Η Yangwang είναι η premium εταιρεία της BYD και πρόσφατα κατοχύρωσε με πατέντα μια νέα τεχνολογία για το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο U9. To Yangwang U9 έφτασε πλέον τους 3.000 ίππους, πράγμα που αφήνει με το στόμα ανοιχτό τους ανταγωνιστές του. Μάλιστα, ο επικεφαλής της Bugatti και Mate Rimac, αμφιβάλει για αυτές τις επιδόσεις. Σύμφωνα με δηλώσεις του, ένα νούμερό σαν αυτό είναι απίθανο να λειτουργήσει στην πράξη.
Πρόκειται για το άτομο που μας έφερε το hypercar Rimac Nevera, το όχημα που διέλυσε μια σειρά από παγκόσμια ρεκόρ. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι ηλεκτροκινητήρες του Yangwang U9 μπορούν να φτάσουν σε αυτή την ισχύ, όμως το πρόβλημα είναι η μπαταρία. Σύμφωνα με τον ίδιο, η μπαταρία λιθίου-φωσφορικού σιδήρου (LFP) των 80kWh, δεν είναι ικανή να δώσει την απαιτούμενη ενέργεια για τους 3.000 ίππους, ούτε για 1 δευτερόλεπτο.
Υποστηρίζει πως πολλές κινεζικές εταιρίες έχουν δοκιμάσει μπαταρίες LFP, όμως καμία δεν κατάφερε να τις κάνει να δουλέψουν με 4 ηλεκτροκινητήρες των 755 ίππων, με σταθερή ισχύ. Βέβαια, υπάρχει και το πρόβλημα των ελαστικών, που δύσκολα θα αντέξουν τόση πολλή δύναμη. Αν κρίνουμε από τα ελαστικά μιας Bugatti Veyron, τα ελαστικά αντέχουν μόλις 12 λεπτά όταν το όχημα πηγαίνει με πάνω από 400 χιλιόμετρα την ώρα και δεν πρόκειται για απλά ελαστικά, αφού κοστίζουν 20.000 ευρώ το ζευγάρι.
Η BYD όμως δεν το άφησε να περάσει έτσι, και στις 8 Αυγούστου έβαλε στο Yangwang U9 στην πίστα δοκιμών ATP Automotive Testing Papenburg, στη Βόρεια Γερμανία. Είναι μια διάσημη πίστα, στημένη για να μπορούν αν οχήματα να φτάσουν την τελική τους ταχύτητα, με μεγάλες στροφές, που έχουν κλήση στο οδόστρωμα για να αυξάνεται η τριβή με το έδαφος.
Το προηγούμενο ρεκόρ κατείχε το Rimac Nevera, με 431.62 χιλιόμετρα την ώρα, όμως η BYD όχι απλά το ξεπέρασε, αλλά διέλυσε το ρεκόρ με μεγάλη διαφορά. Το Yangwang U9 έφτασε την ταχύτητα των 472.41 χιλιομέτρων την ώρα, πάνω από 50χλμ/ώρα πιο γρήγορο από το Nevera.
Το Yangwang U9 είναι απλά ένα κτήνος επιδόσεων, με 2.960 ίππους! Αυτό σημαίνει πως η αναλογία ιπποδύναμης-βάρους, φτάνει τους 1.341 ίππους ανά τόνο. Τι σημαίνει αυτό; Σκεφτείτε ένα αυτοκίνητο με το βάρος ενός Fiat Punto, του παλιού και παραδοσιακού, με 1.350 ίππους.
Η μπαταρία του Yangwang U9 έχει την τεχνολογία Blade Battery της BYD, για μέγιστη απόδοση. Πρόκειται για μια μπαταρία σχεδιασμένη για να ψύχεται επαρκώς. Την ίδια στιγμή παρέχει αρκετή ενέργεια για να αποδώσει το αυτοκίνητο αυτή την ισχύ! Μάλιστα, η εν λόγω μπαταρία φορτίζει από το 30% στο 80% σε μόλις 30 λεπτά.
Το Voyager 1 κλείνει τα 48 και η NASA το γιορτάζει με αρχειακό υλικό του μεγάλου Carl Sagan
Για να βελτιώσει την απόδοση και την ανθεκτικότητα των ελαστικών σε ακραίες συνθήκες οδήγησης, η YANGWANG, βασιζόμενη σε δεδομένα που συλλέχθηκαν κατά τη διάρκεια εκτεταμένων δοκιμών και επιτευγμάτων στη Γερμανία το 2024, συνεργάστηκε με την Giti Tire για την ανάπτυξη ενός ημι-σλικ ελαστικού για πίστες. Αυτό το ελαστικό υψηλών επιδόσεων διαθέτει βελτιστοποιημένα υλικά σύνθεσης και εξατομικευμένο σχεδιασμό πέλματος, ενώ μια καινοτόμος επεξεργασία ρήξεων στη διεπαφή τροχού-ζάντας, σε συνδυασμό με λιπαντικό υψηλού ιξώδους, ελαχιστοποιεί τη σχετική ολίσθηση μεταξύ του ελαστικού και της ζάντας κατά τη διάρκεια έντονης επιτάχυνσης ή φρεναρίσματος. Αυτό μειώνει την απώλεια ροπής και τη φθορά του ελαστικού, βελτιώνοντας παράλληλα την προβλεψιμότητα και τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια δυναμικών ελιγμών.
Το ρεκόρ σημειώθηκε από τον Γερμανό επαγγελματία οδηγό Marc Basseng, ο οποίος βρισκόταν πίσω από το τιμόνι για το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτρικού οχήματος το 2024. Αφού ολοκλήρωσε τη δοκιμή υψηλής ταχύτητας για το YANGWANG U9, είπε:
«Πέρυσι, νόμιζα ότι είχα φτάσει στην κορύφωση. Δεν περίμενα ποτέ να σπάσω το δικό μου ρεκόρ τόσο σύντομα — αλλά να που είμαστε, στην ίδια πίστα, με νέες τεχνολογίες που το έχουν καταστήσει δυνατό».
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.