Με την τεχνητή νοημοσύνη να έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, οι κλήσεις εξαπάτησης έχουν σημειώσει μεγάλη άνοδο. Οι κυβερνοεγκληματίες μπορούν να αντιγράψουν φωνές και να προσποιηθούν υπαλλήλους τραπεζών, βάζοντας το κοινό να προβεί σε μεταφορές χρημάτων μέσω ebanking ή ακόμα και μέσω ΑΤΜ για τους μεγαλύτερους σε ηλικία. Το κινητό μπορεί να εμφανίσει το όνομα της τράπεζας όταν μας καλούν, όμως πολλές φορές η αλήθεια απέχει πολύ. Σε αυτό προσπαθεί να μας ενημερώσει η τράπεζα Πειραιώς, σε ειδοποιηση που έστειλε στους πελάτες της, ώστε να τους κρατήσει ασφαλείς.

Όπως σας έχουμε πει πολλές φορές, πάντα επιβεβαιώστε πως το άτομο που μιλάτε είναι πραγματικό και πως δεν προσποιείται. Αν δέχεστε κλήση από τράπεζα, κλείστε το τηλέφωνο και καλέστε εσείς πίσω την τράπεζα, στο τηλέφωνο εξυπηρέτησης πελατών που θα βρείτε στη σελίδα της. Αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το λογαριασμό σας, θα σας το πει ο υπάλληλος της τράπεζας. Αν σας καλεί κάποιος με προφασιζόμενος πως είναι γνωστός σας και ζητάει λεφτά, κάντε ερωτήσεις που μόνο αυτό και εσείς ξέρετε την απάντηση, όσο και αν φωνάζει πως είναι επείγουσα κατάσταση.

Η Τράπεζα Πειραιώς, μας έστειλε μήνυμα για να μας προειδοποιήσει για αυτού του είδους επιθέσεις και το παραθέτουμε αυτούσιο παρακάτω:

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι το τελευταίο διάστημα παρατηρούνται αυξημένες απόπειρες εξαπάτησης μέσω της μεθόδου spoofing. Συγκεκριμένα, επιτήδειοι καλούν πολίτες προσποιούμενοι ότι είναι υπάλληλοι της Τράπεζας, επικαλούμενοι λόγους ασφαλείας και ζητώντας επείγουσα μεταφορά χρημάτων σε άγνωστο λογαριασμό, μέσω ΑΤΜ ή ηλεκτρονικής τραπεζικής (έμβασμα/μεταφορά). Η αναγνώριση κλήσης του παρόχου τηλεπικοινωνιών εμφανίζει τον τηλεφωνικό αριθμό τραπεζικού καταστήματος, διοικητικής υπηρεσίας ή ακόμα και ΑΤΜ. Επισημαίνουμε ότι κανένας υπάλληλος της Τράπεζας δεν θα σας ζητήσει ποτέ να προβείτε σε μεταφορά χρημάτων, ανάληψη ή έμβασμα για λόγους ασφαλείας.

Εκβιάζουν με αυτό το ψεύτικο μήνυμα που λαμβάνεις – Μην πέσεις στη παγίδα (screenshot)

Για τη δική σας ασφάλεια:

  • Μην αποκαλύπτετε ποτέ ευαίσθητα τραπεζικά δεδομένα.
  • Μην αποστέλλετε χρήματα σε «ασφαλείς» λογαριασμούς τρίτων.
  • Μην μεταβαίνετε σε ATM για να προβείτε σε ενέργειες που σας ζητούνται με πρόσχημα την «προστασία» του λογαριασμού σας.
  • Η τράπεζα δεν θα σας ζητήσει ποτέ κωδικούς ή στοιχεία πρόσβασης ακόμη και κατά τη διάρκεια επιβεβαίωσης συναλλαγών.
  • Τερματίστε την κλήση και επικοινωνήστε εσείς με την Τράπεζα, καλώντας στον επίσημο αριθμό.

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας, στην ενότητα Ασφάλεια Ηλεκτρονικών Συναλλαγών. Είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε υποστήριξη χρειαστείτε.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.