Ο Sam Altman δήλωσε και επίσημα πως η OpenAI, η εταιρεία πίσω από το ChatGPT αναμένει δυνατές αναταράξεις τους επόμενους μήνες, σε ένα εσωτερικό υπόμνημα. Σε ένα άλλο εσωτερικό υπόμνημα που διέρρευσε, βλέπουμε πως η εταιρεία μπαίνει σε κόκκινο συναγερμό, για την βελτίωση του ChatGPT, που είναι και το βασικό προϊόν της εταιρείας. Πρόσφατα η εταιρεία ήταν ηγέτιδα στην τεχνητή νοημοσύνη, με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στον κλάδο, όμως τώρα τρέχει να προλάβει τον ανταγωνισμό από την Google και την Anthropic, όπως επίσης και την xAI. Το περίεργο είναι πως πριν από έξι μήνες ο ίδιος ο Altman δήλωνε πως η τεχνητή νοημοσύνη της εταιρείας έχει εκτοξευθεί και πλέον η ανθρωπότητα είναι έτοιμη για την οικοδόμηση της ψηφιακής νοημοσύνης. Τώρα όμως τα πάντα αλλάζουν.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η Google. Σύμφωνα με το υπόμνημα, οι δηλώσει ήρθαν σαν απάντηση στο Gemini 3 που μόλις ανακοινώθηκε. Το νέο μοντέλο της Google ξεπερνάει τα νεότερα μοντέλα της OpenAI σε μια σειρά από σημαντικά benchmarks, ενώ διαθέτει καλύτερη γεννήτρια εικόνων. Ειδικά το τελευταίο, έχει αυξήσει δραματικά τους χρήστες του Gemini, που πλέον έχει πάνω από 650 εκατομμύρια χρήστες. Βέβαια θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με αυτά τα νούμερα, καθώς σε αυτά περιλαμβάνονται και οι χρήστες άλλων υπηρεσιών που ενσωματώνουν το Gemini.

Τώρα, η Google έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για τη δημιουργία του δικούς της chip τεχνητής νοημοσύνης και φαίνεται πως τα πηγαίνει καλά. Όλα αυτά δείχνουν πως η OpenAI χάνει την κούρσα της τεχνητής νοημοσύνης στα τέλη του 2025. Το βασικό προϊόν της OpenAI είχε στην πραγματικότητα μια πληθώρα χρηστών, σε αντίθεση με οποιονδήποτε από τους ανταγωνιστές της, και τα μοντέλα της φαινόταν να είναι μια γενιά μπροστά από όλα τα άλλα. Τώρα, δεν ισχύει τίποτα από αυτά τα δύο, ενώ ταυτόχρονα η Google αρχίζει να αποκτά κέρδη από αυτό. Βέβαια και εδώ θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί, αφού η Google δίνει και το Gemini με τις συνδρομές Google One για αποθηκευτικό χώρο, χωρίς να σημαίνει πως ο χρήστης παίρνει το πακέτο για το Gemini και όχι για τον αποθηκευτικό χώρο, όπως έκανε τόσο καιρό.

OpenAI
Έτσι ξέρω και εγώ να γράφω πωλήσεις στην τεχνητή νοημοσύνη

Όλα αυτά όμως έχουν κάνει τους αναλυτές να προβλέπουν μια πτώση στη χρήση του ChatGPT. Όταν και αν γίνει αυτό όμως, τότε θα δούμε και την κατάρρευση της OpenAI, καθώς θα πρέπει σύντομα να βγάλει κέρδος από την τεχνητή νοημοσύνη. Στην παρούσα φάση, η OpenAI φαντάζει σα μια τεράστια φούσκα που όταν σκάσει θα έχει τεράστιες συνέπειες στον κλάδο, αλλά και τους επενδυτές.

Το πρόβλημα όμως της OpenAI δεν είναι μόνο η Google. Ταυτόχρονα, η xAI και η Anthropic έχουν τεράστια βελτίωση στις τεχνολογίες τους, με τα μοντέλα τους να φαίνονται πολύ δυνατά. Την ίδια στιγμή και τα μοντέλα από την Κίνα έχουν γίνει πολύ πιο αποδοτικά και τρομερά ισχυρά, τα οποία μάλιστα είναι και ανοιχτού κώδικα, που σημαίνει οποιοσδήποτε μπορεί να τα πάρε και να τα στήσει σε δικούς τους servers, όπως επίσης και να τα εκπαιδεύσει με το περιεχόμενο που θέλει ο ίδιος. Αυτή την εβδομάδα, η κινεζική νεοσύστατη εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης DeepSeek, της οποίας το ασυνήθιστα αποτελεσματικό μοντέλο έστειλε για λίγο τις αμερικανικές αγορές στο χάος στις αρχές του έτους, κυκλοφόρησε μια ενημέρωση που λέει ότι είναι ανταγωνιστική με τα τελευταία από την Google και το OpenAI, παρά την εκπαίδευση σε πολύ λιγότερο ικανό υλικό. Παρόμοιους ισχυρισμούς έχει κάνει και η Moonshot, μια εντελώς νέα κινέζικη εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης. Στην περίπτωση της Moonshot μάλιστα, οι ισχυρισμοί της εταιρείας έχουν επιβεβαιωθεί από ανεξάρτητους φορείς.

