Απώλεια, μετά την απώλεια, μετά την απώλεια. Η βιομηχανία των smartphone συσκευών βρίσκεται σε σημαντική κρίση. Ακόμη και οι ηγετικές δυνάμεις του χώρου, η Apple και η Smasung ανέφεραν ότι τα κέρδη τους κυμάνθηκαν σε χαμηλά επίπεδα το 2018. Η Νοτιοκορεατική εταιρεία υπολογίζει τα λειτουργικά κέρδη για το τελευταίο τρίμηνο του 2018 στα Won10.8tn ($9.6bn), μειωμένα κατά 28.7% σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

Ο CEO της Apple, Tim Cook, είχε προειδοποιήσει ότι η εταιρεία του θα χάσει τους στόχους όσον αφορά τα έσοδα κατά 9 δισεκατομμύρια. Η Apple κατηγόρησε την Κίνα και τον πρόεδρο Τράμπ με τον εμπορικό πόλεμο. Η Samsung, η οποία κατασκευάζει τους επεξεργαστές των συσκευών και τις οθόνες, απέδωσε το κλίμα στην επιβράδυνση της βιομηχανίας.

Εκείνες όμως που πρέπει πραγματικά να ανησυχούν δεν είναι η Apple και η Samsung. Παρά τους τίτλους που έγιναν κατά τη διάρκεια της έκθεσης CES στο Las Vegas με τις τηλεοράσεις της, η LG Electronics ανακοίνωσε δραματική πτώση των κερδών από το τμήμα των smartphone συσκευών της, 80% λιγότερα από την ίδια χρονική περίοδο ένα χρόνο πριν. Από την άλλη πλευρά, η Sony και η HTC ανακοινώνουν αριθμούς που βρίσκονται στα κόκκινα. Για να μπορέσουμε να καταλάβουμε καλύτερα για το τι ακριβώς μιλάμε εδώ, στο τέλος του 2015 η LG διέθεσε 15.3 εκατομμύρια smartphones σε παγκόσμιο επίπεδο και στο τέλος του 2017 μόλις 13.9 εκατομμύρια.

Ενώ το Q4 του προηγούμενου έτους, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν περίπου στα 10.6 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με τον αναλυτή Daniel Gleeson της Ovum. Η διάθεση συσκευών της Sony για τα ίδια χρόνια, πήγε από τις 15.3 εκατομμύρια μονάδες στο τέλος του 2015 στα 4 εκατομμύρια στο τέλος του 2017 και στα 1.9 εκατομμύρια στους τρεις τελευταίους μήνες του προηγούμενου έτους. Και συντόμως για την HTC για να μην σε κουράζουμε με περισσότερους αριθμούς, πήγε από τα 1.97 εκατομμύρια στο τέλος του 2015 στα 0.98 εκατομμύρια στο τέλος του 2017 και στα 0.25 εκατομμύρια στο τελευταίο τρίμηνο του 2018.

Είναι το τέλος ορισμένων κατασκευαστών; Το αναφέρω εδώ και μερικά χρόνια ότι η Sony, η HTC και η LG χρειάζεται να βγουν από την αγορά, αναφέρει ο Gleeson. Θεώρησα ότι η HTC κατάφερε να δραπετεύσει με το deal με την Google, αλλά διατήρησαν κάποιες γραμμές παραγωγής για λόγους που δεν μπορώ να κατανοήσω.  Φυσικά και είναι εφικτό όλα αυτά τα smartphone brands να αντιστρέψουν την κατάσταση και να παράξουν ένα smartphone το οποίο θα ικανοποιήσει τους πολλούς, αλλά ο Gleeson επισημαίνει ότι δεν έχουν το marketing badget για να αποτελέσει μια πραγματική επιτυχία.  Η Sony από τη μεριά της ισχυρίζεται ότι η επικείμενη διάθεση του γρήγορου 5G, θα αλλάξει την κατάσταση. Σε μια δήλωση στο Wired, η εταιρεία επιμένει ότι είναι πλήρως προσηλωμένη στην αγορά και στο να φέρει καινοτομίες στο χώρο του mobile. Αναπόφευκτα, μόλις μια εταιρεία καταλάβει ότι το τμήμα των συσκευών της δεν θα μπορεί να αποφέρει κέρδη πλέον, έχει σε έναν βαθμό να σταματήσει τη δημιουργία συσκευών.

Η Apple για πολλά χρόνια είχε καταφέρει να αυξήσει τα έσοδα στην αγορά των iPhone μέσω αυξήσεων στις τιμές και λόγω της φανατικής βάσης χρηστών. Οι πωλήσεις iPhone έφθασαν στο αποκορύφωμα το 2015 στα 231 εκατομμύρια και από εκεί και μετά σημειώνουν πτώση. Ένα από τα κύρια προβλήματα αυτής της κατάστασης είναι ότι όλη η τεχνολογία των smartphones έχει φθάσει σε ένα πολύ καλό επίπεδο. Επομένως, αν η δυο χρόνων συσκευή σου λειτουργεί ακόμη καλά, οι πιθανότητες να δαπανήσεις χρήματα για μια νεότερη συσκευή που δεν θα είναι τόσο διαφορετική είναι μικρή.  Όσον αφορά τη Samsung, οι πωλήσεις smartphones σημειώνουν πτώση από το 2015. Αντέδρασε σαν την Apple, με αυξήσεις τιμών και μεγαλύτερη προώθηση στις μεσαίου κόστους συσκευές. Ωστόσο, η Samsung αντιμετωπίζει και σκληρό ανταγωνισμό από την Κίνα και ιδιαίτερα από εταιρείες όπως η Huawei, η ZTE, η OnePlus και η Xiaomi.

Και έπειτα είναι η Κίνα και ο εμπορικός πόλεμος με τις ΗΠΑ. Η Apple έχει κατηγορήσει την Κίνα για τις απώλειες και αν και ο εμπορικός πόλεμος είναι ένα θέμα για την εταιρεία του Cook, είναι λιγότερο πρόβλημα για την Samsung, όπου είχε πάντα ένα μικρότερο μερίδιο. Η Huawei μπορεί να βρίσκεται υπό πίεση σε δυτικές αγορές, εξαιτίας των backdoors στα προϊόντα της και τις κατηγορίες περί κατασκοπίας, ωστόσο το επιθετικό marketing και τα κορυφαία features αποδίδουν.  Σχεδόν όλα τα premium brands αντιμετωπίζουν δυσκολίας. Η LG, η Sony και η HTC έχουν αποτύχει να καταστήσουν κερδοφόρα τα τμήματα του mobile, ενώ η άφιξη του 5G δεν θα βοηθήσει πολύ, πόσο μάλλον όταν οι Κινέζοι δύσκολα θα επιβραδυνθούν.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.