Τελειώνει ο δακτύλιος όπως τον γνωρίζαμε στην Αθήνα, με ένα νέο σύστημα να παίρνει τη θέση του. Αυτό σημαίνει πως πλέον δεν θα έχουμε μονά και ζυγά για να ορίζουμε ποια οχήματα θα μπαίνουν στο κέντρο της πόλης. Στη θέση του ετοιμάζεται ένα νέο ψηφιακό πλαίσιο που θα βασίζεται στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα του οχήματός μας, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Σύμφωνα με το Υπουργείο λοιπόν, χρειαζόμαστε ένα πιο σύγχρονο πλαίσιο που θα βασίζεται στα τεχνολογικά μέσα που διαθέτουμε, για την δίκαιο κατανομή των περιορισμών στην κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας. Αυτό θα έχει στόχο να βάλει τέλος στα παλιά αυτοκίνητα από το κέντρο, καθώς είναι πιο ρυπογόνα.

Με αυτό τον τρόπο, τα οχήματα που κατατάσσονται στις παλαιές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών, μπαίνουν στο στόχαστρο του νέου συστήματος.

Έτσι, τα αυτοκίνητα κατηγορίας Euro 1, που κυκλοφόρησαν από το 1992, τα Euro 2 από το 1996, τα Euro 3 από το 2000 και τα Euro 4 από το 2005, θα έχουν σημαντικούς περιορισμούς στην κυκλοφορία τους στο Κέντρο. Αυτό γιατί αυτά τα οχήματα έχουν πολύ περισσότερους ρίπους από τα νεότερα αυτοκίνητα.

Το νέο σύστημα θα είναι πλήρως ψηφιακό και θα παρέχει μια ηλεκτρονική άδεια εισόδου για κάθε όχημα, ενώ θα ελέγχεται μέσω επίδειξης της άδειας σε εφαρμογή, αλλά και από τις κάμερες αναγνώρισης πινακίδων. Με αυτό τον τρόπο τα νεότερα οχήματα, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά, θα κυκλοφορούν κάθε μέρα στον δακτύλιο, ανάλογα με το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Τα αμιγώς ηλεκτρικά θα κυκλοφορούν χωρίς περιορισμούς, τα plug-in υβριδικά και τα οχήματα τελευταίας τεχνολογίας Euro 6 με χαμηλές εκπομπές CO₂ θα έχουν προνομιακή μεταχείριση, ενώ όσα αντιστοιχούν στις παλαιότερες προδιαγραφές θα βρεθούν αντιμέτωπα με σημαντικούς περιορισμούς ακόμα και πλήρη απαγόρευση εισόδου στο κέντρο.

Πρακτικά, ο νέος δακτύλιος θα λειτουργεί σαν μοχλός πίεσης για να αποσυρθούν τα παλαιότερα αυτοκίνητα από τους δρόμους, ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα αέρα στην πρωτεύουσα.

Samsung Galaxy S24 Series: Ξεκίνησε η διάθεση του One UI 8 και στην χώρα μας

Η κυβέρνηση εξετάζει τρόπους να εξασφαλίσει ότι οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι στο κέντρο δεν θα αποκλειστούν από την καθημερινότητά τους, διατηρώντας ειδικά δικαιώματα πρόσβασης για όσους το χρειάζονται πραγματικά. Βέβαια, συνήθως όσοι κινούνται στο κέντρο το κάνουν επειδή εργάζονται εκεί. Δε νομίζω να είπε κανείς πως θέλει να βολτάρει στο κέντρο καθημερινές και σε εργάσιμες ώρες. Μέχρι τώρα ο δακτύλιος απέτρεπε τους λίγους που πήγαιναν για βόλτα από το να πάρουν το αυτοκίνητό τους.

Το νέο πλαίσιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, ώστε οι αλλαγές που θα γίνουν να είναι με συμμετοχή και συναίνεση. Παράλληλα, ο κρατικός μηχανισμός θα πρέπει επιτέλους να βελτιώσει και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ώστε να μην χρειάζονται οι πολίτες το αυτοκίνητό τους για να πάνε στο κέντρο. Βέβαια, από την εποχή Covid και μετά, ο κόσμος προτιμάει το δικό του αυτοκίνητο, από το να στοιβαχθεί σα σαρδέλα με άλλα 200 άτομα.

Η Αθήνα μπαίνει σε μια νέα εποχή διαχείρισης της κυκλοφορίας, με στόχο να περιορίσει τη ρύπανση, να βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών και να εξασφαλίσει ότι το κέντρο δεν θα συνεχίσει να ασφυκτιά από οχήματα περασμένων δεκαετιών. Το 2025 θα είναι η χρονιά των αποφάσεων, με τον παραδοσιακό δακτύλιο να ανήκει πια στο παρελθόν και τη συζήτηση να στρέφεται γύρω από ένα πιο δίκαιο και βιώσιμο μοντέλο κυκλοφορίας. Μακάρι ο σχεδιασμός να γίνει σωστά και η καθημερινότητά μας να βελτιωθεί. Χρειάζεται προσοχή, γιατί πολύ εύκολα η ζωή των πολιτών μπορεί να γίνει κόλαση.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.