Μας ακούει το smartphone μας; Αυτή είναι η απορία που λαμβάνω συχνά, αναφέρει ο ερευνητής ασφαλείας Jake Moore. O ίδιος παραχώρησε μια εκτενή συνέντευξη στο phonearena.com στην οποία προσπαθεί να απαντήσει στο θεμελιώδες ερώτημα που μας απασχολεί πολλούς. Ακούει το smartphone τι λέμε; Πως το Facebook προβάλλει άμεσα διαφημίσεις για αυτά που έχουμε σχολιάσει προφορικά, όπως για παράδειγμα μια ξυριστική μηχανή;

Ο Jake είναι ερευνητής της ESET με πάνω από μια δεκαετία εμπειρίας σε τομείς όπως διαδικτυακές απάτες. Ο ίδιος επισημαίνει ότι το Facebook, η Meta, το Instagram δεν επιτρέπεται νομικά να ακούσουν τις συνομιλίες μας. Δεν έχουν τη δυνατότητα να ακούσουν και δεν έχω δει καμιά επιστημονική απόδειξη ότι ακούνε τις συνομιλίες μας.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι τα τηλέφωνα στη πραγματικότητα έχουν τη δυνατότητα να ακούσουν ό,τι λέμε. Κάπως έτσι λειτουργούν οι ψηφιακές βοηθοί αν τους δοθεί η σχετική άδεια εκ μέρους του χρήστη. Κάπως έτσι ακούνε τα Hey Siri και Okay Google.

Αυτό που τα τηλέφωνα δεν επιτρέπεται να κάνουν είναι να ακούνε ενεργά και κρυφά οτιδήποτε λέμε. Δεν μπορούν να ακούσουν τόσες μακροσκελείς συζητήσεις για να παρέχουν προσωποποιημένες διαφημίσεις. Αλλά ακόμη και χωρίς αυτή τη δυνατότητα, τα Facebook και η Google γνωρίζουν ήδη πολλά για εμάς. Γνωρίζουν την ηλικία μας, το φύλο μας, που μένουμε, ποια μέρη επισκεπτόμαστε, τι αναζητάμε, τι περιεχόμενο βλέπουμε, ποιες μάρκες αγοράζουμε και ποια θέματα παρακολουθούμε.

Παράλληλα, οι τεχνολογικοί αυτοί κολοσσοί μπορούν επίσης να κάνουν συνδέσεις μεταξύ δεδομένων για να κατανοήσουν για το ενδιαφέρεσαι. Όλο το επιχειρηματικό τους μοντέλο βασίζεται σε αυτό.

Έρευνες παράλληλα έχουν δείξει ότι ο κόσμος λέει εκατοντάδες λέξεις κάθε ημέρα, μεταξύ αυτών και keywords τα οποία θα μπορούσαν να συνδεθούν με μια υπηρεσία προϊόν ή επιχείρηση που διαφημίζεται online. Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των διαφημίσεων που βλέπουμε, εκατοντάδες και εύκολα ο άνθρωπος υποψιάζεται το χειρότερο.

Ωστόσο, ο κόσμος δεν δίνει σημασία στο πλήθος των διαφημίσεων που βλέπει και οι οποίες δεν είναι σχετικές με τα ενδιαφέροντά του. Αντίθετα, θα κολλήσει και θα υποψιαστεί εκείνες με τα προϊόντα που βλέπει για τα οποία είχε μιλήσει προηγουμένως.

Είναι κάπως σαν να έχεις πάρει καινούριο αυτοκίνητο και ως δια μαγείας νομίζεις πως όλος ο κόσμος οδηγεί το ίδιο αυτοκίνητο με εσένα. Αυξήθηκαν τόσο πολύ οι πωλήσεις αυτού του αυτοκίνητου μέσα σε μια μέρα; Εννοείται πως όχι. Απλά τώρα ξεκινάς να προσέχεις αυτή τη μάρκα και αυτό το μοντέλο αυτοκινήτου. Ο εγκέφαλός μας παίζει διάφορα παιχνίδια, που δεν τα αντιλαμβανόμαστε αν δεν δώσουμε προσοχή.

Τέλος, κάποιες φορές είναι απλά σύμπτωση. Η Google και η Meta γνωρίζουν πολλά περισσότερα από ό,τι νομίζουμε για εμάς. Ίσως να μην σας ικανοποιεί η εξήγηση, ωστόσο μέχρι να υπάρξουν αποδείξεις περί αυτού, η πιθανότητα είναι ότι το smartphone μας δεν ακούει τι λέμε. Το τονίζουμε, η πιθανότητα.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.