Τα fake reviews ήταν από καιρό ένα πραγματικά σοβαρό πρόβλημα για την Amazon και γι’ αυτό η εταιρεία κατέθεσε μήνυση εναντίον περισσότερων από 10.000 διαχειριστών ομάδων στο Facebook που φέρεται να είναι υπεύθυνοι για ψεύτικες κριτικές.

Δεν υπάρχουν αξιόπιστες πληροφορίες για το ποιοι είναι οι διαχειριστές αυτών των ομάδων. Ωστόσο, εκπρόσωποι της εταιρείας είπαν ότι υπέβαλαν μήνυση για τον προσδιορισμό των ταυτοτήτων τους.

Επιπλέον, ζητούν την κατάργηση των ομάδων από το Facebook και τον εξαναγκασμό αυτών των χρηστών – διαχειριστών και συντονιστών, να επιστρέψουν στους ίδιους παράνομα κέρδη από χρηματιστηριακές δραστηριότητες σχετικά με ψεύτικες κριτικές.

Η μήνυση κατηγορεί τη διοίκηση του ομίλου ότι οργανώνει κριτικές με αντάλλαγμα χρήματα ή δωρεάν προϊόντα. Για παράδειγμα, η ομάδα Amazon Varified Buyer & Seller έχει 2.500+ μέλη και προσφέρει ψεύτικες κριτικές στους πωλητές για 10$ τη μία.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι η ομάδα Amazon Product Review που έχει πάνω από 43.000 μέλη και, σύμφωνα με την εταιρεία, προσφέρει επιστροφές χρημάτων σε αγορές για δημοσίευση ευνοϊκών κριτικών ή άλλες επιλογές «αποζημίωσης».

Η Meta, στην οποία ανήκει το Facebook, έχει ήδη αφαιρέσει τις μισές από τις περισσότερες από 10.000 ομάδες τις οποίες επισημαίνει η Amazon και συνεχίζει να ερευνά τις δραστηριότητες ακόμα περισσότερων.

Αν και το marketplace έχει τεράστια κέρδη από τη συνεργασία του με τρίτους πωλητές, καθίσταται όλο και πιο δύσκολο για την εταιρεία να ελέγχει τις δραστηριότητες εκατομμυρίων εμπόρων που εκθέτουν προϊόντα στον ιστότοπό της και φέρνουν τις κριτικές στα μέτρα τους με τη συμμετοχή φανταστικών αγοραστών.

Η Amazon λέει ότι έχει εσωτερικές ομάδες που συνεργάζονται στενά με το Facebook για να εντοπίσουν και να αφαιρέσουν τους μεσολαβητές. Ωστόσο, πολλές από τις ομάδες που είναι υπεύθυνες για αυτό το φαινόμενο χρησιμοποιούν τους δικούς τους μηχανισμούς για να αποτρέψουν τον εντοπισμό τους από τα bots του Facebook και της Amazon.

Η Amazon έχει αναφέρει στο παρελθόν ότι χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό αλγορίθμων μηχανικής μάθησης και συντονιστών για να αφαιρέσει ψεύτικες κριτικές. Η εταιρεία έχει επανειλημμένα στραφεί σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για βοήθεια.

Ομάδες που εμπορεύονται ενεργά κριτικές δεν υπάρχουν μόνο στο Facebook, παρόμοια δραστηριότητα πραγματοποιείται, για παράδειγμα, σε πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων όπως το Telegram, το WhatsApp, και το WeChat.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.