοσελίδες μετά από αίτημά τους. Αρχικά αναφερόταν ως “FLoC” και αργότερα ως “Topics API”, ενώ αντιμετώπισε ευρεία αντίδραση από χρήστες και υποστηρικτές του απορρήτου. Ωστόσο, ο κολοσσός της αναζήτησης, ως μία από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες στον κόσμο, το εισάγει στις τελικές εκδόσεις που απευθύνονται στους χρήστες.
Η Google φαίνεται να γνωρίζει τον πιθανό αντίκτυπο, καθώς η ανακοίνωση για την εκκίνηση της διαφημιστικής πλατφόρμας ήταν κάπως διακριτική, κρυμμένη στη σελίδα privacysandbox.com. Η πλατφόρμα είναι τώρα ευρέως διαθέσιμη, πράγμα που σημαίνει ότι διατίθεται στους περισσότερους χρήστες του Chrome. Όταν οι χρήστες ανοίγουν τον browser, πιθανότατα θα συναντήσουν ένα ενημερωτικό pop-up, που τους ενημερώνει ότι έχει ενεργοποιηθεί μια λειτουργία “απορρήτου διαφημίσεων”. Η Google παρουσιάζει αυτήν τη βασισμένη στον περιηγητή πλατφόρμα διαφήμισης ως ένα βήμα προς ένα πιο ιδιωτικό διαδίκτυο, αν και πολλοί βρίσκουν αυτήν τη δήλωση παράδοξη.
Το επιχείρημα υπέρ αυτής της πλατφόρμας είναι ότι στο μέλλον, η Google σχεδιάζει να απενεργοποιήσει τα cookies παρακολούθησης τρίτων στον Chrome και αυτή η διαφημιστική πλατφόρμα, παρά τους περιορισμούς της, θεωρείται καλύτερη από τα μη περιορισμένα cookies παρακολούθησης τρίτων. Ωστόσο, αξίζει να σημειώσουμε ότι τα cookies παρακολούθησης τρίτων επηρεάζουν κυρίως τους χρήστες του browser της Google, καθώς η Apple και η Mozilla τα έχουν ήδη αποκλείσει στα δικά τους προγράμματα περιήγησης.
Η έναρξη αυτής της πρωτοβουλίας προήλθε από την κίνηση της Apple να αποκλείσει τα cookies παρακολούθησης τρίτων στο Safari το 2020, επηρεάζοντας τα κέρδη της Google από τις διαφημίσεις. Η Google εισάγει αυτές τις εναλλακτικές λύσεις για να προστατεύσει τη διαφημιστική της επιχείρηση. Το Federated Learning of Cohorts (FLoC) και το Topics API είναι μέρος της στρατηγικής της εταιρεία για την παρουσίαση ενός “εναλλακτικού” συστήματος παρακολούθησης. Κριτικοί, συμπεριλαμβανομένου του Electronic Frontier Foundation, θεωρούν ότι θα πρέπει να στοχεύσουμε σε έναν κόσμο χωρίς τα προβλήματα που σχετίζονται με τις στοχευμένες διαφημίσεις αντί να δημιουργούμε νέες μεθόδους παρακολούθησης.
Ο Google Chrome προσφέρει εργαλεία για τη διαχείριση αυτής της λειτουργίας. Οι χρήστες μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτές τις ρυθμίσεις πηγαίνοντας στo “Απόρρητο και Ασφάλεια > Διαφήμιση απορρήτου” ή εισάγοντας “chrome://settings/adPrivacy” στη γραμμή διευθύνσεων. Εκεί, οι χρήστες μπορούν να απενεργοποιήσουν τη διαφημιστική πλατφόρμα με μερικά κλικ. Αν την αφήσουν ενεργοποιημένη, ο Chrome θα δημιουργήσει μια λίστα θεμάτων διαφήμισης που πιστεύει ότι τους ενδιαφέρουν και θα τη μοιραστεί με τους διαφημιστές όταν οι χρήστες επισκέπτονται μια ιστοσελίδα.
Η Google έχει ανακοινώσει τα σχέδια της να αποκλείσει τα cookies παρακολούθησης τρίτων στο δεύτερο εξάμηνο του 2024, πιθανώς μετά από εξασφάλιση ότι το “Privacy Sandbox” θα διατηρήσει τα κέρδη της στα επιθυμητά επίπεδα. Παρόλο που πολλοί χρήστες μπορεί να μην ήθελαν ένα σύστημα παρακολούθησης και διαφήμισης ενσωματωμένο στον περιηγητή τους, η νέα προσθήκη της Google στον Chrome καθιστά απίθανη μια μαζική μετάβαση σε εναλλακτικούς browser, όπως ο Firefox.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.