Όλα αυτά έρχονται εν μέσω ανησυχιών πως η τεχνητή νοημοσύνη είναι τελικά μια φούσκα όπως ήταν το dotcom στις αρχές του 2000. Αν η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου κινδυνεύει να γίνει μια ακόμα εταιρεία, αυτό θα φέρει σεισμό στον κλάδο της τεχνητής νοημοσύνης. Την ίδια στιγμή η Google ενσωματώνει το Gemini παντού στις υπηρεσίες της και στο Android, γράφοντας με αυτό τον τρόπο νέους χρήστες, χωρίς όμως να είναι μια ηθελημένη επιλογή από μια μεγάλη μερίδα αυτών.

Ο πρώτος πάροχος κινητής παγκοσμίως που ζητά μόνο ταχυδρομικό κώδικα!

Αυτή τη στιγμή η OpenAI καίει περίπου 12 δισεκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο, χωρίς να έχει έσοδα. Η Google έχει μια διαφορετική βασική επιχείρηση, που της αποφέρει τεράστια έσοδα. Με αυτά τα έσοδα μπορεί να συντηρεί το Gemini. Η OpenAI όμως δεν έχει αυτή την πολυτέλεια. Αυτή τη στιγμή με κατώτερο προϊόν και χωρίς να έχει βρει τρόπο να βγάλει κέρδος, η κατάσταση είναι αρκετά δύσκολη για την εταιρεία. Βέβαια αυτό δείχνει και κάτι άλλο πολύ βασικό. Όσο και αν οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνη προσπαθούν να μας πείσουν πως το κοινό τις έχει αγκαλιάσει, στο τέλος της ημέρας, μια πολύ μικρή μερίδα αυτού του κοινού πληρώνει για να έχει μια συνδρομή σε κάποια από αυτές τις εταιρείες, αποκλειστικά για την τεχνητή νοημοσύνη. Όπως είπαμε και πριν, είναι διαφορετικό το να πληρώνεις 10 ευρώ για 5TB αποθηκευτικό χώρο στο Google One που έρχεται με το Gemini Plus και άλλο το να σκάσει 10-20-30-200 ευρώ το μήνα, απλά και μόνο για να έχεις πρόσβαση στο πλήρες μοντέλο της εταιρείας. Μάλιστα, οι περισσότερες εταιρείες που επένδυσαν στην τεχνητή νοημοσύνη, βλέπουν τώρα που δεν βελτίωσε την κατάσταση και δε μεταφράστηκε σε μεγαλύτερο κέρδος για αυτές.

Με την OpenAI να έχει συνδέσει το όνομά της με την τεχνητή νοημοσύνη για πολλές από τις εταιρείες που έκαναν το βήμα και στράφηκαν στην τεχνητή νοημοσύνη για τις εταιρικές τους διαδικασίες, μια κατάρρευση της OpenAI δε θα βλάψει μόνο την ίδια, αλλά θα κλονίσει και την πίστη του κοινού στην τεχνητή νοημοσύνη.

Εμείς το έχουμε πει δεκάδες φορές από την πρώτη εμφάνιση της τεχνητής νοημοσύνης. Είναι ένα προϊόν που απέχει πολύ από το να είναι αξιόπιστο. Ταυτόχρονα μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο για την επιστήμη, όταν εκπαιδεύεται με συγκεκριμένα δεδομένα, όμως για το ευρύ κοινό δεν έχει ιδιαίτερη αξία. Είναι πάρα πολλές οι φορές που δημιουργεί μεγαλύτερα προβλήματα, αντί να δίνει λύσεις. Όταν μάλιστα κοστίζει σε θέσεις εργασίας και ταυτόχρονα υπηρεσίες χαμηλότερου επιπέδου, τότε μάλλον πρέπει να έχουμε διαφορετική προσέγγιση.

Αν πάλι πιστεύετε πως η τεχνητή νοημοσύνη τα σπάει, μπορείτε να δοκιμάσετε το support τραπεζών, όπως η Revolut που γίνεται μέσω chatbot και να βγάλετε άκρη για τις συναλλαγές σας. Αν θέλετε κάτι πιο απλό και ταυτόχρονα πιο εκνευριστικό, προσπαθήστε να βγάλετε άκρη με πάροχο τηλεφωνίας και το chatbot που αναλαμβάνει την υποστήριξη. Θυμάστε τότε που παίρναμε τηλέφωνο στους παρόχους και τις τράπεζες και δεν είχαν τεράστιες αναμονές; Μαντέψτε τι άλλαξε από τότε…

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.