Αυτό που απασχολεί τις τεχνολογικές κοινότητες είναι το metaverse. Τι είναι αυτό; Κάτι που θα μετατρέψει τον κόσμο όπως τον ξέρουμε σε ψηφιακό αντίγραφο όπου θα κάνουμε τα πάντα – ή σχεδόν τα πάντα. Στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Mark Zuckerberg, έκανε μια τεράστια ανακοίνωση, άλλαξε το όνομα της εταιρείας του σε “Meta”.

Παίζει να μην ξέρεις τι λέω. Υπήρχαν δύο Facebook, το social media και η μητρική εταιρεία, αλλά πολλοί δεν είχαν ιδέα και αυτό κάνει κακό στα σχέδια για το metaverse. Γι’ αυτό, η μητρική εταιρεία έγινε Meta και εξακολουθούσε να περιλαμβάνει το Facebook, το Whatsapp, το Instagram, και το Oculus.

Ο Mark Zuckerberg πιστεύει τόσο πολύ στην έννοια του metaverse που στοιχηματίζει την εταιρεία σε αυτό και η κίνηση αυτή είχε ήδη σημαντικές επιπτώσεις. Στους μήνες που πέρασαν, η διαφημιστική εκστρατεία για το “μετασύμπαν” και τις συνέπειές του — NFTs, τεχνολογία blockchain, κρυπτονομίσματα, και άλλες λεγόμενες έννοιες “Web3” — έχει εκτοξευθεί στα ύψη.

Φυσικά τον πρώτο λόγο έχουν οι αναλυτές, που μιλούν για τα πάντα πριν από όλους. Το metaverse έχει τη δυνατότητα να διαταράξει σχεδόν τα πάντα στην ανθρώπινη ζωή, ανέφεραν στο σημείωμα του Δεκεμβρίου οι αναλυτές της Jefferies, με επικεφαλής τον στρατηγικό αναλυτή μετοχών Simon Powell. Η Bloomberg Intelligence περιέγραψε το “μετασύμπαν” ως μια «ευκαιρία αγοράς 800 δισεκατομμυρίων δολαρίων».

Η συνέχεια ανήκει στους πραγματικά μεγάλους εκδότες βιντεοπαιχνιδιών που διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο. Μεγάλες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Ubisoft του “Assassin’s Creed” και της Square Enix του “Final Fantasy”, ανακοίνωσαν νέες πρωτοβουλίες Web3 – Η πρώτη εισήγαγε NFTs και ένα crypto-based σύστημα πληρωμών, ενώ η δεύτερη ανακήρυξε το 2021 ως “έτος μετατροπής” και ανακοίνωσε μια μεγάλη ώθηση στον αναδυόμενο τομέα το 2022.

Τι κοινό έχουν όλοι αυτοί; Όλοι ακολουθούσαν το παράδειγμα του Mark Zuckerberg, που έχει επανειλημμένα ισχυριστεί ότι το metaverse είναι ο διάδοχος του τρέχοντος διαδικτύου και θέλει να βεβαιωθεί ότι η Meta είναι σημαντικός παίκτης σε ό,τι ακολουθήσει. Στο βίντεο του Οκτωβρίου, με την παρουσίαση της Meta, ο Zuckerberg έδειξε επίσης πώς μπορεί να μοιάζει το μελλοντικό metaverse και πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει.

Το βίντεο απεικόνιζε έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι πηδούν μέσα και έξω από έναν τρισδιάστατο εικονικό χώρο, όπως αυτοί στο “The Matrix” και το “Ready Player One”. Ο ψηφιακός χώρος δημιουργήθηκε από «έναν δημιουργό που γνώρισα στο Λος Άντζελες», λέει στον Mark ένα από τα avatar. Κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της συνομιλίας, το avatar του Zuckerberg ανοίγει μια ψηφιακή, 2D συνομιλία μέσω βίντεο για να συνδεθεί με έναν φίλο που υποτίθεται ότι θα συμμετείχε.

Πρόκειται για άτομο που είναι έξω στον πραγματικό κόσμο και δεν μπορεί να συμμετάσχει, αλλά ήθελε να επιδείξει ένα κομμάτι της AR τέχνης που έχει δει στην πραγματική ζωή. Το όλο πράγμα φαίνεται ότι θα μπορούσε να έχει συμβεί είτε μέσω FaceTime, είτε μέσω Zoom, είτε με οποιασδήποτε εφαρμογή ή τεχνολογία που ήδη χρησιμοποιούμε.

Μερικά avatar φαίνονται ρεαλιστικά και ταιριάζουν με το άτομο που αντιπροσωπεύουν, ενώ άλλα έχουν γενικότερη μορφή, όπως αυτή ενός μεγάλου ρομπότ. Αντί να συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι, ουσιαστικά όλοι κάνουν παρέα σε ένα τρισδιάστατο chat room — κάτι που μοιάζει πολύ με το “Second Life”, αλλά με τα avatar να εκπροσωπούν πραγματικά άτομα και όχι τους φανταστικούς εικονικούς χαρακτήρες τους.

Στο demo που είδαμε δεν είναι σαφές πώς κάποιος συνδέεται με τον χώρο ή αλληλεπιδρά με αυτόν, αλλά φαίνεται ότι μπορεί να το κάνει με VR headsets – ένα κρίσιμο στοιχείο του οράματος του Zuckerberg, αφού αποτελούν μέρος μιας εκ των επιχειρήσεων του, καθώς η Meta έχει τα δημοφιλή Oculus Quest (Meta Quest) VR headsets.

Το metaverse λοιπόν είναι κατά μία έννοια το όραμα ενός μελλοντικού κόσμου που παίρνει πολλές μακροχρόνιες έννοιες, όπως τους κοινόχρηστους διαδικτυακούς κόσμους και τα ψηφιακά avatar, και τις συνδυάζει με πρόσφατα αναδυόμενες τάσεις, όπως τα NFTs και η ψηφιακή υποστήριξη δημιουργών. Κατά μια άλλη έννοια, είναι ένα όραμα που παίρνει την υπάρχουσα πραγματικότητα – όπου μπορείτε ήδη να κάνετε παρέα σε δισδιάστατες ή τρισδιάστατες εικονικές αίθουσες συνομιλίας με φίλους που χρησιμοποιούν ή δεν χρησιμοποιούν ακουστικά VR – και δίνει περισσότερες ευκαιρίες για δημιουργία εσόδων σε μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες.

Κάποιος θα πουλήσει το υλικό που επιτρέπει την πρόσβαση σε αυτό το ψηφιακό μέλλον και κάποιος άλλος θα δημιουργήσει το λογισμικό που το εκλαϊκεύει. Φυσικά, ο Mark Zuckerberg ξεκαθαρίζει ότι θέλει η Meta να είναι ηγέτης και στα δύο μέτωπα, γι’ αυτό άλλωστε κάνει βήματα προς όλες τις κατευθύνσεις του metaverse. Δεν αποτελεί έκπληξη, λοιπόν, ότι ο πυρετός του χρυσού ξεκινά από επενδυτές και εταιρείες στον κόσμο της τεχνολογίας. Το βίντεο της Meta και ο Zuckerberg ξεκαθαρίζουν ότι το “μετασύμπαν” είναι η επόμενη χήνα με τα χρυσά αυγά, αρκεί όπως θέλει ένα να έχει το απαραίτητο budget.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.