Πλαστές εκδόσεις λογισμικού βρίσκονται σχεδόν παντού σήμερα, ενώ μια ενδιαφέρουσα έρευνα της AdGuard έρχεται να μας ενημερώσει ότι πάνω από 20 εκατομμύρια χρήστες, ξεγελάστηκαν από μια συγκεκριμένη παραλλαγή αυτής της τάσης. Ο λόγος, μα φυσικά για fake ad blockers και επιβλαβείς σε κάποιες περιπτώσεις, που υπάρχουν στο Chrome Store. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, απλά αποτελούν εκδόσεις των πιο δημοφιλών ad blockers, με κάποιες πρόσθετες γραμμές κώδικα και ανανεωμένα χρώματα, που προορίζονται να μην κάνουν τίποτα περισσότερο από το να κλέβουν την δουλειά των άλλων.
Ορισμένοι όμως ad blockers στο webstore εισάγουν επιβλαβή κώδικα στα processes και σε κάποιες περιπτώσεις μπορούν να κάνουν τον browser σου ό,τι αυτοί θέλουν. Μια τέτοια λίστα είναι οι AdRemover For Google Chrome, uBlock Plus, Adblock Pro, HD for YouTube, και Webutation. Το χειρότερο είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορείς να ξεχωρίσεις αν πρόκειται για κάποια επιβλαβή έκδοση, καθώς για να το κάνεις αυτό θα πρέπει να κοιτάξεις τον κώδικά του.
Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να προστατευθείς;
Ο καλύτερος τρόπος είναι να βλέπεις πάντα τον εκδότη του extension και να το εγκαθιστάς μόνο αν τον εμπιστεύεσαι. Αν δεν μπορείς να ξέρεις ποιον να εμπιστευθείς, προτείνουμε να κάνεις μια αναζήτηση τα ονόματα των εκδοτών στο Google. Είναι σίγουρο ότι θα πάρεις μια ιδέα. Ή απλά ακολουθείς κάτι πολύ απλό. Βάζεις το Adblock Plus και ησυχάζεις. Το καταλαβαίνουμε ότι μπορεί να λέμε αυτονόητα πράγματα, υπάρχουν όμως πολλοί αρχάριοι χρήστες που δεν γνωρίζουν.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.
Δεν ισχύει καθόλου το “βάζεις το Adblock Plus και ησυχάζεις” – και δεν θα περίμενα ένα τέτοιο σχόλιο σε ένα σάιτ που υποτίθεται πως παρακολουθεί στενά τις τεχνολογικές εξελίξεις. Έχει ξεπεραστεί προ πολλού (τουλάχιστον εδώ & ένα χρόνο) από το UBlock (για την ακρίβεια, από το UBlock Origin), το οποίο είναι πολύ ελαφρύτερο από πλευράς πόρων μνήμης και CPU, πολύ πιο εύκολο στην χρήση, με πολύ πιο συχνά updates, πολύ πιο διάφανο από πλευράς κώδικα και προθέσεων απέναντι στους διαφημιστές, και τέλος πολύ πιο αποτελεσματικό στην αναγνώριση & μπλοκάρισμα των διαφημίσεων.
Έξτρα bonus είναι και η άψογη λειτουργία του στον Firefox, σε επίπεδα ακριβώς όμοια με τον Chrome, κάτι το οποίο φυσικά δεν συμβαίνει με το Adblock Plus – που έχει εγκαταλείψει την υποστήριξη εδώ και πολύ καιρό. Βασικά για κάποιο μυστήριο λόγο το ABP ήταν πάντοτε υποδεέστερο και πιο προβληματικό στον Firefox από ότι στον Chrome, και το μυστήριο είναι πως ποτέ δεν ενδιαφέρθηκαν να το διορθώσουν. Oh well, κακό δικό τους.
Εξέφρασε απλά την άποψή μου σε ένα πιο προσωπικό στυλ γραφής. Δεσμεύομαι πάντως την επόμενη φορά να είμαι πιο προσεκτικός σε τέτοιου τύπου αναφορές που επισήμανες.